Thunderbird opruimen en Mail mappen wissen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1097693

Topicstarter
Kan ik oude mappen 'Mail' verwijderen uit C:\Users\xxx\AppData\Local\Thunderbird\ ?
Voor de mail heb ik andere mappen aangemaakt op een andere partitie.
Dat werkt goed dus geen problemen maar wil de oude mappen wissen.
Ik vind het sowieso een tamelijk onoverzichtelijke toestand met Thunderbird.
Oude profiles en accounts worden bewaard, gegevens staan overal verspreid.
C:\Users\xxx\AppData\Local\Thunderbird\
C:\Users\xxx\AppData\Local\Thunderbird\thunderbird\
C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Thunderbird\
C:\Users\yyy\AppData\Roaming\Thunderbird\
C:\Users\yyy\Application Data\Thunderbird\
+ Programma staat geïnstalleerd op een andere partitie.
Ik heb al eens een 'schone' installatie gedaan - maar blijft een rommeltje.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:27
Mijn werkwijze in zo'n geval zou zijn om de oude mappen eerst te verplaatsen en bijhouden waarvandaan je wat hebt verplaatst
Daarna testen of alles nog werkt zoals het moet. Zo ja, dan de oude mappen definitief verwijderen.
Als het niet werkt kan je de mappen weer terugplaatsen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 10:12
Ik gebruik zelf ook Thunderbird en heb de locatie van mijn profiel aangepast. Op het moment dat ik nieuwe install doe of nieuwe computer heb kopieer ik deze en verwijs ik met de profiel manager van Thunderbird naar te de locatie. Dit werkt dan volledig inclusief addons etc. (soms werkt niet als je van win naar linux gaat)
Dus ik vermoed dat alle andere lokaties puur een enkele verwijzing is zonder dat het daardwerkelijk ruimte in neem.

Voor de mappen zelf, ik hernoem ze meestal door .bac aan de naam toe te voegen mocht alles daarna nog werken kan je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
yozgoesdigital schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:16:
Ik gebruik zelf ook Thunderbird en heb de locatie van mijn profiel aangepast. Op het moment dat ik nieuwe install doe of nieuwe computer heb kopieer ik deze en verwijs ik met de profiel manager van Thunderbird naar te de locatie.
Ik zou gewoon zorgen voor een goed geregelde automatische (online/offsite) backup in plaats van te vertrouwen op extra partities/schijven/sticks en gedoe met verwijzingen naar ander profiel.