Toekomstige waarde Technnics SL-1200/1210MK2/MK5 draaitafels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27
Als je nu op Marktplaats of Ebay kijkt zie je de oude serie van Technics SL-1200/1210MK2/MK5 draaitafels echt voor hoge bedragen aangeboden worden..

Zal dit over 10 jaar nog zo zijn? Zullen deze machines in waarde blijven stijgen of zullen de prijzen op een moment in elkaar zakken?

Je hebt nu de nieuwe SL-1200/1210GR en GC/GAE modellen die in 2016 en 2017 voor belachelijk hoge bedragen geïntroduceerd zijn.. 1500 euro voor het instap model de GR serie..

Wat een merkwaardige markt is dit toch geworden, haha!

Graag objectieve discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:15
Technics hebben natuurlijk ook de naam en faam opgebouwd de afgelopen jaren.
Daarbij voelt een SL-1200 ook echt eigen en dat is wat veel mensen (DJ's) toch nog steeds zoeken.

Daardoor is het spul toch behoorlijk waardevast gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Jovas schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:53:
Als je nu op Marktplaats of Ebay kijkt zie je de oude serie van Technics SL-1200/1210MK2/MK5 draaitafels echt voor hoge bedragen aangeboden worden..

Zal dit over 10 jaar nog zo zijn? Zullen deze machines in waarde blijven stijgen of zullen de prijzen op een moment in elkaar zakken?

Je hebt nu de nieuwe SL-1200/1210GR en GC/GAE modellen die in 2016 en 2017 voor belachelijk hoge bedragen geïntroduceerd zijn.. 1500 euro voor het instap model de GR serie..

Wat een merkwaardige markt is dit toch geworden, haha!

Graag objectieve discussie!
Merkwaardig geworden markt?
Het is met deze units nooit anders geweest toch? Toen ze nog het patent op die motor hadden waren ze nieuw al niet te krijgen voor minder dan een kleine 900 gulden. Zo af en toe kwam je er eentje tegen die er (flink) onder zat, maar dan kon je er gerust vanuit gaan dat die een ruig leven in een club oid. had gehad.

Er zijn gelukkig al lang alternatieven die lang niet zoveel hoeven kosten, maar ja, als je deze 'real deal' wilt, dan weet je dat je er relatief veel voor betaalt (maar ook een kwalitatief top ding ervoor terugkrijgt).
Als je het mij vraagt hoef je niet te hopen op een flinke prijsdaling. Vziw. is dat niet eens gebeurd toen het hele 'digi-dj'en z'n intrede deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Er zijn tijden geweest toen ze nog gemaakt werden door Technics dat ze voor 200 euro op Marktplaats stonden in goede staat..

Ik vraag me serieus af wat ze over 10 jaar nog waard zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn glazen bol is stuk. Dat weet niemand. Wat de gek er voor geeft tegen die tijd dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Over 10 jaar gaat een niet afgesleten 1210 waarschijnlijk voor 1k+ weg 2ehands, er zijn gewoon geen echt goede alternatieven. Oude Thorensen zijn verdrievoudigd in prijs in de laatste 5 jaar, met de Technicsen zou het net zo gaan.

Een bone stock 1200/1210 wordt dan met zo schaars als een onaangetaste Nissan Skyline of een Supra ;)

[ Voor 40% gewijzigd door 454232 op 25-07-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
454232 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:07:
Over 10 jaar gaat een niet afgesleten 1210 waarschijnlijk voor 1k+ weg 2ehands, er zijn gewoon geen echt goede alternatieven. Oude Thorensen zijn verdrievoudigd in prijs in de laatste 5 jaar, met de Technicsen zou het net zo gaan.

Een bone stock 1200/1210 wordt dan met zo schaars als een onaangetaste Nissan Skyline of een Supra ;)
Zou je denken? De Technics SP-10 en Sp-25 gaan nu voor echt belachelijk hoge bedragen weg tweederhands.. Dat zijn producten uit de jaren 70 volgens mij.. Maar de nieuwe versies daarvan gaan voor nog hogere bedragen weg....:

https://www.novusaudio.nl/merken/technics/sl-1000r

https://www.novusaudio.nl/merken/technics/sp-10-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Ze zijn heel lang uit de roulatie geweest en moeten zich opnieuw gaan bewijzen, voor die prijzen gaat het echt niet meevallen, daar koop je ook een dikke SME of zelfs een Transrotor voor...
Technics van nu moet het voornamelijk van de dinosauriërs hebben die het merk nog uit de jaren '70-80 kennen toen Technics echt nog wat betekende.
Toentertijd hadden ze verdomd goede toeren stabilisatie met een kwartskristal en krachtige motoren, dat wel.

Vanaf medio jaren '80 ging de kwaliteit bergafwaarts naar beneden met als dieptepunt de plasticky 'Reference' reeks zoals de SE-A800, SE-900S, SE-A1000 en dergelijke. Wellicht dat Technics toen dacht, dat zij al zo'n goede naam hadden dat zij lege plastic doosjes met een IC eindtrapje voor dik geld konden verkopen, zolang het mooi eruitziet en het Technics logo draagt.
Blijkbaar was het niet gelukt en paar jaar later zijn ze ermee gestopt.

[ Voor 17% gewijzigd door 454232 op 27-07-2018 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Interessante markt.. Ik had eigenlijk verwacht dat de oude SL-1200 reeks in prijs zou zakken met de nieuwe GR modellen.. Maar dit is niet echt het geval, op Ebay en MP zie je ze voor 400 gebruikt tot 1000 mint weg gaan.. Dan praat ik dus over de MK2 M3D MK5 M5G modellen. De MK6 en MK4 modellen zijn Japans en zeer zeldzaam die gaan voor 1000-2500 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Waarschijnlijk omdat, zoals ik al eerder aangaf, Technics te lang is weggeweest. Wij weten natuurlijk niet hoeveel van de 'echte' 1200/1210 er in de GR uitvoering zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:01
454232 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:00:
Waarschijnlijk omdat, zoals ik al eerder aangaf, Technics te lang is weggeweest. Wij weten natuurlijk niet hoeveel van de 'echte' 1200/1210 er in de GR uitvoering zit.
Volgens deze https://www.soundandvisio...l-1200gr-turntable-review recensie is alleen de stofkap van de 1210 mk5 overgenomen, de rest is nieuw :)
Pagina: 1