Maximum App aankopen per Apple ID met Family Sharing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Hallo, ik eb 40 iPads die allemaal dezelfde app moeten krijgen. De app is gratis maar heeft een upgrade nodig van 99,99 euro. Nu is mijn vraag:

1# Met 1 Apple ID, hoeveel keer kan ik de app incl. upgrade doen? Is dit 10 keer?

2# Kan ik met Apple family sharing over deze 10 limiet heen? Ik heb eventueel 4 verschillende Apple ID`s beschikbaar zodat ik 4 batches van 10 kan maken.

FYI, Ik gebruik Apple Configurator 2 voor de setup en heb 4 bluprints met 4 organizations die alle 4 een uniek Apple ID hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:34
Als ik Google op: Family Sharing Apple limit, zie ik:
“Family Sharing requires a personal Apple ID signed in to iCloud and iTunes. Music, movies, TV shows, and books can be downloaded on up to 10 devices per account, five of which can be computers.”

Dat is toch het antwoord op je vraag? Het is voor ons makkelijker als je vertelt wat je zelf al gevonden hebt. Hoeven we geen dubbel werk te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Volkan1984 op 24-07-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 12:48
Mag je family Sharing wel zakelijk gebruiken? Ik gok van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als het om in-app gaat worden deze aankopen naar mijn weten sowieso niet gedeeld.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
.Maarten schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:35:
Mag je family Sharing wel zakelijk gebruiken? Ik gok van niet.
Het is voor een privé jacht dus particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
WhatsappHack schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:33:
Als het om in-app gaat worden deze aankopen naar mijn weten sowieso niet gedeeld.
Dat weet ik niet maar deze app werkt wel want ik heb op 10 iPads de upgrade kunnen uitvoeren met 1 account en slechts 100 euro tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Volkan1984 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:32:
Als ik Google op: Family Sharing Apple limit, zie ik:
“Family Sharing requires a personal Apple ID signed in to iCloud and iTunes. Music, movies, TV shows, and books can be downloaded on up to 10 devices per account, five of which can be computers.”

Dat is toch het antwoord op je vraag? Het is voor ons makkelijker als je vertelt wat je zelf al gevonden hebt. Hoeven we geen dubbel werk te doen.
Up to 10 devices per account. Ik heb dus 4 accounts en 10 devices per account in de family share. Ik zou dus 40 upgrades moeten kunnen doen met 1 account zolang ze maar in de share zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mustang9 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:40:
Het is voor een privé jacht dus particulier.
Een privé jacht met 40 iPads maar wat toch particulier is? Dat lijkt mij wel een heel groot gezin en hier is Family sharing dan ook niet voor bedoelt. Je hebt het limiet van deze functie simpelweg bereikt, daar kunnen wij Tweakers niets aan doen.

(op Tweakers is het trouwens de bedoeling dat je alleen een nieuw bericht plaatst als je zelf niet meer de laatste bent. Zolang je dat bent pas je dat bericht aan met de Wijzig knop rechts boven in het bericht)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 17:55
Dit is een aankoop binnen de app? Die kan je niet delen met family sharing, zie https://support.apple.com/en-us/HT203046
What you can't share
  • [...]
  • In-App purchases

[ Voor 30% gewijzigd door Takezo op 24-07-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:34
mustang9 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Up to 10 devices per account. Ik heb dus 4 accounts en 10 devices per account in de family share. Ik zou dus 40 upgrades moeten kunnen doen met 1 account zolang ze maar in de share zitten?
Als het gelukt is met 10 devices op 1 account, dan kan ik me goed voorstellen dat het ook met 4 verschillende accounts moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mustang9 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Dat weet ik niet maar deze app werkt wel want ik heb op 10 iPads de upgrade kunnen uitvoeren met 1 account en slechts 100 euro tegoed.
Dan heb je dus blijkbaar de oplossing al, wat is de vraag dan nu nog precies?
Ik snap het ff niet meer. Hoop je maar 1x €99,99 te betalen in plaats van 4x ofzo?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

WhatsappHack schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:58:
[...]

Dan heb je dus blijkbaar de oplossing al, wat is de vraag dan nu nog precies?
Ik snap het ff niet meer. Hoop je maar 1x €99,99 te betalen in plaats van 4x ofzo?
Eerder 40* 99.99 euro. Family Sharing is hier niet voor bedoeld!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31
Snake schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 01:13:
[...]

Eerder 40* 99.99 euro. Family Sharing is hier niet voor bedoeld!
Moet geen probleem zijn toch voor iemand met een prive jacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Ok thanks voor jullie hulp guys. Ja ik ben Nederlander, de eigenaar van het jacht is Rus wat op hetzelde neer komt qua zunigheid. We willen beide zo min mogelijk geld uit geven en mijn vraag was dus of ik voor 99 euro 40 ipads kon installeren binnen de regels van Apple.

Voor de duidelijkheid, ik ben er inmiddels uit. Het heeft me 400 gekost en aan family sharing heb ik niets gehad. Je kunt dus met 1 account 10 keer en update doen en maar 1x 99 euro betalen.
Pagina: 1