Presentatie verdelen over 3 of 4 schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-08 09:49
Excuses als deze niet juist geplaatst is:
Kon niet echt een goede titel vinden, maar zal het proberen uit te leggen:

Wij openen binnenkort een nieuwe vestiging in Hulst (BV is in opbouw) Nu heeft mijn baas verzonnen dat hier 3 of 4 schermen moeten komen in portrait (55 inch) die per scherm een 6 tal vacatures moet laten zien. En uitteraard elk scherm een andere 6 tal vacatures. Ik had dit al gevonden. Maar gezien dat het aangepast moet worden door iemand van HR moet het dus niet te moeilijk zijn.

Ook het feit dat het 3 of 4 pagina´s moet zijn en niet op alle schermen tegelijk hetzelfde klinkt als een uitdaging.

Ik probeer te achterhalen of er uitzend bureaus zijn die dit soort gebruiken, maar vind hier eigenlijk niet veel over terug. Dan toch een powerpoint? Maar is bovenstaande dan nog mogelijk.

Iemand een idee hoe dit zo simpel mogelijk op te zetten is: Momenteel beschik ik over de nodige hardware zoals een NUC met 16Gb ram en een 500 Gb SSD en een I7 Dus kan wel iets aan qua software.

Beste antwoord (via anpat op 02-08-2018 10:31)

Verwijderd

Geen idee, hoe in PowerPoint, maar in LibreOffice Presentation stel je de afmeting in van de pagina's zodat ze overeenkomen met de verhouding van de monitoren. (16:36) en dan onder 'Presentatie'--> 'Instellingen Presentatie' --> Presentatiemodus 'Volledig Scherm' en 'Meerdere beeldschermen' --> 'Alle weergaven'.

Op die manier kan HR simpelweg de presentatie aanpassen en na opslaan middels f5 weer opstarten.

Persoonlijk zou ik het volgende doen;

Sluit op elke monitor een Chromebit aan en start hier de Google Presentation op (loop middels publish to web) en per monitor kan de HR medewerker die betreffende real-time presentatie aanpassen, vanaf elke lokatie.

Als je de presentatie dan de naam geeft van de betreffende monitor en/of locatie dan is dit een eenvoudige en beheersbare oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, hoe in PowerPoint, maar in LibreOffice Presentation stel je de afmeting in van de pagina's zodat ze overeenkomen met de verhouding van de monitoren. (16:36) en dan onder 'Presentatie'--> 'Instellingen Presentatie' --> Presentatiemodus 'Volledig Scherm' en 'Meerdere beeldschermen' --> 'Alle weergaven'.

Op die manier kan HR simpelweg de presentatie aanpassen en na opslaan middels f5 weer opstarten.

Persoonlijk zou ik het volgende doen;

Sluit op elke monitor een Chromebit aan en start hier de Google Presentation op (loop middels publish to web) en per monitor kan de HR medewerker die betreffende real-time presentatie aanpassen, vanaf elke lokatie.

Als je de presentatie dan de naam geeft van de betreffende monitor en/of locatie dan is dit een eenvoudige en beheersbare oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anpat
Hmmmm Dat klinkt al een pak eenvoudiger dan ik verwachte... En mijn baas kennende... Hoe meer gratis hoe beter en nee tis geen Hollander maar een Belg :-D

Ik ga hier eens naar zien. Tis idd de aansturing van de schermen waar ik me ook wat zorgen over maak, Ik had eigenlijk het idee om ze via WIFI aan te sluiten en dan remote schermen, maar weet niet of er beperkingen zijn aan de hoeveelheid schermen die je kunt aansluiten (via WIFI) op een Windows 10 Pro. Maar dat zoeken we wel weer uit. Dank zover @EnGee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@anpat hebben jullie inmiddels voor een oplossing gekozen? LibreOffice of Chromebits of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:57:
@anpat hebben jullie inmiddels voor een oplossing gekozen? LibreOffice of Chromebits of anders?
We hebben jouw oplossing gebruikt en voor nu gekozen per presentatie uitvoer naar een scharm ingesteld. Enige minpuntje op deze manier is dan nog dat een vacature dus 3 maal aangepast moet worden. Alleen te hopen dat er niet veel schermen bijkomen ;) Maar dat bezien we tegen die tijd wel.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middels de Chromebits?

Mocht je meerdere monitoren krijgen, dan gok ik dat niet elke monitor eigen unieke content krijgt en kun je presentaties ook dupliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:31:
Middels de Chromebits?

Mocht je meerdere monitoren krijgen, dan gok ik dat niet elke monitor eigen unieke content krijgt en kun je presentaties ook dupliceren.
Momenteel zijn de aangesloten schermen allemaa uniek, en appart zichtbaar/instelbaar. Voor de 3 schermen zal het dan ook geen probleem zijn. Das voor nu. komen er schermen bij komt er mogelijk een 2e NUC.

Nogmaals bedankt voor je bijdrage :)
Pagina: 1