Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ip cams ontoegankelijk maken van buitenaf ?

Pagina: 1
Acties:

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 16:19
Ik zou mijn Ip cams(Escam QD300) ontoegankelijk willen maken vanaf het internet zodat ze alleen nog bereikbaar zijn via de app van Synology.
Maar wat moet ik daar nu juist voor doen ?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 14:19
Als je ze niet al eerder direct toegankelijk gemaakt hebt op je router via iets als port forwarding, dan hoef je niets te doen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56
celshof schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 00:19:
Als je ze niet al eerder direct toegankelijk gemaakt hebt op je router via iets als port forwarding, dan hoef je niets te doen.
Nou.. nee, helaas hebben te veel iot devices zoals ip cams de neiging naar huis te bellen. Danwel vanwege cloud diensten, danwel omdat onduidelijke meuk.

Ik heb in mijn router de optie om devices echt de toegang tot internet te ontzeggen en heb dat op de ip cams aangezet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• karine1
Ik heb in de router niets aangepast maar met apps zoas Tiny cam monitor kan ik toch gewoon de cams toevoegen en bekijken zonder problemen van op elke locatie ?

• Daiben
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om het veilig te houden en eventuele hacks tegen te gaan vanwege de achterstand in firmware, configuratiefouten dus simpelweg de "attack surface" smal houden is een VPN iets voor jou. Dit biedt vele voordelen omdat jouw algehele netwerk of een bepaald deel toegankelijk is via een beveiligde tunnel die vanaf jouw computer / telefoon tot aan jouw huisadres versleuteld is. Daarbij hoeft geen apparaat naar buiten open te staan omdat jouw apparaat waarmee je verbinding maakt effectief in jouw eigen huisnetwerk wordt geplaatst.

Kijk even in de opties van je router. Daar is vast wel een mogelijkheid aanwezig om een VPN server te configureren. Als je een Nas thuis hebt staan is er vaak ook een mogelijkheid om daar een vpn server op te zetten.

Je telefoon bevind zich "thuis", een achterdeurtje maar het netwerkverkeer gaat wel via de route dat het voor het eerst onversleutelt verschijnt in je eigen woning. Zowel uitgaand als inkomend.

[ Voor 25% gewijzigd door Daiben op 24-07-2018 01:28 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Overking schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 01:17:
Om het veilig te houden en eventuele hacks tegen te gaan vanwege de achterstand in firmware, configuratiefouten dus simpelweg de "attack surface" smal houden is een VPN iets voor jou...
Ik krijg de indruk dat je de vraag niet helemaal begrijpt. De vraag is juist hoe je ze ontoegangkelijk maakt vanaf het internet.

@Verwijderd Je moet even uitzoeken hoe de camera's verbinden met het internet. Dat kan via een server van de fabrikant lopen of dat kan lokaal geregeld worden via uPnP. In het eerste geval blokkeer je die host(s) in het andere geval zet je uPnP op je router uit (maar dan kan het wel zijn dat de kinderen gaan zeuren dat ze hun spelletjes niet meer kunnen spelen)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Als je een nas heb met 2 netwerk poorten kan je de camera’s aansluiten op die 2de poort. hangen dan niet aan het internet

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 20:18
Volgens mij kan je het volgende doen:

1: Geef de camera's een static IP, Subnetmask en laat de Gateway leeg (op deze wijze voorkom je dat de camera's een route naar buiten hebben).
2: Geef je Synology een vast IP met subnetmast en gateway, en stel port forwarding in naar je Synology zodat deze van buiten te bereiken is.

Volgens mij is dit het, :)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het merendeel van de goedkopere ipcamera's bouwt zelf een verbinding op met een server van de leverancier. Als je daar een account aanmaakt kan die server de camera altijd vinden omdat hij al verbinding heeft. Als je dat niet wilt is de kortste klap inderdaad de gateway leeg laten in de camera en UPNP uitschakelen op je router (UNPNP kan door "broadcast" uitvinden wat de gateway is).

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 11:16
@davidoffm

Dat werkt natuurlijk maar dan maak je geen gebruik van de mogelijkheden die een beetje moderne router bied.

Beste is zoals al eerder is aangegeven de ip cam blokkeren in de firewall van de router en vpn gebruiken (of eventueel synology quickconnect, dan hoef je ook geen poorten open te zetten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Welke router heb je, @karine1 ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• karine1
Ik heb de standaard Telenet modem/router.
https://www2.telenet.be/n...-over-mijn-telenet-modem/

Extra instellingen:
https://www2.telenet.be/n...n-telenet-wireless-modem/

Ik gebruik nu al synology quickconnect en dan de app van Synology om de cams te bekijken op afstand.
Dus voor mij mag al de rest geblokkeerd worden of verwijderd worden om de cams van buitenaf te kunnen benaderen.
En liefst zo simpel mogelijk daar een VPN opzetten al iets is voor de gevorderde gebruiker.
Stel me ook de vraag hoe apps zoals Tiny cam monitor toegang hebben tot de cams van buitenaf ?

Ik heb intussen gezien dat UPNP staat uitgeschakeld op de router en ook in de cams is dit uitgeschakeld.
Cams en nas hebben een static ip adres.
De gateway leeglaten in de cams gaat niet.

[ Voor 22% gewijzigd door karine1 op 24-07-2018 15:08 ]

Pagina: 1