Waarom schakelt mijn laptop steeds uit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 20:05
Mijn vraag
Beste lezers,

Ik heb al 2 maanden een probleem met mijn laptop. Het probleem is eigenlijk spontaan ontstaan en ik heb inmiddels geen idee meer waar het aan zou liggen. Het probleem is het volgende:

Mijn laptop valt bij het opstarten steeds uit. Ook zonder accu of alleen met accu. Soms lukt het om de laptop aan de praat te krijgen. Dan doet de laptop het gewoon. Daarbij kan ik de laptop zonder problemen in slaapstand zetten (zowel aan de netvoeding als op de accu). Sluimerstand en afsluiten zorgt ervoor dat de pc bij het opstarten steeds uitvalt.

Vaak helpt het als ik de accu eruit haal en de netvoeding en dat dan een paar uur zo laat, dus dat er helemaal geen spanning op de laptop zit. Na een uur meestal sluit ik de netvoeding weer aan, en na een half uur zet ik de laptop weer aan. Hiermee heb ik een grote kans dat de laptop wel opstart zonder problemen.

Volgens mij ligt het dus niet aan de accu of de netvoeding. Maar wat dan de issue is, is mij niet duidelijk. De laptop valt meestal uit na de BIOS of als Windows opgestart is, het heeft niet echt een "patroon".

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Orgineel HP adapter
- Orgineel accu
- HP G62, Intel Core i3 M350, 3 GB RAM, onboard GPU in gebruik
- Windows 7 Home Premium

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere netvoeding, ampere komt overeen;
- Andere soortgelijke accu geprobeerd;
- Laptop ongeveer een uur spanningsloos gemaakt, laptop start vaak dan gewoon op zonder problemen;
- Windows opnieuw geïnstalleerd;
- Sluimerstand gezet ipv afsluiten, laptop valt na opstarten uit. In slaapstand niet. Laptop mag niet zonder stroom komen, dan valt de laptop steeds uit bij het opstarten concludeer ik hieruit;
- Op google soortgelijks gezocht, maar niet iets gevonden wat ongeveer mijn situatie schets;

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Hoe warm wordt de laptop? Grote kans dat met dit warme weer de temperatuur te hoog wordt en de laptop uit gaat.

Is er wel voldoende ruimte voor ventilatie aan de onderzijde?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:55

InFamous

excommunicado

Simpel gedacht, de aan en uit knop die blijft hangen?

Op het moment dat je de knop ingedrukt houd start de pc op en sluit na een aantal seconden weer af.

Weet je overigens zeker dat de laptop weer uit gaat? Er is namelijk wel een probleem met blackscreens bekend: https://www.google.nl/sea.....0.0.......0.FlmHccrXbwo

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 20:05
Hoe warm wordt de laptop? Grote kans dat met dit warme weer de temperatuur te hoog wordt en de laptop uit gaat.

Is er wel voldoende ruimte voor ventilatie aan de onderzijde?
De CPU wordt niet meer dan 50-60 graden. En er zit een coolerpad onder, dus dat is 'm sowieso niet. Bovendien krijg ik bij het opstarten een bericht te zien van de BIOS dat de BIOS de laptop heeft uitgeschakeld om te voorkomen op schade. Ik denk toch dat er iets met de stroom niet goed gaat, maar ik ben er niet helemaal uit :/
InFamous schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28:
Simpel gedacht, de aan en uit knop die blijft hangen?

Op het moment dat je de knop ingedrukt houd start de pc op en sluit na een aantal seconden weer af.

Weet je overigens zeker dat de laptop weer uit gaat? Er is namelijk wel een probleem met blackscreens bekend: https://www.google.nl/sea.....0.0.......0.FlmHccrXbwo
Nee, de laptop schakelt dan echt uit. Dat merk ik doordat de ventilator ook stopt met draaien en er geen lampjes meer branden op het toetsenbord (led van aan/uit knop en wifi). Zoals in de filmpjes waar de leds aan zijn, is dat bij mij dus niet het geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Eric_1993 op 24-07-2018 21:34 ]