Vraag

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:54

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe tablet ter vervanging van mijn I15-T.

Wat is je budget?
Mwa, tot iets van 500 euro vind ik wel redelijk, meer dan dat moet wel een goede reden voor zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Over het algemeen... Youtube, twitch, browsing... Games... niet echt? Ben niet echt een mobile gamer.
Ik vind een actieve modding community en unlocked bootloader / magisk / plethora aan roms wel belangrijk. Ik wil er veel mee stoeien. ( Youtube vanced magisk/root is een aardige must ).

Liefst rond de 10 inch, dat is mijn huidige tablet ook en daar ben ik aardig over te spreken.
16:10 verhouding vind ik erg fijn, 16:9 is net irritant met browsen, maar een lagere verhouding is weer irritant als ik video's kijk. 4:3 vind ik eigenlijk niet te doen.
Voor de rest moet de performance toch wel echt veel beter zijn dan de Z8300, maar dat lijkt me niet zo'n moeilijke.
Mogelijkheid voor een stylus vind ik ook wel o zo fijn.
Prefereer ook dat de tablet wat leesbaarder is in de zon en verder kan dimmen in het donker (mijn tablet is ietwat te fel in de nacht...). Maar dit kan ik niet goed vergelijken. Denk dat vrijwel al het spul dat hier verkrijgbaar is > dan wat ik nu heb... Zeker +200 euro...

Wat heb je zelf al gevonden?
De mediapad M5 vond ik wel een interessante.
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10.8'') Grijs
Maar na huawei niet meer de bootloader unlocked kunnen ze naar mijn part de vinger krijgen.

Galaxy tab A vond ik ook wel een interessante.
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB (2016) WiFi Zwart
Maar de leeftijd en een schamele SD625 weerhouden me toch aardig.
Plus is dan weer wel de zachte prijs en mogelijkheid tot stylus, maar is het wel een upgrade?

S4 vond ik ook heel interessant.
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_s4_10_5-9262.php
Duidelijk een upgrade, met super mooi scherm en stylus support.
Nadeel is echter weer wel de (wss) erg hoge prijs en... well... het is niet uit.

Mi Pad 4 is ook leuk.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_pad_4-9249.php
Maar deze is weer maar 8 inch... :(

Hebben jullie nog wat voorstellen? Dingen die ik mogelijk heb gemist?

Beste antwoord (via Thomg op 29-07-2018 16:44)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tablet met vergelijkbare eisen. Heb nu een Mi Pad 2 maar wil graag naar 10" ook; anders is het verschil met m'n smartphone te klein.

De mi pad 4 is behoorlijk cheap, maar wel wat klein. De Galaxy tab A is relatief oud maar er komt als het goed is binnenkort een nieuwe versie uit:
nieuws: Foto's van Samsung Galaxy Tab A2 lekken uit

Ik ben geen Samsung fan maar ga wel waarschijnlijk de A2 halen mits de prijs en specs (scherm + accu + soc) goed zijn. Voor jou wellicht ook interessant? :) Helaas is er nog geen datum bekend dus dat is een nadeel. Verder zal er natuurlijk een LCD ipv OLED paneel in zitten.

De Galaxy Tab series zijn mooi maar wel enorm prijzig. Deze zou ik alleen overwegen als je hem echt veel gaat gebruiken en zal meenemen voor onderweg etc. Voor wat Twitch, Netflix, youtube en browsen voldoet een €200-250 tablet meer dan zat denk ik.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• stin00
  • Niet online
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe tablet met vergelijkbare eisen. Heb nu een Mi Pad 2 maar wil graag naar 10" ook; anders is het verschil met m'n smartphone te klein.

De mi pad 4 is behoorlijk cheap, maar wel wat klein. De Galaxy tab A is relatief oud maar er komt als het goed is binnenkort een nieuwe versie uit:
nieuws: Foto's van Samsung Galaxy Tab A2 lekken uit

Ik ben geen Samsung fan maar ga wel waarschijnlijk de A2 halen mits de prijs en specs (scherm + accu + soc) goed zijn. Voor jou wellicht ook interessant? :) Helaas is er nog geen datum bekend dus dat is een nadeel. Verder zal er natuurlijk een LCD ipv OLED paneel in zitten.

De Galaxy Tab series zijn mooi maar wel enorm prijzig. Deze zou ik alleen overwegen als je hem echt veel gaat gebruiken en zal meenemen voor onderweg etc. Voor wat Twitch, Netflix, youtube en browsen voldoet een €200-250 tablet meer dan zat denk ik.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hmm, als ik het zo zie wordt deze dus samen met de S4 eind augustus aangekondigd, moet ik nog een maandje doen met mijn huidige tablet.
Is misschien wel het wachten wel waard ja :)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Over de huawei mediapad M5 je kunt de bootloader unlocken bij developer opties en dan oem unlock dat is toch ook bootloader unlocken?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hmm, conflicterend.
Zag dit namelijk langskomen.
https://www.xda-developer...t-bootloader-unlock-code/

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik doe nog even een enkele schop, maar het lijkt erop dat ik de samsung katten uit de boom ga kijken.

• stin00
  • Niet online
Thomg schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:15:
Ik doe nog even een enkele schop, maar het lijkt erop dat ik de samsung katten uit de boom ga kijken.
https://nl.hardware.info/...ijgt-waarschijnlijk-bixby

Mogelijke lancering tijdens de IFA, dus waarschijnlijk de eerste week van september. Nog een maandje wachten :) Ik twijfel nog wel of ik niet toch een 8" Xiaomi Mi Pad 4 moet halen. Op Aliexpress te koop voor 166 euro, al wordt dat incl 21% BTW (douane) waarschijnlijk 200 euro. Het enige dat me tegenhoudt is het 8" scherm met 6000mAh accu, want de rest is dik in orde. M'n huidige Mi Pad 2 bevalt ook erg goed, maar 10" lijkt me toch wat prettiger.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
@stin00
Ik moet hier toch wel even heel erg goed over nadenken... Vooral de 699 vind ik veel te duur...
En allemachtig, 330 euro voor een SD450??!?

Hopelijk dat die prijzen snel zakken :o

Egh, misschien dat ik maar gewoon een jaar of twee doe met een Hi9 air oid en dan de S4 oppak voor de helft...

[ Voor 35% gewijzigd door Thomg op 01-08-2018 18:27 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Nog een update, ik heb de alldocube X gekocht met de super early backer perk (199USD).

https://www.indiegogo.com...ooth-computers/x/18053192

Deze tablet tikt zo'n beetje alles waar ik om geef, 10 inch, 16:10 en amoled.

Minder dingen zijn weer gemis van stylus, meh SoC ( als in niet snapdragon ) en de vrij lange levertijd, ik kan deze verwachten eind october.

Voor de prijs kan er in ieder geval geen buil aan vallen, ik overleef het wel met deze tablet tot de S4 in een paar jaar in prijs is gezakt...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik denk doe nog even een korte update post en een korte reflectie op basis van mijn eisen die ik stelde in TS.

Uiteindelijk heb ik ongeveer 176E betaald voor de tablet, wat echt heel erg weinig is voor wat ik gekregen heb.

Om maar te beginnen met de plus.
Opslag is royaal, audio klinkt goed, scherm ziet er erg mooi uit en de android OS is lekker bloatvrij.

Er zitten echter wel 2 dealbrekende problemen aan de tablet vast:
  • Minimale schermhelderheid is echt VEEL te hoog, de minimale stand is praktisch equivalent aan 20% op mijn oude tablet. Ik moet gewoon een dimapp draaien om dit in toom te houden, maar dit betekent dus wel dat rood niet meer rood is (jullie snappen wat ik bedoel).
  • Tablet kan 1080p afspelen en 720p60 zonder problemen in twitch, maar loopt hard tegen een muur met 1080p60.
En dan zijn er nog andere noemenswaardige issues...
  • Batterij terwijl de tablet in slaapstand staat is echt uitmuntend, ik verlies enkele procenten over de nacht. Batterij terwijl de tablet aanstaat is aan de andere kant echt kwalitatief uitermate teleurstellend... Mogelijk dat dit wat te maken heeft met de schermhelderheid...
  • Deze is meer irritant: Audiojack zit aan de rechterkant van de tablet ipv de linkerkant, dit is verrassend frustrerend als je een bepaalde "vasthoudmanier" gewend bent.
  • Ook irritant: Geen home knop op het logo. Bij de oude tablet kon ik de navbar vrijwel altijd verbergen aangezien ik genoeg had aan de home knop. Deze tablet heeft de functionaliteit niet en wijst mij er toch hard op hoeveel "problemen" ik heb met navbars...
In het kort... Was het het geld waard? Was de prijs/kwaliteit van de tablet goed?

Ja, eigenlijk wel.

Ben ik er tevreden mee? Zou ik de tablet aanraden? Zou ik het kopen voor dezelfde aanschafprijs met deze kennis?

Nee... Ik verwacht een kwaliteit die een tablet van deze prijs, ook met de prijs/kwaliteit die het heeft, gewoon niet waar kan maken... ;w

Edit:

Ik heb de versie van twitch gedowngrade naar een aanzienlijk oudere versie (v4), deze kan wel 1080p 60fps aan. Voor nu ben ik dus wel tevree :9

Tot ze de oude apps niet meer toestaan that is :F

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 24-02-2019 11:58 ]

Pagina: 1