Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe vind ik het goedkoopste vliegticket?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-02 09:48
In de maand oktober wil ik een enkele vlucht boeken naar nieuw-zeeland (wellington of palmertson noth). Ik ben niet gebonden aan een dag, en ik vind het ook niet erg als de reis lang duurt. Ik wil graag de goedkoopst mogelijke vlucht. Ik hoef ook niet per sé vanuit Schiphol te vliegen als er in bijvoorbeeld Dusseldorf of Brussel een veel goedkopere vlucht is.

Hebben jullie hiervoor tips? Ik heb al gekeken op Skyscanner.nl. Daar kun je prijsalarmen instellen, maar dat kan volgens mij alleen voor bepaalde datums. Periodes lukt niet.

PC Specs

• thescorpi0n
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 25-02 17:11
Montu schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:33:
Hebben jullie hiervoor tips? Ik heb al gekeken op Skyscanner.nl. Daar kun je prijsalarmen instellen, maar dat kan volgens mij alleen voor bepaalde datums. Periodes lukt niet.
Bij Skyscanner kan je wel gewoon kijken wat de goedkoopste vlucht naar waar je heen moet vanuit alle vliegvelden in Nederland in de hele maand oktober is. Ik weet niet hoe het zit met alarmen, maar je kan dit gewoon af en toe checken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:04

Nvidiot

notepad!

Je zou ook http://matrix.itasoftware.com/ nog kunnen proberen, de kalender optie is erg handig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Anoniem: 886251

Gebruik vergelijkingssites

Skyscanner, WTC, Expedia, Vliegtickets,

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Heb je nog eisen over de duur van de vlucht? Eind oktober kun je voor € 695, op 3 november zelfs voor € 519, en eerlijk gezegd denk ik niet dat het veel goedkoper gaat worden.

Je kunt in Google Flights op de kalender klikken om dagen te vergelijken.

[Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 24-07-2018 23:58]

jij ook?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:55

DirtyBird

Praktiserend denker

De google site raad ik af. Je kunt daar namelijk niet doorlinken naar de betreffende aanbieding en veel mensen (waaronder ik) kunnen de tickets met die prijs helemaal niet vinden. Het is dan zeer onduidelijk hoe google bij die prijzen komt.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:29

https://www.esportsclub.nl/ | 5800X, X570 TUF Pro, 16 GB 3800C14, 3080|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Voor Nieuw Zeeland moet je niet kijken naar pakketvluchten naar Wellington of Palmerston North. Kijk naar vluchten naar Auckland, daar gaat het meeste naar toe en is dus de meeste concurrentie/keuze. Ga dan naar airnewzealand.co.nz, zeg dat je op de NZ website wilt blijven, en dan een binnenlandse vlucht nemen.

Je kunt ook de Northern Explorer trein nemen vanuit Auckland, kan ik zeer aanbevelen. Duurt wel de hele dag maar heel mooi uitzicht en die trein stopt ook in Palmerston North.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 25-02 09:54
Vergeet ook niet te kijken naar retourtjes. Soms zijn die zelfs goedkoper dan enkele reis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Op www.vakantiepiraten.nl komen vaak heel erg goedkope vluchten voorbij.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Was het ook niet zo dat het soms loont om met een VPN te doen alsof je uit een ander land komt?
Dacht ergens gelezen te hebben dat dat ook uit kan maken voor de prijs van het ticket.

Maar zelf niet geprobeerd, dus misschien is het een broodje aap ;)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tommymeister11
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-02 01:05
DirtyBird schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:42:
De google site raad ik af. Je kunt daar namelijk niet doorlinken naar de betreffende aanbieding en veel mensen (waaronder ik) kunnen de tickets met die prijs helemaal niet vinden. Het is dan zeer onduidelijk hoe google bij die prijzen komt.
Deze ervaring heb ik totaal niet, ik gebruik Google flights regelmatig om de prijzen te monitoren en wanneer ik zover ben om te boeken, komen de prijzen overeen.

Daarnaast is er een app genaamd Hopper, die geeft aan wat de beste tijd van boeken is naar een bepaalde bestemming. Ik weet niet of het voor oktober nog loont, maar evt. voor in de toekomst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 24-02 19:00
Kiwi.com heeft ook de low-cost airlines en een zeer, zeer goede zoekfunctie!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:28
anandus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:01:
Was het ook niet zo dat het soms loont om met een VPN te doen alsof je uit een ander land komt?
Dacht ergens gelezen te hebben dat dat ook uit kan maken voor de prijs van het ticket.
Dit i sidd uit Radar of Kassa wel eens naar voren gekomen. Net als alle cookies die worden geplaatst als je zoekt en daarmee gaat de prijs ook omhoog.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-02 21:17
vluchten naar Palmerston North zijn erg duur. Ik zou inderdaad naar Wellington of Auckland vliegen (Wellington gaat heel vaak ook door Auckland door, soms zijn er directe vluchten vanuit Australie... ligt een beetje aan je vlucht en provider).
Als je in Auckland land, kan je ook een intercity bus pakken, waarschijnlijk goedkoper dan vliegen... moet je even kijken.

Maar een enkele vlucht? tof, Nieuw Zeeland zal je bevallen.
In 2010 ook enkele vlucht gepakt en nooit meer weggegaan, haha. Woon nu in Christchurch.

[Voor 17% gewijzigd door bluebear op 25-07-2018 09:12]

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:47

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Bij mij werkte het juist heel goed, en na al het gepruts op Skyscanner vond ik Google echt een verademing met de handige kalender. Het was op die manier echt heel eenvoudig om de goedkoopste vertrek- en terugkomstdatum te pinpointen. En de weergegeven prijzen kwamen overeen met wat we uiteindelijk betaald hebben.

Mooi fout is niet lelijk

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Je mag Nieuw-Zeeland wel in zonder returnticket?

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 25-02 21:48
ehoutgast schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:30:
Je mag Nieuw-Zeeland wel in zonder returnticket?
Als je een visum hebt wel, zonder visum maximaal 3 maanden als ik het goed herinner (en dan moet je een return ticket hebben).

[Voor 7% gewijzigd door MarkH NL op 25-07-2018 10:43]

Xbox Live: MarkH

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:40

Blokker_1999

Full steam ahead

Meestal moet je gewoon kunnen aantonen dat je voldoende financiële middellen hebt om je gepland verblijf en de terugreis te bekostigen als je nog geen return ticket hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:21
Zo moeilijk is het toch niet om naar de gevonden airline te gaan om te boeken?

En heb je een complexe vlucht combinatie gebruik dan bookwithmatrix.com

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:58
Toen ik een paar jaar geleden van Australie naar Nieuw-Zeeland wilde met een enkeltje werd ik geweigerd bij het inchecken en moest ik een retour ticket kopen. Dit was met Jetstar.

Maar mogelijk heb jij een verblijfsvisum en speelt dit geen rol :-)

[Voor 16% gewijzigd door Ascension op 25-07-2018 11:54]

• DirtyBird
  • Laatst online: 07:55

DirtyBird

Praktiserend denker

Flatlinernl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet om naar de gevonden airline te gaan om te boeken?

En heb je een complexe vlucht combinatie gebruik dan bookwithmatrix.com
Daar zat dus het probleem; ik vond tickets bij maatschappij X, maar als ik naar de website van X ging waren dergelijke prijzen helemaal niet te vinden.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:40

Blokker_1999

Full steam ahead

Misschien ook nog een goede vraag: wanneer vind ik de goedkoopste tickets? Zeker intercontinentaal. Het lijkt mij dat ver van te voren de prijzen zeer laag zijn, maar iemand een idee wanneer die ongeveer beginnen te stijgen vanaf hun vroegboekprijs?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:16
Blokker_1999 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:21:
Misschien ook nog een goede vraag: wanneer vind ik de goedkoopste tickets? Zeker intercontinentaal. Het lijkt mij dat ver van te voren de prijzen zeer laag zijn, maar iemand een idee wanneer die ongeveer beginnen te stijgen vanaf hun vroegboekprijs?
Daar kun je de app genaamd Hopper voor gebruiken. Die analyseert aan de hand van big data wanneer je het beste tickets kunt boeken voor een bepaalde vluchtroute.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:21
DirtyBird schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Daar zat dus het probleem; ik vond tickets bij maatschappij X, maar als ik naar de website van X ging waren dergelijke prijzen helemaal niet te vinden.
Zelf nog nooit gehad gelukkig, maar dan zou bookwithmatrix dus de uitkomst zijn.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
DirtyBird schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Voor sommige carriers is de informatie inderdaad niet correct (TK, A3), maar in het algemeen moet je gewoon bookwithmatrix kunnen gebruiken. Daarnaast kan het handig zijn om "Only show flights and prices with available seats" uit te zetten zodat je de goedkoopste fare buckets ziet, en dat als ondergrens van je zoekprijs te nemen. Als je een prijs vindt die daarbij in de buurt komt, weet je dat je een goede deal hebt.

• Mastermind--
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-02 17:41
kanem0chi schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:06:
Kiwi.com heeft ook de low-cost airlines en een zeer, zeer goede zoekfunctie!
Mee eens. Ik gebruik kiwi.com ook regelmatig. Op de desktop-site is de kaart erg innovatief om reizen te plannen via bijvoorbeeld alternatieve luchthavens. Goede prijzen en een robuust proces!

Edit: Skyscanner word veelal aangeprezen door mijn collegae, dus wellicht ook een optie!

[Voor 10% gewijzigd door Mastermind-- op 25-07-2018 16:41]

There is no real life, there is just AFK.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-02 16:29
Vliiieeeehiieeeg tickeeets! punt nl!

• ImdaMned
  • Laatst online: 09:08
Een go around the world ticket van KLM een optie?

• Montu
Bedankt voor alle tips! Via kiwi.com heb ik een vlucht gevonden voor 651 euro van Schiphol naar Wellington, 23 oktober. Dat lijkt me een nette prijs. Ik heb het niet goedkoper kunnen vinden voor de maand oktober (begin november mag ook, maar dan moet het wel < 550 euro zijn). Iemand die misschien nog een betere deal kan vinden?

EDIT: Nu zelfs voor 626 euro gevonden, vanuit Eindhoven haha. Is ook nog eens hier om de hoek. Ook 23 oktober. Goedkoper dan dit gaat het denk ik niet worden.

[Voor 107% gewijzigd door Montu op 25-07-2018 20:04]

PC Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
uh, correct me if i'm wrong, maar die 626 van Eindhoven zal een combinatievlucht zijn van verschillende tickets (Ryanair, norwegian, scoot, transavia) en waarschijnlijk zonder bagage. Ik zou hier voorzichtig mee zijn. Mocht 1 vlucht vertraging hebben dan zit je met een probleem.

MAS (bellen) is op 29-10 vanaf Brussel voor 532 vliegen naar Wellington
Hainan op 30e naar Auckland voor 536.
Beide met een aardige lange stopover (check de vluchtnummers via google flight)
voor 550€ met china airlines van Frankfurt naar Auckland, meerder dagen eind otober

Have fun

• Montu
jan390 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:09:
uh, correct me if i'm wrong, maar die 626 van Eindhoven zal een combinatievlucht zijn van verschillende tickets (Ryanair, norwegian, scoot, transavia) en waarschijnlijk zonder bagage. Ik zou hier voorzichtig mee zijn. Mocht 1 vlucht vertraging hebben dan zit je met een probleem.

MAS (bellen) is op 29-10 vanaf Brussel voor 532 vliegen naar Wellington
Hainan op 30e naar Auckland voor 536.
Beide met een aardige lange stopover (check de vluchtnummers via google flight)
voor 550€ met china airlines van Frankfurt naar Auckland, meerder dagen eind otober

Have fun
Bedankt, dat zijn hele mooie prijzen! Ik kan de vluchten alleen niet vinden voor die prijzen. Hoe heb je gezocht? Heb je misschien linkjes?

PC Specs

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gambieter schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 02:43:

Je kunt ook de Northern Explorer trein nemen vanuit Auckland, kan ik zeer aanbevelen. Duurt wel de hele dag maar heel mooi uitzicht en die trein stopt ook in Palmerston North.
Die heb ik ook genomen voor de trip van Auckland naar Wellington. Best de moeite waard, zeker als je NZ voor het eerst bezoekt, maar ik vond de rit net een paar uur te lang. Was blij dat ik voor de terugreis een vliegticket had.

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• Montu
Ik heb nu een vlucht gevonden voor 511 euro. Erg goedkoop en een schappelijke 36 uur reistijd.

Via google fligths gevonden: https://www.google.nl/fli...:1;t:f;tt:o;sp:.EUR.48531

Nu staat er dat ik moet bellen met malaysian airlines. Hier heb ik geen ervaring mee. Gaat dit makkelijk? En klopt de prijs dan wel die google flights aangeeft?

[Voor 3% gewijzigd door Montu op 26-07-2018 19:10]

PC Specs

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:32
Misschien offtopic, maar ook n.a.v. je andere topic: Denk ook goed bij jezelf na: Waarom ga je op werkvakantie naar Australië? Welke eigenschappen (houding/attitude) heb je daarbij nodig?
Je komt wat onzelfstandig over...

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

• Montu
De vlucht voor een nette prijs kunnen boeken via Malaysia AIrlines. Ik vlieg aan op Auckland, waarna ik per bus of trein afreis naar Palmertson North.

Bedankt voor alle reacties. Aan veel tips heb ik erg veel gehad, ook voor de volgende keer!

PC Specs

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 25-02 17:23
flights.google

at your service

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Move van PFSL > VV

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west)

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True