Home Studio PC & Toebehoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Home studio recording. Ik ben zelf live muzikant en wil thuis opnames maken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat ik in feite een super goed (naar mijn mening) systeem heb, heb ik alleen randapparatuur nodig. Dit alles bij elkaar mag max €3000,- incl btw kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn PC is als volgt

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 169,-€ 169,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 105,-€ 105,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 565,-€ 565,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Corsair Crystal 460X RGB Zwart€ 130,95€ 130,95
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 744,-€ 744,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD€ 95,59€ 95,59
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 182,85€ 182,85
1Corsair RM550x Zwart€ 87,50€ 87,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 164,99€ 164,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.307,27

Ook heb ik een MacBook Pro 2017 thuis liggen.

Randapparatuur/Hardware wat ik al in mijn bezit heb zijn :

Geluidskaart : Roland Cakewalk UA25EX
Geluidsmonitor : 2x KRK VXT 8
Keyboard : Korg Pa4X Pro

Software :

Windows 10
Acid Studio 10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hardware :

- Studiomicrofoon
- Popfilter / Reflectiescherm
- Isolatiemateriaal
- Midikeyboard 61keys

Software :

- Cubase 9.5 , alleen weet ik niet welke versie. Het is voornamelijk gewoon voor de hobby. Ik ga enkel zelf inspelen en zingen. Zowel live instrumenten als plug-ins.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Microfoon dacht ik aan Rode of SE Electronics
Midi keyboard maakt me niet zoveel uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Mijn systeem is denk ik sterk genoeg.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop wat home studio tweakers te vinden die mij kunnen assisteren in het bouwen van mijn studio. Assisteren in de zin van informatie.

Mocht ik trouwens in een verkeerd sub-forum zitten. Laat het me aub weten dan pas ik het meteen aan :Y

[ Voor 6% gewijzigd door RifatSahin op 24-07-2018 14:26 ]

Beste antwoord (via RifatSahin op 27-07-2018 13:00)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Een microfoon en keyboard koop je niet op basis van specs. Je moet naar de winkel om ze gaan te proberen.
Keymusic of Bax bijvoorbeeld. Als het voor hobby is zou ik kijken naar een mic van 100 tot zo'n 200 euro.

Over isolatie zou ik je aanraden dit te lezen: http://www.gikacoustics.com/acoustic-primer/
Zelf heb ik room treatment gemaakt door houten frames te maken, daar isolatie in te zetten, en de voor en achterzijde af te werken met een lap stof. Google maar eens op DIY acoustic panels (oid). Is een stuk goedkoper dan kant en klare panelen, maar kost je wel wat werk.

Als je niet direkt de indruk hebt dat je de features van de duurdere Cubase versies nodig hebt, zou ik met de goedkoopste beginnen. Je kan altijd nog een upgrade naar een duurdere versie kopen.
Je hebt een goeie MBP dus kan ook voor Logic kiezen. Dat is veel waar voor je geld, maar je zit wel aan de peperdure apple-dongle (hardware) vast.

Waarom wil je eigenlijk een midi-keyboard erbij terwijl je al een keyboard hebt?
Zelf ga ik voor dit soort onderwerpen meestal naar het Gearslutz forum.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 27-07-2018 11:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarom een GTX 1080 Ti als je een PC zoekt voor studio doeleinden (muziek opnames etc)?.
Kaart heeft voor dat doel geen enkele meerwaarde iig, of wil je er ook op gamen?.

Edit, niet goed gelezen. Je zoek alleen de randapparatuur om eea mogelijk te maken :D.

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 24-07-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Tortelli schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:44:
Waarom een GTX 1080 Ti als je een PC zoekt voor studio doeleinden (muziek opnames etc)?.
Kaart heeft voor dat doel geen enkele meerwaarde iig, of wil je er ook op gamen?.

Edit, niet goed gelezen. Je zoek alleen de randapparatuur om eea mogelijk te maken :D.
Hahaha, verwarrend idd. Ja de videokaart is in feite ook te gebruiken voor video. Als ik een klipje wil maken thuis voor YouTube ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je af en toe een clipje maakt dan zou ik niet echt gaan voor een 1080, eerder even kijken of de IGP van een Intel CPU voldoende is

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
NLBUURMAN schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:18:
als je af en toe een clipje maakt dan zou ik niet echt gaan voor een 1080, eerder even kijken of de IGP van een Intel CPU voldoende is
Dit is mijn huidige pc die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

TS zoekt de volgende componenten;
- Studiomicrofoon
- Popfilter / Reflectiescherm
- Isolatiemateriaal
- Midikeyboard 61keys

Echter heb ik (en ik denk vele van ons) hier geen kennis van, feitelijk zou dit topic misschien beter thuishoren onder Consumentenelektronica Aankoopadvies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
denk dat TS dan beter kan navragen op homerecording fora, zoveel home-recorders lopen hier ook weer niet rond om goed advies te geven over studio-apparatuur naast een computer.

Voor studiomicrofoon is het erg afhankelijk wat je ermee wil opnemen. Voor zang heb je een totaal andere microfoon nodig dan voor het opnemen van instrumenten en ook daarin verschilt het weer per instrument wat het beste werkt.

qua isolatiemateriaal, wil je geluid dempen tov de buitenwereld of zgn bass-traps aanbrengen (of andere irritante weerkaatsingen verhelpen).

midikeyboard: gewogen toetsen of niet, afterpressure of niet, etc etc.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Een microfoon en keyboard koop je niet op basis van specs. Je moet naar de winkel om ze gaan te proberen.
Keymusic of Bax bijvoorbeeld. Als het voor hobby is zou ik kijken naar een mic van 100 tot zo'n 200 euro.

Over isolatie zou ik je aanraden dit te lezen: http://www.gikacoustics.com/acoustic-primer/
Zelf heb ik room treatment gemaakt door houten frames te maken, daar isolatie in te zetten, en de voor en achterzijde af te werken met een lap stof. Google maar eens op DIY acoustic panels (oid). Is een stuk goedkoper dan kant en klare panelen, maar kost je wel wat werk.

Als je niet direkt de indruk hebt dat je de features van de duurdere Cubase versies nodig hebt, zou ik met de goedkoopste beginnen. Je kan altijd nog een upgrade naar een duurdere versie kopen.
Je hebt een goeie MBP dus kan ook voor Logic kiezen. Dat is veel waar voor je geld, maar je zit wel aan de peperdure apple-dongle (hardware) vast.

Waarom wil je eigenlijk een midi-keyboard erbij terwijl je al een keyboard hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 27-07-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Jesse schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:13:

De reden waarom ik een Midi keyboard erbij wilde was door de plaatsing van mijn bureau en keyboard. Nu zal de keyboard rechts van de bureau komen. Hierdoor denk ik de midi niet meer nodig te hebben.

Microfoon heb ik al enig ervaring mee. Destijds had ik een Rode NT2000 en daar was ik wel blij mee. Alleen wil ik wat meer dynamisch bereik. Ik heb al gekeken naar de Neuman 102 en 103 (de 103 is een microfoon die een vriend heeft en hij is net als ik beroepsmuzikant).

Goed idee idd om gewoon klein te beginnen met Cubase. Ik heb al gauw de neiging om voor de PRO te gaan. Maar ja als ik toch geen symphonie orkest laat inspelen, kan ik net zo goed voor de basic gaan en dan upgraden indien nodig.

Ik zal je aanbevolen forum ook even checken.

In elk geval weer hartelijk dank voor alle feedback en advies heren/dames! _/-\o_
Pagina: 1