Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poopeep
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-04 23:49
Beste mensen,

Mijn vriendin is op zoek naar een 14-15,6" laptop voor max. €600,- waar ze lang mee vooruit kan. Vooral om snel op te kunnen werken (tekstbewerking), internetten, films/series te kijken en heel af en toe een licht spelletje.

Deze laptop lijkt aan alle eisen te voldoen: pricewatch: HP 14-cm0970nd

- Goede (nieuwe) CPU
- 8 GB RAM
- Mooi scherm
- Goede batterijduur
- SSD (256GB is wel minimum)
- Wifi (helaas geen 5Ghz), Bluetooth en Ethernet
- Videokaartje (leuke extra)

Vraag nu is; goede koop of is er iets echt beters te krijgen uit de winkel (zonder zelf te sleutelen of binnenkort te moeten upgraden) voor €600,-? Ben heel benieuwd!

Beste antwoord (via poopeep op 24-07-2018 19:04)

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb deze laptop geadviseerd aan een maatje van mij en heb het dit weekend bij hem kunnen uitproberen. Het voldoet precies aan de wensen die je benoemt. Ik heb alleen geen accuduur kunnen testen. Ik was vooral geïnteresseerd in de entry level casual gaming mogelijkheden van de laptop. Ik denk dat de overall product precies goed is. Bovendien is de adapter die je zou moeten "meesleuren" heel klein en licht. Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:00
Ik heb zelf een klein jaar terug de pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X200ERMH) aangeschaft voor mijn pa. Tot dusver zijn we er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poopeep
jerry-c schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:47:
Ik heb zelf een klein jaar terug de pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X200ERMH) aangeschaft voor mijn pa. Tot dusver zijn we er erg tevreden over.
Ziet er goed uit! Begreep wel dat de Lenovo's in deze serie een niet echt sterke accuduur hebben. Heeft je vader daar ervaringen mee? Of zit de laptop meestal aangesloten op de stroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry-c
Hij gebruikt de laptop bijna altijd op de accu, volgens mij red hij wel 5 uur met de accu. Zal het eens vragen als hij eind van de middag weer thuis is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb deze laptop geadviseerd aan een maatje van mij en heb het dit weekend bij hem kunnen uitproberen. Het voldoet precies aan de wensen die je benoemt. Ik heb alleen geen accuduur kunnen testen. Ik was vooral geïnteresseerd in de entry level casual gaming mogelijkheden van de laptop. Ik denk dat de overall product precies goed is. Bovendien is de adapter die je zou moeten "meesleuren" heel klein en licht. Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Hi Poopeep,

Ik bied momenteel onderstaande laptop aan:

V&A aangeboden: Lenovo Yoga 720-13IKB met doos, garantie en beschermhoes!

Ik weet niet of je iets tegen hebt op een 2de hands apparaat? Deze heeft nog een jaar garantie in ieder geval. Ik ben bereid te zakken tot 650, maar dan heeft je vriendin wel een stijlvolle touchscreen laptop die voldoet aan al haar eisen inclusief 5GHz ondersteuning :)

Laat maar weten of dat een optie voor je is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poopeep
jvdw89 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:53:
Hi Poopeep,

Ik bied momenteel onderstaande laptop aan:

V&A aangeboden: Lenovo Yoga 720-13IKB met doos, garantie en beschermhoes!

Ik weet niet of je iets tegen hebt op een 2de hands apparaat? Deze heeft nog een jaar garantie in ieder geval. Ik ben bereid te zakken tot 650, maar dan heeft je vriendin wel een stijlvolle touchscreen laptop die voldoet aan al haar eisen inclusief 5GHz ondersteuning :)

Laat maar weten of dat een optie voor je is!
Hi jvdw,

Prima aanbieding maar niet echt waar ze naar op zoek is, die 5GHz is geen dealbreaker o.i.d. Thanks anyway en succes met de verkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poopeep
Ram-G-maN schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:27:
Fijn om je review te kunnen lezen, denk dat ze ervoor gaat! Zal tzt kijken of ze er ook voor te porren is een reviewtje te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry-c
jerry-c schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:55:
Hij gebruikt de laptop bijna altijd op de accu, volgens mij red hij wel 5 uur met de accu. Zal het eens vragen als hij eind van de middag weer thuis is.
Hij doet ongeveer 4.5 uur met een accu met de helderheid op halve sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Is het intern geheugen bij die laptop uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poopeep
jvdw89 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:57:
Is het intern geheugen bij die laptop uit te breiden?
Ik verwacht het niet, heb het nergens terug kunnen vinden in ieder geval. Is ook zeker niet de intentie, hoe langer die laptop dichtgeschroefd kan blijven des te beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poopeep
jerry-c schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:40:
[...]

Hij doet ongeveer 4.5 uur met een accu met de helderheid op halve sterkte.
Thanks voor het checken, dat geeft die HP voor m'n vriendin toch een streepje voor. Hij is besteld!
Pagina: 1