Ik heb kapotte waterpomp gekregen die hopelijk eenvoudig te repareren is. De waterpomp heeft namelijk een grote condensator waar een flinke bobbel in zit. Met een beetje geluk kan de pomp weer normaal functioneren door die condensator te vervangen.
De condensator in kwestie ziet er zo uit:

De specificaties zijn echter iets anders:
Het is me nog niet gelukt om precies dezelfde condensator te vinden van dit merk. Op sommige websites worden ze wel aangeboden, maar ziet de opdruk er heel anders en lijkt het om een ander merk te gaan.
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten?
Kan ik er een willekeurige condensator van 8 µF in plaatsen die kwa afmetingen past of zijn er meer specificaties van belang?
Wat betekenen die 'B', 'C' en 'D' en de '25/85/21 bijvoorbeeld achter de verschillende voltages?
Waar staat 'SINTEX 45S . C2 A . 8' voor?
De pomp die ik probeer te repareren heeft de volgende specificaties:
Gezien de droogte en voldoende water achter huis zou een werkende pomp erg leuk zijn. Ik ben helaas geen elektrotechnieker en verwonder mij over de cijfertjes op de condensator en pomp.
Op de pomp zie ik bijvoorbeeld C1.B staan, maar op de condensator C2 A? Zijn die twee aan elkaar gerelateerd en klopt het dat ze niet (exact) gelijk zijn?
De condensator in kwestie ziet er zo uit:

De specificaties zijn echter iets anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| INCO SINTEX 45S . C2 A . 8 8 µF +/- 5% AC 400V B 25/85/21 AC 450V C 25/85/21 AC 500V D 25/85/21 50/60 Hz PO EN 60252 |
Het is me nog niet gelukt om precies dezelfde condensator te vinden van dit merk. Op sommige websites worden ze wel aangeboden, maar ziet de opdruk er heel anders en lijkt het om een ander merk te gaan.
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten?
Kan ik er een willekeurige condensator van 8 µF in plaatsen die kwa afmetingen past of zijn er meer specificaties van belang?
Wat betekenen die 'B', 'C' en 'D' en de '25/85/21 bijvoorbeeld achter de verschillende voltages?
Waar staat 'SINTEX 45S . C2 A . 8' voor?
De pomp die ik probeer te repareren heeft de volgende specificaties:
code:
1
2
3
| 700W 230V 50Hz A3,1 8 µF C1.B RPM 2800 IP44 Qmax3000 l/h Hmax40m |
Gezien de droogte en voldoende water achter huis zou een werkende pomp erg leuk zijn. Ik ben helaas geen elektrotechnieker en verwonder mij over de cijfertjes op de condensator en pomp.
Op de pomp zie ik bijvoorbeeld C1.B staan, maar op de condensator C2 A? Zijn die twee aan elkaar gerelateerd en klopt het dat ze niet (exact) gelijk zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door HyperH op 24-07-2018 21:57 ]