USB kabel vervangen van muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ola Tweakers,

Wij zijn sinds een week vergezeld met een hele lieve, leuke, schattige labrador, echter kreeg ik net een app van mijn vriendin dat mijn muis het niet meer deed en de kabel door midden ligt 😅

Het gaat om een Razer naga uit 2012. Is het mogelijk om hier de kabel van te fixen, of is dat afgedane zaak?

Een nieuwe zal ook rond de 90 euro zitten dus probeer ik liever eerst een fix.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zou gewoon van een goedkope muis (heb je nog een oude standaard ding?) de kabel loshalen en die overzetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12

M2M

medicijnman

't zijn vier adertjes in de draad. 5V, ground, data+ en data-. Zolang je ze in de goede volgorde aansluit werkt het ding weer prima. Zelfs een 4-voudige kroonsteen zou nog voldoen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Afhankelijk van waar de kabel doormidden is, wellicht mogelijk gewoon de kabel inkorten. Zelfde kleurtjes weer solderen in de muis, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Ik zat dus zelf ook te denken aan het kopen van een goedkope muis en deze kabel overzetten, alleen wist ik niet zeker of dit problemen gaf omdat de huidige gold plated is.

In hoeverre kan dit een probleem zijn of is dit absoluut geen issue?

Hij is echt halverwege door, inkorten kan in principe wel maar dan heb ik niet veel meer over 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12

M2M

medicijnman

Gold plated is net zo'n onzin als 300 euro dure hdmi kabels. Gewoon connectie maken is voldoende

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Tijdelijk de draadjes aan elkaar vastknopen/solderen en dan krimpkous erover heen, vervolgens op ebay nieuwe kabel bestellen voor de betreffende muis.

Vergeet de muisskates niet mee te bestellen die zal je waarschijnlijk los moeten halen om de muis uit elkaar te kunnen schroeven, fijne skates zijn die van hyperglide eventueel.

Bvb, https://www.amazon.com/HU...r-Naga-2014/dp/B073M2R9N5

2012 kabel ziet er hetzelfde uit, https://www.ebay.nl/itm/N...Replacement-/262276872661

Oh nee lijkt op elkaar maar net niet, maar je snapt wat ik bedoel :)

Van een random muis een kabel afhalen zal nooit netjes gaan zitten vanwege die trekontlasting die in de kabel verwerkt zit.

via ali ook te koop :)
https://nl.aliexpress.com...-Edition/32798792614.html

[ Voor 49% gewijzigd door TRAXION op 25-07-2018 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Die zijn voor de deathadder doe eens goed zoeken ;)

Btw hyperglides heeft geen support voor de naga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als je al het idee hebt om een goedkope muis te kopen en de kabel over te zetten is dit misschien een betere en zeker een goedkopere oplossing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

TRAXION schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:41:
Tijdelijk de draadjes aan elkaar vastknopen/solderen en dan krimpkous erover heen, vervolgens op ebay nieuwe kabel bestellen voor de betreffende muis.

Van een random muis een kabel afhalen zal nooit netjes gaan zitten vanwege die trekontlasting die in de kabel verwerkt zit.

via ali ook te koop :)
https://nl.aliexpress.com...-Edition/32798792614.html
Repareer wel vaker apparaten waarbij er net na de trekontlasting een breuk zit. Ik snij de trekontlasting aan de dunste kant door, zodat de oude kabel er uit kan. Dan de kabel weer stukje de trekontlasting inschuiven en eventueel beetje lijm toepassen wanneer nodig.

Heb hier zelden problemen mee ondervonden.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je een goedkope muis koopt is het misschien de moeite waard om even te wachten met slopen en proberen of die goedkope muis je ook prima bevalt. Wie weet, het zou me niet eens verbazen.
En anders zou repareren van dat simpele snoertje ook nog een optie zijn. Niet voorlopig zoals is geopperd, maar definitief, dat kan best. Zeker met de gedachte dat dit zo weer kan plaatsvinden zolang die hond niet heeft geleerd af te blijven van die dingen.
Pagina: 1