Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08-2021
Mijn batterij loopt snel leeg.
Vanochtend om 6.30 van lader, om 10.00 is hij al 45% leeg. En heb er niets mee gedaan, hooguit even whatsapp geopend.
's nachts moet hij sowieso aan de lader (loopt 80-90 % leeg in een nacht), wil ik de wekker dus gebruiken en mij niet verslapen.
Nieuwe batterij zit er in. Dagelijks neem ik maar een powerbank mee, maar ik ben er wel beetje klaar mee met dat continu moeten opladen om de paar uur
Achtergrond verversen staat uit, alles staat zo'n beetje uit in de hoop dat ik batterij bespaar. Maar niets helpt.
Ook als de telefoon uitstaat loopt hij leeg.
Kan het de chip zijn?
Telefoon is amper jaar oud.
Is er kans dat het bij de telefoon 'hoort' na jaar gebruik en ook bij een nieuwe chip dit niet zal uitmaken?
Ik vind het namelijk wel veel geld om chip te vervangen; 100 euro, onlangs nieuwe batterij voor 40 euro...paar tientjes meer en ik heb een nieuwe midrange telefoon (dan maar een keer geen Apple).
Mochten mensen hier ook ervaringen mee hebben, nieuwe chip plaatsen en hoe de batterij het daarna deed, hoor ik het graag!!

Alvast dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Reset je telefoon in eerste instantie eens naar fabrieksinstellingen. Mogelijk heb je een fout appje wat je batterij leeg trekt.

Als dat niet werkt moet je de garantie aanspreken. In Nederland heb je 2 jaar garantie op je producten.
Maar mogelijk heeft een of ander bedrijfje de accu in je telefoon al vervangen en is die garantie dus al verlopen.

'de chip' zelf zal niet defect zijn, want dan zou je telefoon het niet meer doen.
Overigens geen idee over welke chip je het hebt. Er zitten meerdere chips in je toestel namelijk.

Wie heeft het je überhaupt wijsgemaakt dat je een chip moet vervangen? Dat wordt in de praktijk helemaal niet gedaan, maar dan wordt gelijk het moederbord vervangen (waar alle chips op zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Judith123 Als bij de shop van aankoop gemeld ?
je zegt amper 1 jaar oud, dus zit er sowieso nog garantie op
(wel org. dan wel MFI laadsysteem gebruiken, geen Action troep)

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 24-07-2018 11:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:50:
@Judith123 Als bij de shop van aankoop gemeld ?
je zegt amper 1 jaar oud, dus zit er sowieso nog garantie op
(wel org. dan wel MFI laadsysteem gebruiken, geen Action troep)
Ik lees 'nieuwe batterij voor 40 euro...', dat is dus niet door Apple of een AAPR gedaan want dat is duurder. Dikke kans dat er helemaal geen garantie meer gegeven wordt omdat je het defect "zelf" hebt veroorzaakt/verergert.

De 6s kende een gratis omruilactie voor de accu, omdat deze bij een grote batch problemen gaf. Achteraf kijk je een koe in zijn kont natuurlijk, maar daar had TS veel beter gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk eens bij Instellingen > Batterij > Batterijgebruik waar de stroom uit je accu naartoe gegaan is.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Icephase schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Ik lees 'nieuwe batterij voor 40 euro...', dat is dus niet door Apple of een AAPR gedaan want dat is duurder. Dikke kans dat er helemaal geen garantie meer gegeven wordt omdat je het defect "zelf" hebt veroorzaakt/verergert.

De 6s kende een gratis omruilactie voor de accu, omdat deze bij een grote batch problemen gaf. Achteraf kijk je een koe in zijn kont natuurlijk, maar daar had TS veel beter gebruik van kunnen maken.
€39,- bij oa Amac. en niet alle 6s kwamen in aanmerking voor de batterij omruilactie. Apple rekent t/m dec 2018 maar €29,- voor batterij vervangen btw.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hackus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:57:
[...]

€39,- bij oa Amac. en niet alle 6s kwamen in aanmerking voor de batterij omruilactie. Apple rekent t/m dec 2018 maar €29,- voor batterij vervangen btw.
Klopt, niet alle 6s'en konden meedoen. En als het bij de Amac was moet je daar zijn, en niet bij Apple of waar je de telefoon hebt gekocht. Het gaat dan om garantie op de reparatie en niet op het oorspronkelijke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Judith123 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:17:
*knip*
Ook als de telefoon uitstaat loopt hij leeg.
*knip*
Dit is eigenlijk het belangrijkste element in heel het verhaal. Als dit gebeurd is er iets mis met de batterij, punt.
Terug naar de winkel / hersteller die de batterij heeft geplaatst. Als deze relatief recent is vervangen hoor je er gewoon garantie op te krijgen.
In het ergste geval zou ik kiezen voor een officiële vervanging van de batterij door Apple (via bv. een Apple Store). Dan ben je 29 EUR kwijt maar ben je gelijk wel zeker van de kwaliteit.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judith123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08-2021
Was inderdaad 29 euro. Batterij vervangen.
Telefoon is al meerdere malen volledig gereset. Werkt ook niet.
Batterij liep ook al leeg als hij uitstond voordat er een nieuwe batterij in kwam. Dus daar ligt het ook niet aan. Batterij geeft geen rare piekmomenten aan van gebruik van bepaalde apps.
Nieuw heeft hij het altijd redelijk goed gedaan rondom batterij. Dit is nu 4 of 5 mnd ofzo aan de gang.
Ik heb idd niet altijd juiste snoertjes gebruikt, maar laad dus ook op via powerbank of snoertje van de Hema. Las dat er dan een bepaalde chip (power IC chip??) beschadigd kan raken waardoor batterij leegloopt.
Batterij is vervangen bij Leapp (die nu failliet is). Ze zeiden dat er een originele Apple batterij in is gedaan. Bij hun kon ik toen direct terecht en bij Amac moest ik minimaal 2 of 3 wkn wachten omdat toen net de aanbieding was van Apple rondom batterij-toestand. Zelfde prijs en koos dus toen voor Leapp store, maar daar zijn nu alle winkels van gesloten. Maar het ligt niet aan de nieuwe batterij. Daar ben ik wel achter.
Leapp is geen officiele store dus ik denk dat mijn garantie bij Apple sowieso verkeken is.

[ Voor 4% gewijzigd door Judith123 op 24-07-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
26 juli maakt leapp weer een doorstart en gaat ook verder met de garantie
https://www.icreatemagazi...-leapp-garantie-behouden/

Maar klinkt inderdaat alsof je u2 (lader chip) defect is. Kenmerken hiervan zijn, snel de accu leeg trekken zonder gebruik en sommige telefoons worden ook aardig warm zonder dat ze in gebruik zijn.
Chip vervangen is best wel een lastig klusje want die zit net onder de rand waar het afdekschild overheen zit, daar moet dus een stukje uit.
Zou zeggen als je hem bij leapp gekocht heb, wacht nog een paar dagen en beroep je op garantie.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Judith123 indien je batterij batterijconditie kunt aflezen heb je org. anders is het geen Apple batterij.
ook met powerbank kun je Apple of MFI kabeltje gebruiken, koop je al bij de Kruidvat voor iets van 9 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:28

Fido

C:\> park

Heb je iOS al geupgrade naar 11.4.1? Bij mij loste dat problemen met de accuduur op. Weliswaar niet zo extreem als dat jij beschrijft, maar het hielp zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Heb je naar jouw Widgets gekeken?
Als je op het thuisscherm bent, 1 keer vegen naar rechts en dan naar beneden scrollen om eventueel de widgets te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Heb je wel eens de software er opnieuw opgezet en niet continu update na update gedaan?

Backuppen op je pc en dan de nieuwste iOS downloaden en installeren en dan je data terugzetten.
Pagina: 1