moederbord:chipset, moederbord:format

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
S.v.p. toevoegen:
* Intel C246 chipset
* moederbord format NUC / behuizing format NUC / barebones format NUC

C246 moederborden staan al in Pricewatch maar zijn niet selecteerbaar. Een eventueel embargo is denk ik niet van toepassing omdat de chipset is gepubliceerd, zoals door Asus en Fujitsu in specsheets.

NUC is de gangbare naam voor het NUC moederbord format, door Intel ontworpen. Intel gebruikt de aanduiding UCFF voor het moederbord format, maar dit was al een verzamelnaam voor andere formats. Het lijkt beter een formatnaam te gebruiken die door iedereen wordt herkend, zoals NUC of UCFF (NUC).
The ultra-compact form factor (UCFF) for PCs was originally championed by VIA Technologies with their nano-ITX (12cm x 12cm) and pico-ITX (10 cm x 7.2cm) boards. Zotac was one of the first to design a custom UCFF motherboard (size between nano-ITX and pico-ITX) for the ZBOX nano XS AD11 based on AMD Brazos. The motherboard was approximately 10cm x 10cm. Intel made this motherboard size a 'standard' with the introduction of the Intel NUC boards in May 2012."
Bron: https://www.anandtech.com...pdated-with-brix-s-models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
C246 heb ik net als specificatie toegevoegd, dat heeft niks met embargo te maken. (dat gebeurd sowieso nauwelijks) Deze optie was gewoon nog niet door ons toegevoegd :)

Afgelopen maandag had iemand dezelfde vraag gesteld via het meldpunt. Echter de officiële naam van dit formaat is UCFF. Vandaar dat we dit laten staan.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
BartvanOranje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:43:
C246 heb ik net als specificatie toegevoegd, dat heeft niks met embargo te maken. (dat gebeurd sowieso nauwelijks) Deze optie was gewoon nog niet door ons toegevoegd :)
Mooi, bedankt.
Afgelopen maandag had iemand dezelfde vraag gesteld via het meldpunt. Echter de officiële naam van dit formaat is UCFF. Vandaar dat we dit laten staan.
Dat was ik. Ik zie NUC's zonder formatspecificatie in Pricewatch. Misschien falen imports omdat men in het algemeen gewoon NUC gebruikt als formatnaam.

Hoe dan ook, UCFF is niet eenduidig als NUC formatnaam en het zou daarom volgens mij beter kunnen worden aangepast of verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ik zie dat "Core 8ste gen. compatible" niet werkt i.c.m. C246. De chipset is compatible.

Er is geen veld waar je dat kan invullen, dus hoe dat wordt bepaald weet ik niet. Misschien een koppeling met de chipset?