Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn telefoon (Samsung Galaxy J3 2016) is vorige week gecrasht.Ik heb een internet account bij Tele2 en een sim-only abonnement bij Telfort (alleen belminuten dus altijd via wifi). Voor die tijd kon ik gewoon via de app mails verzenden en ontvangen van mijn zonnet-account. Nu probeer ik de app opnieuw te installeren. De instellingen voor inkomende server is geen probleem, bij de instellingen voor de uitgaande server (SMTP-server: smtp.versatel.nl/Beveilingstype: geen/Poort: 25) krijg ik steeds de melding: "Installatie kan niet worden voltooid. Server ondersteunt geen verificatie". Ik heb al allerlei combinaties geprobeerd bijv. smtp:tele2.nl. Verschillende beveiligingstypen en verschillende poorten, maar geen enkele combinatie werkt. Bij Tele2 werd ik doorverwezen naar Telfort en bij Telfort werd me verteld dat mijn toestel te oud was. Leek me een bizar antwoord gezien het het moment voor de crash gewoon werkte. Kan iemand mij helpen?...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt deze site gevonden? https://www.tele2.nl/klan...llen-op-tablet-of-mobiel/
Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in;
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

Let op: je dient gebruik te maken van het netwerk van Tele2 om e-mail te kunnen verzenden.
Maar......
Ik zou echter een betere mailprovider gaan overwegen, want anno 2018 inloggen zonder TLS/SSL is vragen om problemen! Je inloggegevens zijn zeer makkelijk af te luisteren. Zéker als je alles via WiFi doet, want dan is mijn aanname dat je ook gebruik maakt van gratis Wifi's. Echt niet doen!
Vergeet niet dat je met toegang tot jouw e-mailaccount ontzettend veel wachtwoorden kunt stelen door deze simpelweg te resetten ('wachtwoord vergeten').

Sowieso, als je via publieke (dan wel andermans) netwerken moet gaan werken, zou ik dit altijd via VPN doen. Dit soort netwerken zijn gewoon niet meer te vertrouwen.

Dus... wil je nog wel zonnet.nl gebruiken? ;) Misschien bedoelde Telfort niet dat je telefoon maar je e-mailprovider te oud is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron