Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfijan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-03-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Studie CMD; designprogramma's als photoshop (voornamelijk dingen als logo's, schetsen uitwerken.... ik neem aan niet al te grote projecten), notepad++, office etc.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Mijn voorkeur gaat uit naar windows. De optie om te gamen on the go is fijn, maar de primaire funtie is voor het gebruik van photoshop.

Wat is je budget?
1000-2000 euro.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Hoe minder hoe beter natuurlijk als student zijnde. Maar ik wil dat mijn laptop ook futureproof is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, naar school en huis elke dag.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Hallo tweakers, hier mijn verhaal. Ik wil dus een Dell XPS 15 gaan aanschaffen. Nu heb ik 2 opties:

1. tweedehands: 1350,00 euro
7th Generation Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ Quad Core Processor
15.6" 4K Ultra HD (3840 x 2160) InfinityEdge touch display
NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1050 with 4GB GDDR5
32GB DDR4-2400MHz
1TB PCIe Solid State Drive
Anderhalf jaar garantie

2. Nieuw van dell: 2100,00 euro
8e generatie Intel® Core™ i7-8750H processor
NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1050TI with 4GB GDDR5
16 GB DDR4, 2.666MHz
500GB PCIe Solid State Drive
1 jaar garantie

Nu heb ik nog totaal geen ervaring met photoshop en vraag ik me af welke processor, ik voor deze prijzen, het best kan nemen. Ik lees veel goeds over de i7-8750H en dat het een best grote upgrade is dankzij zijn meerdere cores. Maar daar betaal ik dan weer zo'n 700 euro extra voor en dat met minder RAM en minder ruimte op de SSD. Nu zijn die laatste 2 wel zelf handmatig te upgraden, maar dat is nou ook niet bepaald gratis.
Wat raden jullie aan om aan te schaffen voor een futureproof laptop (ca 5 jaar). Is de i7-8750H een slimme keuze of overkill?

Graag jullie reactie _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de i7-8750H kiezen. Deze is nieuwer, sneller dan de i7-7700HQ en die extra 2 cores zullen handig zijn voor photoshop. Dan ben je zeker "future proof".

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
mfijan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:30:
1. tweedehands: 1350,00 euro
7th Generation Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ Quad Core Processor
NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1050 with 4GB GDDR5
32GB DDR4-2400MHz
1TB PCIe Solid State Drive
Anderhalf jaar garantie
Waar heb je deze gevonden? Deze wil ik wel overnemen, mocht je voor optie 2 kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor 750 euro kun je leuke dingen doen :-)

Bij notebookcheck.com kun je processor ratings zien. En heel veel dunne laptops (als de XPS) hebben moeilijkheden om warmte af te voeren. Bij - opnieuw notebookcheck.com - hebben ze Lenovo modellen vergeleken, en raar genoeg presteerde de i5 over langere tijd nagenoeg gelijk. Kanttekening: kennelijk gebruiken leveranciers (niet alleen Lenovo) diverse TDP profielen voor processoren. De papieren specs van een laptop zeggen dus niet alles.

De moraal van de test bij notebookheck was: met een i7 spek je Intel en bedot je jezelf. Voor die paar procent snelheidswinst (ik geloof dat ze het over 3% hadden) betaal je 300 euro meer.

Notebookcheck.com lijkt wel een beetje Lenovo minded te zijn, maar ze leveren daar wel nuttige (Duitstalige) informatie.