Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille server voor Hyper-V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:35
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Gold G5400 Boxed€ 55,05€ 55,05
1MSI H370M Bazooka€ 94,73€ 94,73
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 76,-€ 76,-
1Fractal Design Core 500€ 55,95€ 55,95
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,73

Ik zou graag een server willen hebben voor het gebruik van Hyper-V. Ik download dan de Windows Hyper-V Server 2016 en zet deze dan op deze server. Via mijn PC ga ik deze server dan managen. Op de Hyper-V host komen virtuele machines te staan met FreeNAS en een Windows 2016 Server voor het domein en de gebruikers enzovoort. Ook wil ik met virtuele machines klooien aangezien ik hier als stagiair veel mee te maken krijg. Deze server komt op mijn kamer te staan waar ik ook slaap, dus het zou graag zo stil mogelijk moeten zijn, of ik zet de server in een kast waar ik nog wat hardware heb liggen. Die kast staat ook op mijn kamer.

Ik heb twee schijven en dit moederbord gekozen omdat ik dan een RAID controller heb en de schijven in raid 1 zetten. Nu zit ik mij ook te bedenken of dat wel zo slim is om twee schijven te gebruiken als NAS en om virtuele machines op te zetten. Ik kan dan eventueel alle opslag via FreeNAS laten verlopen.

Graag jullie bevindingen en tips en tricks.

Edit: DDR4 8 GB sticks heb ik nog liggen.