Western Digital 6TB externe HDD voor €102,84 bij Staples

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• acclo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05-2022
Western Digital Elements WDBWLG0060HBK externe harde schijf 6TB voor €84,69 met kortingscode[mo]HGHMUKST4[/mo]Elders €149.

https://www.staples.nl/ex...schijven/cbs/5752482.html

EDIT: Kortingscode verlopen, [mo]DJSPFNV15[/mo] geeft nog wel €18,15 korting waardoor de prijs op €102,84 uitkomt.

EDIT2: Weer verlopen, nieuwe kortingscode met €12,10 korting voor een totaalprijs van €108,89:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 32% gewijzigd door acclo op 25-07-2018 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
acclo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:04:
Western Digital Elements WDBWLG0060HBK externe harde schijf 6TB voor €84,69 met kortingscode
***members only***
Elders €149.

En 7% cashback via Cashbacktotaal (nieuwe klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:04
acclo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:04:
Western Digital Elements WDBWLG0060HBK externe harde schijf 6TB voor €84,69 met kortingscode
***members only***
Elders €149.

€10 euro extra korting voor nieuwe klanten bij inschrijven op nieuwsbrief wanneer meer dan €89 besteed wordt, kan dit helaas niet testen wegens geen optie voor verzending naar België.

[ Voor 6% gewijzigd door bertware op 24-07-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acclo
bertware schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:07:
[...]

€10 euro extra korting voor nieuwe klanten bij inschrijven op nieuwsbrief wanneer meer dan €89 besteed wordt, kan dit helaas niet testen wegens geen optie voor verzending naar België.
Da's code 2018JUL07W, maar die kan je helaas niet combineren met andere kortingscodes (1 per bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien de vele opmerkingen over deze aanbieding, hierbij een eigen topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bedankt voor de tip, heb hem besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weet iemand toevallig welke HDD hier in zit? Als het deze is pricewatch: WD Red WD60EFRX, 6TB, schaf ik er ook een paar aan om de schijf te gebruiken in mijn nas.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Unidentified schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:54:
Weet iemand toevallig welke HDD hier in zit? Als het deze is pricewatch: WD Red WD60EFRX, 6TB, schaf ik er ook een paar aan om de schijf te gebruiken in mijn nas.
In de 4tb versie zit een wd red volgens een Amazon review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Freakster86 Onderstaande weerhoud mij ervan om het via hun te bestellen:
  • Alleen aankopen direct vanuit CashbackTotaal.nl kunnen worden geregistreerd voor Cashback, bezoek dus tijdens de bestelling geen andere sites, zoals vergelijkingssites. Wij adviseren andere tabbladen en vensters te sluiten.
  • Vanwege de wettelijke minimum boekenprijs mag op Nederlands- en Friestalige boeken geen cashback worden gegeven.
  • Klik niet op banners op andere sites of een nieuwsbrief. De cashback kan dan niet worden geregistreerd.
  • Gebruik geen kortingscodes die niet op onze site staan. De cashback wordt dan mogelijk niet geregistreerd.
  • Gebruik tijdens de aankoop geen browserextensies die aanbiedingen of productvergelijkingen leveren, of die de privacy waarborgen. De cashback wordt dan mogelijk niet geregistreerd.
  • Cashback wordt berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW, verzendkosten en eventuele bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Unidentified schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:54:
zal wel een green zijn,
Nas hoef je iig niet te verwachten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heuveltje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:11:
[...]

zal wel een green zijn,
Green bestaat niet meer. Is Blue tegenwoordig :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Betreft wel een 5TB model, maar het hele proces om het te ontmantelen is niet echt gebruiksvriendelijk, waardoor het een te groot risico is om het er op te wagen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Besteld, maar welke eikel bedenkt nou om je wachtwoord veld on-pastable te maken |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb er toch een besteld. We zien wel wat ik er mee doe. Desnoods gaat ie terug, winkel zit hier om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Unidentified Dat staat er alleen om geen klachten te krijgen wanneer de webwinkel de cashback afkeurt. Mijn ervaring is dat cashbacks door webwinkels vrijwel altijd worden goedgekeurd bij het gebruik van kortingscodes. Zelf twee besteld, maar nog geen transacties zichtbaar. Ze reageren echter altijd snel op claims, dus ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:00

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Unidentified schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:15:
[...]

Betreft wel een 5TB model, maar het hele proces om het te ontmantelen is niet echt gebruiksvriendelijk, waardoor het een te groot risico is om het er op te wagen.
Een paar jaar geleden zelf ook gedaan, Toen zat er nog een 3 TB WD-GREEN schijf in.
Het is pas lastig om hem weer in elkaar te zetten. Die rubber hoekjes krijg je alleen met veel geduld weer goed op hun plek en de controller werkt alleen met de schijf die erin zat (haha uitgetest zal nu nog wel zo zijn) Gelukkig kon ik toentertijd gewoon de losse HDD claimen voor garantie en kreeg toen een nieuwe die nog steeds draait in mijn NAS.

en zoals de reclame van vroeger
"Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" O-)
maar toch ik heb er één besteld!
Draai hem eerst een tijdje gewoon zo en na 3 maanden haal ik hem er wel uit als hij zich bewezen heeft.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ondertussen is hij uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:24
Mooie aanbieding TS. Thanks voor de attendering :) Hier ook net te laat helaas.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik lees wel veel klachten over de USB kabels trouwens, ik denk dat je er goed aan doet om die te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze besteld en meteen geannuleerd per mail. Staples is echter een bedrijf uit de jaren 90 ofzo, want je krijgt gewoon toch een verzendbevestiging en geen reactie op je annulering.
Mocht die binnenkomen dan gaat hij direct retour, tenzij hij bij een buur wordt afgeleverd oid.
*knip* Geen V&A op het forum.

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:40:
Ik heb deze besteld en meteen geannuleerd per mail. Staples is echter een bedrijf uit de jaren 90 ofzo, want je krijgt gewoon toch een verzendbevestiging en geen reactie op je annulering.
Mocht die binnenkomen dan gaat hij direct retour, tenzij hij bij een buur wordt afgeleverd oid.
*knip* Geen V&A op het forum.
En hij is bij de buren afgeleverd |:(
Verschrikkelijk bedrijf dat Staples. Kan ik weer werk maken van het retourneren.

*knip* Feedback op individuele moderaties mag gewoon via een DM, die hoort niet in het topic zelf thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 25-07-2018 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-08 15:57
Binnen een dag geleverd door Staples. Ik heb 2 stuks besteld, wil ze gebruiken in mijn Thecus NAS RAID-1, dus redfoxert bedankt voor de instructievideo! Ik heb elders wel gelezen om dan met een tool (WDIDLE3) head parking uit te zetten.

In beiden zit een WD Green Blue WD60EZRX.

[ Voor 24% gewijzigd door MrB77 op 25-07-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Unidentified schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:10:
@Freakster86 Onderstaande weerhoud mij ervan om het via hun te bestellen:
  • Alleen aankopen direct vanuit CashbackTotaal.nl kunnen worden geregistreerd voor Cashback, bezoek dus tijdens de bestelling geen andere sites, zoals vergelijkingssites. Wij adviseren andere tabbladen en vensters te sluiten.
  • Vanwege de wettelijke minimum boekenprijs mag op Nederlands- en Friestalige boeken geen cashback worden gegeven.
  • Klik niet op banners op andere sites of een nieuwsbrief. De cashback kan dan niet worden geregistreerd.
  • Gebruik geen kortingscodes die niet op onze site staan. De cashback wordt dan mogelijk niet geregistreerd.
  • Gebruik tijdens de aankoop geen browserextensies die aanbiedingen of productvergelijkingen leveren, of die de privacy waarborgen. De cashback wordt dan mogelijk niet geregistreerd.
  • Cashback wordt berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW, verzendkosten en eventuele bijkomende kosten.
Dat is meer een disclaimer omdat veel kortingscodes weer onderdeel zijn van iemand anders affiliate-campagne, en een webwinkel dan kan weigeren om zowel degene van de kortingscode te belonen met commisiegelden EN de cashbacksite. Anders worden de Cost Per Sale wel heel hoog voor de webwinkel.

Ik heb de cashback van Cashbacktotaal gewoon verkregen toen ik deze schijf bestelde trouwens. Maar elke cashback-site heeft deze disclaimer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Harde schijf is weer op voorraad, maar de kortingscode is verlopen.
Het spijt ons; deze coupon kan niet worden gebruikt. Coupon is verlopen. 30.- korting bij minimale besteding van 99.- (excl. btw) Postzegels en giftcards zijn uitgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Jammer had er wel een gewild

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acclo
Mocht je h'm voor €102,84 willen, gebruik dan kortingscode
Members only:
of
Members only:
als je €25,01 excl. btw meer koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

heuveltje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:11:
[...]

zal wel een green zijn,
redfoxert schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:13:
[...]

Green bestaat niet meer. Is Blue tegenwoordig :)
MrB77 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:41:
In de mijne zit een WD Green WD60EZRX.

Een tweede heb ik elders laten bezorgen om zo te profiteren van de korting, hopelijk is het dezelfde.
8)

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 25-07-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Los kan je ze in ieder geval niet meer vinden bij WD! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WD Green zijn voor in een NAS niet direct interessant denk ik.

Anders was het nog wel handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor wie het wil weten, er zit een pricewatch: WD Blue WD60EZRZ, 6TB in :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MrB77 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:41:
Een tweede heb ik elders laten bezorgen om zo te profiteren van de korting, hopelijk is het dezelfde.
Heb je beide geleverd gekregen door Staples? Ik kreeg namelijk onderstaande mail:
Geachte heer/mevrouw,

Ik stuur u deze mail, naar aanleiding van uw bestellingen geplaatst op 24 juli 2018.

In deze bestellingen heeft u gebruik gemaakt van kortingscodeDeze code kan één keer per klant gebruikt worden, alle overige(extra) bestellingen zijn hierdoor komen te vervallen.

De aankoopbedragen van deze bestellingen, worden binnen 10 werkdagen teruggeboekt naar de rekening waarmee de betaling is voldaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Die mail kreeg ik net dus ook, net na het pakket in ontvangst te hebben genomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:24

Ravefiend

Carpe diem!

Freakster86 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:29:
Die mail kreeg ik net dus ook, net na het pakket in ontvangst te hebben genomen :?
Benieuwd of je dan ook nog het aankoopbedrag gaat teruggestort krijgen. :+ Dan was het wel een héél goeie deal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MMM ik heb nog geen mail ontvangen, en geen HD. Benieuwd wat het word :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:49
Het wordt nog mooier:

MrB77 : In de mijne zit een WD Green WD60EZRX.

anandus : Voor wie het wil weten, er zit een pricewatch: WD Blue WD60EZRZ, 6TB in :)

Maar tweak zegt bij Overige specs: Bijzonderheden : Rebranded greens

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
SCS2 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Het wordt nog mooier:

MrB77 : In de mijne zit een WD Green WD60EZRX.

anandus : Voor wie het wil weten, er zit een pricewatch: WD Blue WD60EZRZ, 6TB in :)

Maar tweak zegt bij Overige specs: Bijzonderheden : Rebranded greens
Ik had me vergist, het is toch Blue: WDC WD60EZRZ-00GZ5B1

Ik heb, om er 2 te bestellen, ook 2 accounts aangemaakt bij Staples (op 2 adressen) om 2 maal te profiteren van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUSINESSRA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-06 09:26
(jarig!)
Ik heb het proberen op te zoeken op internet, naar wordt er zelf niet helemaal slimmer door: Kan je deze hardeschijf er ook uithalen en intern inbouwen? Of is dat niet mogelijk met deze schijf zonder dat je verloop stukken moet gaan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Freakster86 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:29:
Ik kreeg om 18:00 uur 4 verzendbevestigingen met Track&Trace van GLS. Nu weet ik niet of deze emails verstuurd zijn door een geautomatiseerd systeem wat gewoon labels blijft uitpompen en er dadelijk geen pakketten staan om op te halen, maar het is nogal merkwaardig te noemen... we gaan het morgen zien.. of niet natuurlijk :+
MrB77 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:02:
Ik heb, om er 2 te bestellen, ook 2 accounts aangemaakt bij Staples (op 2 adressen) om 2 maal te profiteren van de korting.
Heb jij geen email van Staples ontvangen dat het feestje niet doorging dan?
BUSINESSRA schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:28:
Ik heb het proberen op te zoeken op internet, naar wordt er zelf niet helemaal slimmer door: Kan je deze hardeschijf er ook uithalen en intern inbouwen? Of is dat niet mogelijk met deze schijf zonder dat je verloop stukken moet gaan gebruiken?
Er zit een gewone/normale SATA hardeschijf in de behuizing welke je zonder verloopstukken kunt gebruiken in (vrijwel) elke desktop :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Vandaag heb ik ze ontvangen voor de prijs van € 79,79 per stuk, 12TB voor € 159,58.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:25
Me too! Slopen was een makkie en na een WDIDLE3 behandeling is m'n raid array in de nas inmiddels aan het rebuilden. van 2 naar 6 tb yay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
AlexFL schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:13:
Me too! Slopen was een makkie en na een WDIDLE3 behandeling is m'n raid array in de nas inmiddels aan het rebuilden. van 2 naar 6 tb yay.
Volgens mij staat Head Parking standaard op 8 seconden bij Western Digital, ik zie mensen dit op 300 seconden zetten.

Ik lees tegenstrijdige berichten hierover.

Zelf wil ik de HDD's in een Synolgy gaan zetten, maar moet ik ze dan eerst aan de PC hangen voor een WDIDLE3 behandeling?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 26-07-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
AlexFL schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:13:
Zou je willen delen hoe je het hebt gedaan? Ik kwam namelijk langs het volgende artikel: Wdidle3 not working on new BLUE drives. Welke versie van Wdildle heb je gebruikt en heb je head parking uitgeschakeld of op 300 sec gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BUSINESSRA schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:28:
Ja, echt easypeasy, ik heb dit filmpje gevolgd:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUSINESSRA
(jarig!)
anandus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:55:
[...]
Ja, echt easypeasy, ik heb dit filmpje gevolgd:
Oké, bedankt. Ben zelf de laatste tijd bezig met film projecten maar die nemen al snel per project 100gb in beslag en aangezien ik een data verzamelaar ben ga ik die niet zomaar verwijderen. Dus was ik opzoek naar wat schijven, maar dan betaal je voor 6tb als snel weer €160,- wat toch een aardig groot bedrag is voor mijn omstandigheden. Dit is dus echt een perfecte deal en ga ik zeker nog (voor de ondertussen wat hogere prijs) proberen te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
kan je ook softwarematig zien welke harde schijf er in zit?
en welke kun je het beste erin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb nog geen verzendbevestiging gehad ... anderen die hetzelfde hebben? wel besteld en bevestigd maar geen verzendbevesting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Aggressor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:12:
Ja, dat kan. Tot nog toe zit er bij iedereen een Western Digital Blue in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
Aggressor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:12:
o.a. met CrystalDiskInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
redfoxert schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:20:
Ik heb nog geen verzendbevestiging gehad ... anderen die hetzelfde hebben? wel besteld en bevestigd maar geen verzendbevesting?
hier ook, maar hij kwam zonet ineens wel binnen

geld is ook niet van mijn paypal afgeschreven.
Zal wel later gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Hier ook binnen. "Even" een surface test uitvoeren (doe altijd op nieuwe disks, soort OCD), en dan over 42 uur kunnen gebruiken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
MrB77 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Zou je willen delen hoe je het hebt gedaan? Ik kwam namelijk langs het volgende artikel: Wdidle3 not working on new BLUE drives. Welke versie van Wdildle heb je gebruikt en heb je head parking uitgeschakeld of op 300 sec gezet?
Ja, precies dit dus. Naar wat ik kan vinden is dit door een firmware wijziging vanuit WD niet meer mogelijk:
https://www.reddit.com/r/..._cycle_head_parking_from/
https://www.reddit.com/r/...ing_on_wd60ezrz_6tb_blue/

Dus ben erg benieuwd hoe @AlexFL dat dan heeft gedaan (en heeft getest).

Afijn, beide schijven zijn hier door de uitgebreide test van WD Data Lifeguard gekomen. HDtune voor de zekerheid nog gestart, maar dat geeft tot dusver hetzelfde beeld. Vanavond de eerste openmaken en in de NAS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

inmiddels uitverkocht, maar ik ga hem niet geleverd ga krijgen. Heb via paypal al mijn geld terug gekregen L:(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hebben jullie een verzendbevestiging ofzo gehad? Sinds de orderbevestiging heb ik niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

nee alleen een mail van paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Van 2 van de 4 orders heeft Staples het aankoopbedrag teruggestort terwijl ik gisteren 4 verzendbevestistingen van GLS ontvangen heb met Track en Tracé. Alle 4 zijn echter nog niet bezorgd door GLS. Track en Trace geeft aan dat ze nog niet zijn opgehaald bij Staples. Spannend dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUSINESSRA
(jarig!)
Ik zie mensen allemaal aangeven dat die al uitverkocht is (en zelf krijg ik dat ook op de site te zien) maar daarbij staat dan nog wel dat die in elke winkel (m.u.v. Roosendaal) aanwezig is. Geld de actie alleen online? Of is het dat sommige mensen daar over heen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acclo
BUSINESSRA schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:16:
Ik zie mensen allemaal aangeven dat die al uitverkocht is (en zelf krijg ik dat ook op de site te zien) maar daarbij staat dan nog wel dat die in elke winkel (m.u.v. Roosendaal) aanwezig is. Geld de actie alleen online? Of is het dat sommige mensen daar over heen zien?
De korting bovenop de korting krijg je alleen online, per vestiging krijg je soms van dit soort kaartjes in de brievenbus: Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/comments/full_screen/Lfx5R/344958.jpg
Je kunt de barcodes van de kortingscodes wel terugvinden op de factuur als je er iets mee koopt, maar die zijn meestal filiaal gebonden, waarbij je de webshop moet zien als filiaal Almere Hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Freekers schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:08:
Van 2 van de 4 orders heeft Staples het aankoopbedrag teruggestort terwijl ik gisteren 4 verzendbevestistingen van GLS ontvangen heb met Track en Tracé. Alle 4 zijn echter nog niet bezorgd door GLS. Track en Trace geeft aan dat ze nog niet zijn opgehaald bij Staples. Spannend dit ;)
Hier twee afgeschreven van PayPal en twee geleverd gisteren.

Het zou kunnen dat Staples ze tegengehouden heeft, maar al wel verzendlabels had aangemaakt bij GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUSINESSRA
(jarig!)
De korting bovenop de korting krijg je alleen online, per vestiging krijg je soms van dit soort kaartjes in de brievenbus: [afbeelding]
Je kunt de barcodes van de kortingscodes wel terugvinden op de factuur als je er iets mee koopt, maar die zijn meestal filiaal gebonden, waarbij je de webshop moet zien als filiaal Almere Hoofdkantoor.
Oke, maar de korting van €120,- geld nog steeds in de winkels? Want zou er zelf graag een willen maar vanwege omstandigheden heb ik gister en vandaag niet de mogelijkheid gehad om hem te bestellen/op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Heb er 1 besteld en betaald via ideal.
Helaas ook nog niks ontvangen wel een orderbevestiging gekregen gisteren.
Ben benieuwd wanneer GLS hem bezorgen komt. (geen ervaring mee)

Update:

Hij is binnengekomen zonder verzendbevestiging gekregen te hebben.
Synology heefy
Jumpman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Volgens mij staat Head Parking standaard op 8 seconden bij Western Digital, ik zie mensen dit op 300 seconden zetten.

Ik lees tegenstrijdige berichten hierover.

Zelf wil ik de HDD's in een Synolgy gaan zetten, maar moet ik ze dan eerst aan de PC hangen voor een WDIDLE3 behandeling?
Nee Synology doet dit vanzelf sinds een paar jaar terug.

[ Voor 66% gewijzigd door angerfist-yentl op 27-07-2018 15:47 ]

Vake bei te bange

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexFL
Freakster86 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:05:
[...]

Ja, precies dit dus. Naar wat ik kan vinden is dit door een firmware wijziging vanuit WD niet meer mogelijk:
https://www.reddit.com/r/..._cycle_head_parking_from/
https://www.reddit.com/r/...ing_on_wd60ezrz_6tb_blue/

Dus ben erg benieuwd hoe @AlexFL dat dan heeft gedaan (en heeft getest).

Afijn, beide schijven zijn hier door de uitgebreide test van WD Data Lifeguard gekomen. HDtune voor de zekerheid nog gestart, maar dat geeft tot dusver hetzelfde beeld. Vanavond de eerste openmaken en in de NAS zetten.
Die tegenstrijdige berichten kwam ik ook tegen, maar ultimate boot cd op usb geinstalleerd, schijf aangesloten en wdidle3 gestart, wdidle3 /R gaf aan dat het ingesteld stond op 8 sec. wdidle3 /S300 en de setting werd aangepast naar 300 seconden. pc uitgeschakeld en HDD ook poweroff. toen opnieuw opgestart en wdidle3 /R voor de zekerheid gedraaid en hij gaf aan 300 sec.

In de topics waar het niet meer zou werken kregen de mensen foutmeldingen bij het draaien van wdidle3 maar daar had ik geen last van, dus ik zou voorstellen om het gewoon te proberen. weliswaar met IDE mode ipv AHCI.

Vooralsnog draaien ze 1 dag met een paar restarts en de load/unload cycle staat tussen de 4-13 keer. Dit hou ik uiteraard een tijdje in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:01

swv

angerfist-yentl schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:50:
Heb er 1 besteld en betaald via ideal.
Helaas ook nog niks ontvangen wel een orderbevestiging gekregen gisteren.
Ben benieuwd wanneer GLS hem bezorgen komt. (geen ervaring mee)
Hier hetzelfde. Dinsdag voor middernacht besteld, 3 uur later orderbevestiging en nu blijft het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wilde ik dus kost wat kost annuleren en kwam hij de volgende dag al binnen. Breng hem morgen terug bij Staples Maastricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrB77
AlexFL schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Die tegenstrijdige berichten kwam ik ook tegen, maar ultimate boot cd op usb geinstalleerd, schijf aangesloten en wdidle3 gestart, wdidle3 /R gaf aan dat het ingesteld stond op 8 sec. wdidle3 /S300 en de setting werd aangepast naar 300 seconden. pc uitgeschakeld en HDD ook poweroff. toen opnieuw opgestart en wdidle3 /R voor de zekerheid gedraaid en hij gaf aan 300 sec.

In de topics waar het niet meer zou werken kregen de mensen foutmeldingen bij het draaien van wdidle3 maar daar had ik geen last van, dus ik zou voorstellen om het gewoon te proberen. weliswaar met IDE mode ipv AHCI.

Vooralsnog draaien ze 1 dag met een paar restarts en de load/unload cycle staat tussen de 4-13 keer. Dit hou ik uiteraard een tijdje in de gaten.
Werkt inderdaad zonder probleem!

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kP498o/IMG_20180726_210938tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Nog één vraag. Je hebt de HDD eerst gewoon in de Western Digital behuizing gelaten, toen WDIDLE3 behandeling gedaan en ze daarna in een NAS gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrB77
Ik denk dat het alleen kan als je de disk direct aan je pc hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Mijne is vandaag binnengekomen. Dit is de Crystaldiskinfo van de ingebouwde schijf:

WDC WD60EZRZ-00GZ5B1
----------------------------------------------------------------------------
Enclosure : WD Elements 25A3 USB Device (V=1058, P=25A3, sa1) - wd
Model : WDC WD60EZRZ-00GZ5B1
Firmware : 80.00A80
Serial Number : ***************
Disk Size : 6001,1 GB (8,4/137,4/6001,1/6001,1)
Buffer Size : Unknown
Queue Depth : 32
# of Sectors : 11721045168
Rotation Rate : 5700 RPM
Interface : USB (Serial ATA)
Major Version : ACS-2
Minor Version : ACS-3 Revision 3b
Transfer Mode : SATA/600 | SATA/600
Health Status : Good
Features : S.M.A.R.T., 48bit LBA, NCQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@AlexFL Top! Heeft inderdaad gewerkt met de twee nieuwe schijven. Vond deze tutorial nog: YouTube: How to use WDIDLE3

Nu is het zo dat ik dus al 2x 6TB WD Blue in mijn Synology had zitten. Destijds geen wdidle3 toegepast, omdat ik dacht dat het niet meer werkte. Nu heb ik een schijf even uit de NAS gehaald en aangesloten om te kijken of ik deze ook kon aanpassen. Krijg nu echter de volgende melding:
code:
1
2
3
4
C:\>wdidle3.exe /r
Model: WDC xxxx
Serial: WD-xxxx
VSCSendKey CMD Error

Enig idee waar dit aan kan liggen? Nu even pc weer normaal opstarten om te kijken of er een firmware update beschikbaar is voor deze schijf. En anders formatteren? Misschien dat Synology iets met die schijf doet waardoor dit commando nu niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Geachte heer/mevrouw,

Ik stuur u deze mail, naar aanleiding van uw bestellingen geplaatst op 24 juli 2018.

In deze bestellingen heeft u gebruik gemaakt van kortingscodeDeze code kan één keer per klant gebruikt worden, alle overige(extra)  bestellingen zijn hierdoor komen te vervallen.

De aankoopbedragen van deze bestellingen, worden binnen 10 werkdagen teruggeboekt naar de rekening waarmee de betaling is voldaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ida Kuil
Customer Service Advisor
zat in mijn spambox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Verdere technische discussie over deze harde schijf mag in Opslagtechnologie. Hier kan het dan verder over de (inmiddels verlopen) aanbieding gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexFL
Jumpman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Nog één vraag. Je hebt de HDD eerst gewoon in de Western Digital behuizing gelaten, toen WDIDLE3 behandeling gedaan en ze daarna in een NAS gezet?
Direct na het uitpakken uit de behuizing gesloopt en als normale schijf via het sata kabeltje op pc aangesloten!

Fijne actie van Staples 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acclo
BUSINESSRA schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Oke, maar de korting van €120,- geld nog steeds in de winkels? Want zou er zelf graag een willen maar vanwege omstandigheden heb ik gister en vandaag niet de mogelijkheid gehad om hem te bestellen/op te halen.
Dat klopt (aannemende dat je een Staples pas hebt of KVK nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Hier nog altijd geen annulering, verzendbevestiging of hdd. Volgens mij zijn ze mn order gewoon vergeten ofzo. Maandag maar eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:01

swv

swv schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:39:
[...]

Hier hetzelfde. Dinsdag voor middernacht besteld, 3 uur later orderbevestiging en nu blijft het stil.
Hmm ik heb zo blijkt geen verzendbevestiging gehad. Wel het pakketje mogen ontvangen donderdag of vrijdag (was niet thuis). Lekker rommeltje daar dan. Ook irritant dat je in je account niet kan zien wat de status van je bestelling is.

Gezien de deal ben ik tevreden, maar ik weet nu wel weer waarom ik tot van de week Staples vermeden had. Sterkte aan u allen die nog op een pakketje of geld terug wachten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag maar eens gebeld waar m'n schijven blijven. 'Meneer er was erg veel interesse naar dit product omdat het zo scherp geprijsd was'. Goh. Schijnbaar staan er nog zo'n 75 schijven in backorder die deze week uitgeleverd gaan worden.... don't shoot the messenger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:34:
Vandaag maar eens gebeld waar m'n schijven blijven. 'Meneer er was erg veel interesse naar dit product omdat het zo scherp geprijsd was'. Goh. Schijnbaar staan er nog zo'n 75 schijven in backorder die deze week uitgeleverd gaan worden.... don't shoot the messenger.
Netjes, dat ze ze uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:34:
Eerst zien, dan geloven :) Ik wacht nog even af. Je hebt me in ieder geval het telefoontje bespaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
Nu weer te bestellen

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:33
Thanks for de heads-up, zojuist een bestelling geplaatst. Inc de kortingscoupon kwam ik uit op € 108,89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Neil CB schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Thanks for de heads-up, zojuist een bestelling geplaatst. Inc de kortingscoupon kwam ik uit op € 108,89.
Nog steeds een mooie prijs voor deze externe HDD, maar we begonnen met € 79.97 inclusief BTW en inclusief cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
Jumpman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Nog steeds een mooie prijs voor deze externe HDD, maar we begonnen met € 79.97 inclusief BTW en inclusief cashback.
Hier werkt geen enkele kortingscode meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mmm nog steeds geen schijf of geld terug gehad.
Dinsdagochtend servicedesk gebeld, maar die wisten ook nog niets ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
heuveltje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:03:
Mmm nog steeds geen schijf of geld terug gehad.
Dinsdagochtend servicedesk gebeld, maar die wisten ook nog niets ;(
Heb je het bericht van Freekers gezien? Hij heeft gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Gisteren besteld, vandaag al binnen..

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:33
ice-T106 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:02:
same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ice-T106 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:02:
Met of zonder verzendbevestiging vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
redfoxert schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

Met of zonder verzendbevestiging vooraf?
Met GLS en staples verzendbevestiging.

En nieuwe coupon: 2018AUG08Y

[ Voor 6% gewijzigd door ice-T106 op 01-08-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ice-T106 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Met GLS en staples verzendbevestiging.

En nieuwe coupon: 2018AUG08Y
Hier nog altijd niks ontvangen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Hier lees ik in de laatste comments dat er niet meer geleverd wordt en het geld terugbetaald wordt: https://nl.pepper.com/aan...les-72627#thread-comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Via het contact formulier gevraagd waar mijn order blijft, dan heb ik in ieder geval zwart op wit dat er wel, of juist niet, nog geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

gisteren gebeld door klantenservice en zwart op wit terug gekregen dat mijn bestelling nog wel wordt geleverd.

en paypal heeft mijn geld al terug gebeld. :S

Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Mail terug van Staples:
Ik vind het vervelend om te vernemen dat u uw Western externe harde schijf nog niet heeft ontvangen. Excuses voor het ongemak.

Ik heb vandaag contact gehad met onze leverancier en ik wil u graag meededelen dat de levering van uw Western externe harde schijf naar verwachting binnen 2 werkdagen wordt afgeleverd op het onderstaande afleveradres:
Dan nog maar even afwachten. Aangezien ik het op kantoor laat afleveren zal het wel maandag of dinsdag gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vandaag nog maar eens gebeld hoe het ermee zat. Mijn orders waren MIA (Missing In Action). Zowel de telefoniste als haar supervisor kon mijn orders niet terugvinden in hun systemen; niet op ordernummer, niet op adres en niet op telefoonnummer. Ze heeft een ticket aangemaakt voor de back-office, die gaan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toevallig werd mijn bestelling geleverd een paar uur na mijn statusupdateverzoek. Oeps, ik was blijkbaar ongeduldig, al moet ik de verzend-mail nog krijgen :P Apparaat werkt prima voor een mooi prijsje.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 03-08-2018 14:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Zojuist opgehaald bij de buren, ondanks duidelijk een afwijkend afleveradres doorgegeven te hebben. Er zit een WD Blue WD60EZRZ in mijn behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben donderdag en vrijdag niet meer teruggebeld door Staples inzake het ticket dat is aangemaakt bij hun backoffice. Wel kreeg ik vrijdag om 16:00 uur een email dat ze mijn schijf niet meer gaan uitleveren omdat ik een kortingsbon gebruikt heb die alleen bedoeld was voor specifieke accounts. Als ik kan aantonen dat ik deze kortingscode van Staples per mail heb ontvangen, dan zullen ze de schijf alsnog uitleveren. Zo niet, krijg ik mijn geld terug. Ik snap er geen hout van. 100 man krijgen de schijf zonder problemen en juist ik val weer buiten de boot |:(

EDIT: Uiteindelijk is er slechts 1 schijf geleverd en de andere order geannuleerd, ondanks deze op een ander woonadres stond. Jammer maar helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 08-08-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Bedankt! Hier eindelijk ook tijd gehad en beide HDD's op 300 seconden kunnen zetten met Ultimate Boot Risk en WDIDLE3. Ze zitten nu in mijn Synology NAS.

Pagina: 1