Toon posts:

UPC kabelservice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar (oktober) ben ik verhuisd naar Amsterdam.
Toen ik het huis kocht was er al kabel (UPC).
De vorige bewoner had al maanden niet zijn rekeningen betaald en zodoende kwam er bijna elke week een aanmaning van UPC door de bus geadresseerd aan de vorige bewoner.
Nu heb ik al die rekeningen retour afzender gedaan (minstens 30 x).

Ik heb geen kabel aangevraagd, betaal dus ook niks, en hoef ook niet zo nodig een kabelaansluiting (echter als het gratis is....mwaah OK >:) )

Het is nu juli en we kijken nog steeds gratis

De vraag:
Kunnen ze achteraf nog een rekening sturen voor al die maanden dat ze signaal hebben geleverd?

Voor de goede orde: ik heb dus niks aangevraagd maar ook niets laten horen, behalve de enveloppen retouneren met als opschrift dat de vorige bewoner er niet meer woont

Verwijderd

Volgens mij kunnen ze niet zien dat jij de kabel aftapt, er zit nergens een meter ofzo dacht ik.

Verwijderd

Heb ik ook , ik heb al 7 maanden niet betaalt en ook niks gehoord. Maar dan bedoel ik chello dus , en niet kabel tv.

Verwijderd

al lijkt me dit meer iets voor i+t :)
ze kunnen je volgens mij niks maken je hebt het toch niet aangevraagd en als hun zo dom zijn om er niks tegen te doen tja..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > IT

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

:P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Topic heeft geen enkel raakvlak met zowel Internet als Telefonie.

Dank Traag
|:(
Dank Havana
|:(

Leuk dat jullie er zijn enzo........:?

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 15:25 schreef SAMAR het volgende:
Leuk dat jullie er zijn enzo........:?
Nee, maar waar dan?
NT neuh.
Staat wel goed hoor hier :)
SAMAR: aangezien jij nergens om die dienst hebt gevraagd kunnen ze je volgens mij ook niks factureren.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 10:27 schreef SAMAR het volgende:
Vorig jaar (oktober) ben ik verhuisd naar Amsterdam.
Toen ik het huis kocht was er al kabel (UPC).
De vorige bewoner had al maanden niet zijn rekeningen betaald en zodoende kwam er bijna elke week een aanmaning van UPC door de bus geadresseerd aan de vorige bewoner.
Nu heb ik al die rekeningen retour afzender gedaan (minstens 30 x).

Ik heb geen kabel aangevraagd, betaal dus ook niks, en hoef ook niet zo nodig een kabelaansluiting (echter als het gratis is....mwaah OK >:) )

Het is nu juli en we kijken nog steeds gratis

De vraag:
Kunnen ze achteraf nog een rekening sturen voor al die maanden dat ze signaal hebben geleverd?

Voor de goede orde: ik heb dus niks aangevraagd maar ook niets laten horen, behalve de enveloppen retouneren met als opschrift dat de vorige bewoner er niet meer woont
In Amsterdam betekent dat, dat je in overtreding bent. Je bent dan zwartkijker of zoiets. Ik denk dat je je formeel gezien zou moeten (aan)melden.
In de praktijk kun je niet meer doen, dan wat je gedaan hebt gezien de administratie- en communicatieproblemen bij UPC kabeltelevisie hier in Amsterdam.
Wel heb je kans dat je afgesloten wordt.

Ik denk dan ook dat je tot die tijd niets hoeft te betalen. Door het terug sturen van de rekeningen van de vorige bewoner heb je naar mijn idee ruimschoots aan je verpichtingen voldaan.

Lees over de problemen van UPC-kabeltv ook even het 'Amsterdams Stadsblad' van deze week.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 15:38 schreef maarten- het volgende:
Je bent dan zwartkijker of zoiets. Ik denk dat je je formeel gezien zou moeten (aan)melden.
Je bent volgens mij pas zwartkijker als je je kijk- en luistergeld niet betaald, dat is dacht ik niet je kabel abo.
Dat is gewoon een dienst waar je niet om gevraagd hebt, maar die wel geleverd is.
Kijk- en luistergeld moet je ook betalen als je geen kabel hebt, maar wel een tv met antenne ofzo :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 16:31 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Je bent volgens mij pas zwartkijker als je je kijk- en luistergeld niet betaald, dat is dacht ik niet je kabel abo.
Dat is gewoon een dienst waar je niet om gevraagd hebt, maar die wel geleverd is.
Kijk- en luistergeld moet je ook betalen als je geen kabel hebt, maar wel een tv met antenne ofzo :)
Dit gaat specifiek over de situatie in Amsterdam, dus zoals het in Amsterdam geregeld is.

Overigens is kijk- en luistergeld afgeschaft.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 17:42 schreef maarten- het volgende:
Overigens is kijk- en luistergeld afgeschaft.
Ik merk het al ik loop weer hopeloos achter (8>

Verwijderd

Topicstarter
Dus in amsterdam ben je in overtreding als je wel kabelsignaal binnenkrijgt, het vervolgens ook gebruikt, niet betaald, niet om gevraagd hebt en niet meld.
Ik wacht gewoon tot ik afgesloten wordt.

Kijk en luistergeld zit in de energienota verwerkt.

Als ik nou zeg dat ik al die tijd geen TV heb gehad :? wat doen ze dan.
Dan zouden ze ook in alle huizen gewoon signaal leveren en na een half jaar om geld gaan vragen ?

Volgens mij kom ik er wel onderuit, maar ik snap nog steeds niet wat dit met of internet of telefonie te maken heeft.
Kan Traag of Havana dit mischien onderbouwen ?

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 09:00 schreef SAMAR het volgende:
Ik zal havana maar vast voor zijn: havana is zonder hoofdletter :+ :P
Om even ontopic te reageren. UPC is een gewoon bedrijf. Als zij jou een dienst leveren waar je niet om gevraagd hebt kunnen ze je niks maken.
Vergelijk het met die kaarten van mondschilders enzo die je wel eens thuisgestuurd krijgt met het verzoek ze te betalen of terug te sturen: als je ze houdt zonder te betalen ben je absoluut niet fout. :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 09:00 schreef SAMAR het volgende:
1Dus in amsterdam ben je in overtreding als je wel kabelsignaal binnenkrijgt, het vervolgens ook gebruikt, niet betaald, niet om gevraagd hebt en niet meld.
Ik wacht gewoon tot ik afgesloten wordt.

2Kijk en luistergeld zit in de energienota verwerkt.

3A)Als ik nou zeg dat ik al die tijd geen TV heb gehad :? B)wat doen ze dan.
C)Dan zouden ze ook in alle huizen gewoon signaal leveren en na een half jaar om geld gaan vragen ?

4Volgens mij kom ik er wel onderuit, maar ik snap nog steeds niet wat dit met of internet of telefonie te maken heeft.
1 Klopt (wat ik ervan begrepen heb)
2 Nee, bestaat niet meer
De KABELNOTA zat vroeger (in Amsterdam) altijd bij de energienota.
Ze zijn bezig om iedereen (in Amsterdam) apart voor de kabel te factureren.
3 A)Je hoeft niets te zeggen; je hebt m.i. aan je meldplicht voldaan.B) Niks (behalve dan misschien afsluiten)
C) Wanneer ze hun administratie op orde zouden hebben, komt dat niet voor
Pagina: 1