Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbayrak1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-02-2021
Hallo,

Ik heb wat advies nodig. Ik ga verhuizen en ik wil graag een nieuwe speakerset. Ik heb een nu ongeveer 3 jaar een polk audio TL1600 5.1 set en ik wil graag een betaalbare atmos speakerset aanschaffen.

Op internet zag ik de ONKYO HT-S5805 en ik las er redelijke verhalen over. Het liefst heb ik de atmos speakers aan het plafond, dus ik dacht er over na om ONKYO skh-410 erbij te kopen en achter mijn bank op het plafond te plaatsen. Dan heb ik aan de voorkant 2 atmos speakers die kaatsen tegen het plafond en aan de achterkant twee atmos speakers aan het plafond (5.1.4 opstelling). Wat is jullie ervaring met atmos speakers en wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:10
Al gekeken naar de teufel reflekt. (https://www.teufelaudio.n...very_country=118&et-mc2=1)

Ik heb ze zelf ook, en ben er zeer over te spreken. Hou wel de site in de gaten voor eventuele acties. Ik heb de mijne met 60 euro korting kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 20:15
Voor een 5.1.4 opstelling heb je wel een receiver nodig die 9 versterkte kanalen heeft. De Onkyo die je op het oog hebt heeft 7 kanalen (geen idee of ze allemaal versterkt zijn, maar ga ik ff vanuit), waardoor je max 5.1.2 kunt aansluiten op die receiver. Om een 5.1.4 opstelling te realiseren moet je kijken naar wat meer midrange receivers, zoals een Denon X4300, een Marantz 6011 of Onkyo TZ730. Die gaan qua prijs wel € 800- € 900 kosten.

De ene atmos speaker is de andere niet (zoals met elke speaker). Er zijn ook geen echte atmos speakers, want het is gewoon een speaker die aangesloten is op de hoogtekanalen van een receiver, zodat die speakers alleen hoogte effecten weergeven. Advies is, ga luisteren bij een hifizaak. Krijg je ook nog eens advies :) Qua atmos speakers zou ik me niet al te druk maken, de hoogte effecten zijn niet zo spannend en zullen qua laag niet zoveel vereisen, zodat een kleine speaker gewoon voldoet. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je die speaker wilt verwerken. Strak in het plafond, of een monitor hangend aan het plafond.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 25-07-2018 13:25 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbayrak1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-02-2021
Ah ja daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga vanavond naar een hifi zaak. Wat is jullie ervaring met Hifi Klubben? Ik zie dat ze huismerk artikelen hebben maar daar kan ik nergens op internet ervaringen over lezen.