Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:12
Ik zoek een?
NAS ter vervanging van mijn Buffalo Cloudstation Duo. Die had ik onlangs afgestoft en deed het ineens niet, Windows 10 heeft SMB 1.0 uitgezet en deze ondersteunt geen 2.0, en krijgt geen firmware updates meer. Er zitten 2 x 2TB schijven in WD Green die nog goed zijn.

Wat is je budget?
Ik heb nog geen budget gezet. Uiteraard niet meer dan nodig is, maar ik wil wel iets wat de komende jaren gewoon mee kan en wel updates krijgt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was gaan kijken naar Synology (DS218play, 2018plus, of de normale, of de J uitvoeren, of de 2016 reeks, of?) maar met allerlei processoren en variaties in plugins daarop, plus meer variatie dan producten in een supermarkt doet me door de bomen niet het bos zien. Er zijn meer aanbieders als Qnap, Western Digital, etc., maar de grote groep lijk Synology te gebruiken?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb thuis een 100/100 glasvezel en wil de NAS inzetten voor het opzetten van VPN zodat ik veilig op vakantie een onbeveiligde Wifi kan gebruiken, en TV van huis kan kijken van buiten de EU. Daarnaast wil ik IP camera's thuis gaan aanbrengen en dit gebruiken voor opnamens. Ik denk dan dat het tot 6 camera's worden die er op worden aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:12
Via de website van NAScompares maar mijn vraag ingediend en advies gekregen een Synology 218+ of 718+ te nemen voor mijn doelstellingen vanwege performance en aantal camera licenties. Het wordt dus een 218+