Ik heb op basis van de BBG juli een nieuwe upgradeset aangeschaft. Namelijk het volgende lijstje:
Ik gebruik nog mijn oude voeding (een coolermaster 500W) + HDD.
Probleem is al volgt:
Met mijn videokaart erin wil hij geen beeld geven uit zowel de onboard als de GPU via HDMI.
Hierdoor dacht ik dat er mogelijk iets misging met mijn videokaart. Even uit het systeem gehaald en vervangen door een back-up videokaart, helaas met hetzelfde resultaat. Als ik de videokaart demonteer en rechtstreeks de HDMI op het moederbord steek, krijg ik wel beeld.
Ook als ik in mijn bios de onboard uitzet en specifieer op PCI-e slot 1 krijg ik geen beeld.
Als ik echter dan toch in mijn BIOS rondkijk zie ik dat ik nergens mijn bootable devices kan selecteren. Ik zie wel degelijk dat mijn HDD en SSD wel geregistreerd worden maar op geen manier kan ik de bootsequence zien.
Link naar foto van "Boot".
Oude set (CPU, Mobo, RAM) zit er nu terug in en werkt gewoon normaal, voeding lijkt me dus ook uitgesloten.
Oude setup; 3570K, 8GB, HD7950.
Heb ik gewoon een brak moederbord gekocht of zie ik iets over het hoofd?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Gigabyte MB B360M DS3H | € 76,15 | € 76,15 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 95,50 | € 95,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 505,50 | |
Ik gebruik nog mijn oude voeding (een coolermaster 500W) + HDD.
Probleem is al volgt:
Met mijn videokaart erin wil hij geen beeld geven uit zowel de onboard als de GPU via HDMI.
Hierdoor dacht ik dat er mogelijk iets misging met mijn videokaart. Even uit het systeem gehaald en vervangen door een back-up videokaart, helaas met hetzelfde resultaat. Als ik de videokaart demonteer en rechtstreeks de HDMI op het moederbord steek, krijg ik wel beeld.
Ook als ik in mijn bios de onboard uitzet en specifieer op PCI-e slot 1 krijg ik geen beeld.
Als ik echter dan toch in mijn BIOS rondkijk zie ik dat ik nergens mijn bootable devices kan selecteren. Ik zie wel degelijk dat mijn HDD en SSD wel geregistreerd worden maar op geen manier kan ik de bootsequence zien.
Link naar foto van "Boot".
Oude set (CPU, Mobo, RAM) zit er nu terug in en werkt gewoon normaal, voeding lijkt me dus ook uitgesloten.
Oude setup; 3570K, 8GB, HD7950.
Heb ik gewoon een brak moederbord gekocht of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 82% gewijzigd door Fayle4 op 24-07-2018 23:58 ]