Advies voor tijdelijk internet in tijdelijke woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-10 00:42
Goedemorgen tweakers,
vanaf 20 augustus, dus over een maand, verhuizen we naar een huurwoning voor ongeveer 6 maanden.
Als we onze huidige internet/televisie provider (t-mobile thuis) willen meenemen zijn we gedwongen opnieuw een jaarcontract af te sluiten...beetje zonde als je na 6 maanden vertrekt.

Nou zijn we dus op zoek naar een provider met een tijdelijk contract maar die lijken er niet te zijn.

Zijn er providers die tijdelijke contracten aanbieden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Kun je de provider later niet weer meenemen naar je nieuwe huis?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een 4G simonly met onbeperkt data en maadnelijks opzegbaar. Kijk wel eerst even of je 4G dekking een beetje op orde is.
Een mifi router zal ongeveer EUR100,- kosten en een simonly met onbeperkt data en maandelijks opzegbaar is bijv bij tele2 beschikbaar voor 27Eur per maand.

Een erg goedkope mifi router: pricewatch: TP-Link TL-MR3420
Wel beperkte specs (100Mb netwerkpoorten, USB2 geen 5Ghz etc)

addertje: LTE/4G wordt alleen ondersteund door versie 2 van dit modem. Helaas worden V1 en V2 onder dezelfde SKU en EAN verkocht, dus vraag bij de webshop welke versie zij leveren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 16:34
Je kunt een prepaid (data) bundel nemen + een klein wifi routertje aanschaffen: pricewatch: Huawei E5786 4G+ WiFi router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:45
Beste kan je een 4g kaartje doen idd. Internet abbo's zijn niet maandelijks opzegbaar, ( soms wel als je je huidige kan meenemen, maar je geeft zelf aan dat ze dat niet doen )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:47
Vuilnisauto schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:36:
Goedemorgen tweakers,
vanaf 20 augustus, dus over een maand, verhuizen we naar een huurwoning voor ongeveer 6 maanden.
Als we onze huidige internet/televisie provider (t-mobile thuis) willen meenemen zijn we gedwongen opnieuw een jaarcontract af te sluiten...beetje zonde als je na 6 maanden vertrekt.

Nou zijn we dus op zoek naar een provider met een tijdelijk contract maar die lijken er niet te zijn.

Zijn er providers die tijdelijke contracten aanbieden?
Aanbieden de helft van de kosten te betalen van de buren, op voorwaarde dat er een kabeltje getrokken wordt. Of WIFI gaan bridgen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Detmer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:39:
Kun je de provider later niet weer meenemen naar je nieuwe huis?
Ik had eigenlijk het plan om in het nieuwe huis te kijken naar een andere provider, heb nu t-mobilethuis, maar voor het moment is jouw suggestie misschien wel de meest eenvoudige oplossing en dan zie ik wel weer als we een jaar in het nieuwe huis wonen....

Thanx voor alle andere suggesties mensen, heel verhelderend!

[ Voor 7% gewijzigd door Vuilnisauto op 24-07-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:39
Ziggo Zakelijk heeft maandelijks opzegbare contracten, en daar heb je geen KvK nummer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Niet alleen Ziggo zakelijk maar ook de Ziggo consumenten abonnementen zijn deels maandelijks. Je zou dus je tmobile thuis kunnen opzeggen in het oude huis, Ziggo aan laten sluiten in het nieuwe huis en bij het verlaten van dat huis weer kijken wat je wilt gaan doen. Een mobiel 4G abonnement met onbeperkte databundel zou ik niet doen, sowieso is 4G niet bedoeld voor vervanging van vast internet, maar dan zul je met sms-berichten moeten gaan stoeien als je op dag meer dan 5GB data verbruikt. Per elke extra 1GB(waar je al snel aan zit met je thuisnetwerk!) een sms sturen voor extra gratis databundel. Ikzelf vind dat te veel gedoe. Om nog maar niet te spreken van de mindere stabiliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 25-07-2018 14:11 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kijk of een provider zowel op je tijdelijke als je permanente adres daarna leverbaar is, en dan gewoon halverwege het contract een verhuizing doorgeven. Dan hoef je toch geen nieuw contract af te sluiten? Waarom werkt dit niet bij T-Mobile thuis trouwens? Is dat op het nieuwe adres (tijdelijk of permanent) niet leverbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je contractsduur (1 of 2 jaar) op het moment van verhuizen nog niet voorbij is, kan je het ook meenemen naar je nieuwe adres, mits je provider ook daar levert. Zo niet, dan mag je je contract meestal wel eerder stopzetten. Je moet dan wel vaak een kopie van de huur- of koopovereenkomst aan de provider laten zien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuilnisauto
gwystyl schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:24:
Kijk of een provider zowel op je tijdelijke als je permanente adres daarna leverbaar is, en dan gewoon halverwege het contract een verhuizing doorgeven. Dan hoef je toch geen nieuw contract af te sluiten? Waarom werkt dit niet bij T-Mobile thuis trouwens? Is dat op het nieuwe adres (tijdelijk of permanent) niet leverbaar?
Bij verhuizing met t-mobile internet/tv ben je verplicht een nieuw jaarcontract aan te gaan helaas.
Heb uiteindelijk voor de meest eenvoudige oplossing gekozen en de boel maar gewoon meeverhuisd..
Na een jaar ziek ik wel weer wat ik doe, op zich ben ik afgezien van de wifi die uit de router komt redelijk tevreden met t-mobilethuis.
Aangezien ik ook tv wil, en mn tv niet van de allersmartste is, zie ik 4G e.d. niet echt als een optie...in ieder geval teveel gedoe.

Offtopic, mooie whiskies heb je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuilnisauto
DukeBox schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:31:
Als je contractsduur (1 of 2 jaar) op het moment van verhuizen nog niet voorbij is, kan je het ook meenemen naar je nieuwe adres, mits je provider ook daar levert. Zo niet, dan mag je je contract wel eerder stopzetten. Je moet dan wel vaak een kopie van de huur- of koopovereenkomst aan de provider laten zien.
Op beide nieuwe adressen is mn huidige provider beschikbaar, dus dat is verder geen probleem.
Ik neem het gewoon maar mee en zie wel als het jaarcontract op z'n eind loopt...meest eenvoudige oplossing voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Yep, ging voor zover ik kon beoordelen over draadloos, 4g etc...ik wil liever iets met een draadje en een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Jeffrey87 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:44:
Ziggo Zakelijk heeft maandelijks opzegbare contracten, en daar heb je geen KvK nummer voor nodig.
Apart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
timmie1 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:10:
Niet alleen Ziggo zakelijk maar ook de Ziggo consumenten abonnementen zijn deels maandelijks. Je zou dus je tmobile thuis kunnen opzeggen in het oude huis, Ziggo aan laten sluiten in het nieuwe huis en bij het verlaten van dat huis weer kijken wat je wilt gaan doen. Een mobiel 4G abonnement met onbeperkte databundel zou ik niet doen, sowieso is 4G niet bedoeld voor vervanging van vast internet, maar dan zul je met sms-berichten moeten gaan stoeien als je op dag meer dan 5GB data verbruikt. Per elke extra 1GB(waar je al snel aan zit met je thuisnetwerk!) een sms sturen voor extra gratis databundel. Ikzelf vind dat te veel gedoe. Om nog maar niet te spreken van de mindere stabiliteit.
Had bij Ziggo gekeken, maar kon daar niks anders dan minimaal jaarcontracten ontdekken...
Heb nu besloten de bestaande spullen mee te verhuizen en maar (verplicht) voor een nieuw jaarcontract te gaan, en dan nog eens... 8)7
4G en andere mogelijke vormen van draadloos data leek me niet wenselijk, ik heb liever een draadje met stabiele signalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb het ooit met KPN gehad toen ik verhuisde kon niet opzeggen maar wel meeverhuizen (ging samenwonen en er was al een aansluiting) dus gezegd doe dat dan maar. Ze wilden gaan graven voor een extra isra maar dat vond mijn partner geen goed idee. Uiteindelijk kon ik toen toch opzeggen. Soms is in eerste instantie bot meegaan in hun burocratie de weg naar de oplossing.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
DukeBox schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:31:
Als je contractsduur (1 of 2 jaar) op het moment van verhuizen nog niet voorbij is, kan je het ook meenemen naar je nieuwe adres, mits je provider ook daar levert. Zo niet, dan mag je je contract wel eerder stopzetten. Je moet dan wel vaak een kopie van de huur- of koopovereenkomst aan de provider laten zien.
6.5 Als T-Mobile Thuis geen of niet eenzelfde of vergelijkbare dienst op jouw nieuwe (woon)adres kan leveren, dan kunnen jij en
T-Mobile Thuis de overeenkomst met ingang van de verhuisdatum opzeggen. T-Mobile Thuis kan hiervoor kosten in rekening
brengen. Artikel 3.3 tot en met 3.7 zijn van overeenkomstige toepassing.
6.6 Als jouw nieuwe (woon)adres binnen het verzorgingsgebied van T-Mobile Thuis valt, maar de dienst technisch en/of
economisch niet haalbaar is, dan wel als jij de voorkeur geeft aan een ander pakket. dan zal T-Mobile Thuis jou een nieuw
aanbod doen en ga je een nieuw jaarcontract aan met T-Mobile Thuis als je dat aanbod accepteert. T-Mobile Thuis zal dan
geen kosten in rekening brengen voor de opzegging van de dienst op je oude (woon)adres.
Er staat niet dat het kosteloos kan, wellicht moet je een vergoeding betalen voor de apparatuur die je terug moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon even bellen, Ik heb toen xs4all afgesloten en ging in 3 maanden verhuizen.

was geen probleem en verliep verder prima.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Pagina: 1