Vraag

• head
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik zoek een?
Smartphone voor vriendin die momenteel Iphone SE heeft maar nu aan android wil.
Mag niet groter zijn dan OnePlus 3 -> 152.7 x 74.7 x 7.4

Wat is je budget?
Zou liever onder de 500 euro blijven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatssap / facebook / pokemon GO / etc
Geen high end games

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 8 (mijn persoonlijke favoriet omdat ze redelijk dicht bij stock android zitten, maar geen notificatie led?)
Honor 9 (geen ervaring met niet snapdragon smartphones / skin van huawei)
Honor 10 (maar ziet er redelijk fragiel uit)
xperia Z2 compact (aan de dure kant en lees ook niet al te goeie dingen over skin)
Pixel 1 (binnen budget)

OnePlus 3 met case is te groot anders hadden we OP5 ofzo gekocht.
Iphone 8 is goed kwa afmetingen, maar veel te duur en had graag een android gekocht

Welke vragen heb je hier nog over?
Gewoon een goeie telefoon zonder teveel toeters en bellen, die kleiner is dan OnePlus 3.

Mvg,
Mathias

[ Voor 15% gewijzigd door head op 25-07-2018 10:31 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
De Nokia 8 heeft geen notificatie LED, maar de iPhone SE heeft die toch ook niet, dus wat ze niet kent zal ze ook niet missen...?

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 11:57

skndd

aka skeej

De Galaxy S9 is nu met de €100 cashback-actie dik onder de 500 euro. Van alle telefoons onder de 6" heeft deze by far de beste screen-to-bezel ratio (Essential PH-1 uitgezonderd), en is dus lekker handzaam.

Andere, nog vriendelijker geprijsde tips:
HTC 10 (refurbished via Amazon.de nu zelfs maar 200 euro, als je 't aandurft)
LG G6
Archos Diamond Omega

[ Voor 0% gewijzigd door skndd op 02-08-2018 12:28 . Reden: Cashback geldt alleen bij retailprijzen van 600+ euro of bij combinaties met nieuwe abonnementen ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:45
Nog een aantal opties zijn mogelijk de Samsung A8 of Xiaomi Mi Mix 2. Al deze telefoons zijn (helaas) wel allemaal net zo groot als wat je nu hebt. Echt kleine toestellen met high-end specs zijn er eigenlijk niet meer, of in verhouding relatief duur (iPhone SE en Sony XZ1/2).

Heb zelf vandaag de Nokia 8 gekocht (budget max €400) na het tot de Honor 10, Nokia 8 en Samsung A8 terug gebracht te hebben. Kan daarom nog geen ervaringen delen, maar heb gekozen voor een degelijke behuizing en clean software.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:44
skndd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:51:
De Galaxy S9 is nu met de €100 cashback-actie dik onder de 500 euro. Van alle telefoons onder de 6" heeft deze by far de beste screen-to-bezel ratio (Essential PH-1 uitgezonderd), en is dus lekker handzaam.
Waar vind je de Samsung Galaxy S9 onder de 500 euro (incl. cashback)? De enige winkels die 'm voor minder dan 649 euro verkopen zijn grijze-import winkels. Die buitenlandse versies van de S9 mogen niet meedoen met de cashack-actie van Samsung. Los daarvan, 550 euro is ook nog best een mooie prijs voor de S9 hoor.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Verwijderd

Al wel iets ouder, maar qua grootte past die wel in jouw wenslijst: Xiaomi MI6 https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_6-8507.php
Als je top notch wil, dan de nieuwe xiaomi MI8. Afmetingen komen overeen met jouw maximum (kan een mm afwijken) maar specs zijn :9~ https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_8-9065.php

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Een Galaxy S8 valt binnen de afmetingen die je opgeeft en is voor minder dan €500,- te krijgen... lijkt mij daarom een perfecte kandidaat... snelle telefoon, hele goede camera en je mag daar nog wel 2 jaar updates voor verwachten.

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 11:57

skndd

aka skeej

De A8 is inderdaad ook geen verkeerde suggestie, maar nu dat wordt genoemd, bedenk ik me dat de S7 misschien een nog betere keus is! Voor ongeveer een tientje meer dan de A8 krijg je een toestel wat compacter en sneller (arguably?) is, met hogere resolutie en betere camera (vooral in low light).

De A8 is dan wel weer wat moderner ogend met zijn kleine bezels, en voor een paar millimeters in de breedte/hoogte erbij krijg je wel een halve inch schermdiagonaal extra Maar gezien het feit dat je vriendin van een 4-inch scherm komt, lijkt me de 5.1 inch van de S7 al meer dan groot genoeg.
evdakker schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:52:
[...]Waar vind je de Samsung Galaxy S9 onder de 500 euro (incl. cashback)? De enige winkels die 'm voor minder dan 649 euro verkopen zijn grijze-import winkels. Die buitenlandse versies van de S9 mogen niet meedoen met de cashack-actie van Samsung. Los daarvan, 550 euro is ook nog best een mooie prijs voor de S9 hoor.
Oh shit, je hebt gelijk. Stom, ik heb laatst nog zitten shoppen voor een S9 en zag dat de toestelprijs incl een Tele2- of T-Mobile-abonnement maar 528 euro was. Had niet verwacht dat het verschil met los retail nog steeds zo groot zou zijn. Te lui om in de pricewatch te kijken :+ . Fikse korting geven die jongens dan weg zeg! Mocht je vriendin dus ook in de markt zijn voor een nieuw abonnement, kijk naar op de combinaties met T-Mobile en Tele2 op mobiel.nl. Momenteel is de S9 zelfs maar 520 (en dan nog die €100 cashback eraf dus) als je bij T-Mobile een éénjarig abonnement neemt (waarom hij met een tweejarig abonnement duurder is, beats me 8)7). Ik weet nog dat je vroegah nooit een abo+toestel moest nemen omdat je dan uiteindelijk duurder uit was, maar tegenwoordig is dat toch echt anders.

Het is een saai antwoord (Samsung, meh :P), maar ik zou zeggen dat van alle gedane suggesties de Galaxy S7 nu de beste keus is qua prijs/kwaliteit en passendheid bij de wensen van je vriendin. En als je wat meer uit wil geven dan wellicht toch de S8 zoals MicGlou zegt.

De beste budgetkeuze lijkt mij de refurbished HTC 10 (https://www.amazon.de/HTC...arbon-grau/dp/B07CHDB473/), alhoewel ik zelf denk ik nooit een refurbished toestel zou kopen.

@robb_nl De Mi 6 is een heel tof toestel inderdaad. Ik had deze bewust niet aangeraden ivm het niet ondersteunen van LTE band 20; dan zit je in NL dus vast aan T-Mobile. Daarnaast zit je met het ding dat je 'm dan uit het buitenland moet halen (niet iedereen vindt dat een probleem, maar velen wel), of bij Max ICT, wat misschien nog wel erger is 7(8)7 . Bovendien is hij via Amazon en Max ICT overpriced (gezien de specs zou ik absoluut nooit meer dan €350 betalen). Maar goed, blijft een leuk toestelletje. In een nog exotischere hoek is de Meizu 15 ook wel leuk dan (met zijn 7,3mm nóg dunner dan de al heel dunne Mi 6)

[ Voor 8% gewijzigd door skndd op 02-08-2018 12:31 ]

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:44
Sony Xperia XZ1 kan ook een optie zijn. Lekker klein, maar wel goede specs (voor een telefoon uit 2017). En omdat er inmiddels de XZ2 is, te krijgen voor rond 340 euro

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Pagina: 1