Ik zoek een?
OLED telelvisie van 55" met goed geluid.
Wat is je budget?
Tot ongeveer 3000 euro.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Panasonic TX-55FZ950E Zwart (buitenlands model)
pricewatch: LG OLED55E8PLA Zwart
pricewatch: Sony KD-55AF8 Zwart
Zou volgens de review op tweakers ook redelijk goed geluid produceren:
pricewatch: LG OLED55C8 Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur gaat uit naar een model met een soundbar. Ik wil absoluut geen losse soundbar. Mijn oude Panasonic Viera TX-P42VT30 plasma heeft helaas de geest gegeven en het geluid was zeer goed met die soundbar.
Ik zit helaas voorlopig ook vast aan Proximus TV via DSL. Er is geen mogelijkheid om lipsync aan te passen op die decoder, en mijn oude Pana had ook die mogelijkheid niet. Ik kan niet in de specs kijken of dit OLED model dat wel kan.
Wat bedenkingen bij de Panasonic TX-55FZ950E:
Bedenkingen bij de Sony waardoor die waarschijnlijk gaat afvallen door het feit dat het geluid nogal directioneel zit en ik niet altijd recht voor het scherm zit.
OLED telelvisie van 55" met goed geluid.
Wat is je budget?
Tot ongeveer 3000 euro.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Panasonic TX-55FZ950E Zwart (buitenlands model)
pricewatch: LG OLED55E8PLA Zwart
pricewatch: Sony KD-55AF8 Zwart
Zou volgens de review op tweakers ook redelijk goed geluid produceren:
pricewatch: LG OLED55C8 Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur gaat uit naar een model met een soundbar. Ik wil absoluut geen losse soundbar. Mijn oude Panasonic Viera TX-P42VT30 plasma heeft helaas de geest gegeven en het geluid was zeer goed met die soundbar.
Ik zit helaas voorlopig ook vast aan Proximus TV via DSL. Er is geen mogelijkheid om lipsync aan te passen op die decoder, en mijn oude Pana had ook die mogelijkheid niet. Ik kan niet in de specs kijken of dit OLED model dat wel kan.
Wat bedenkingen bij de Panasonic TX-55FZ950E:
- - Slechts 2 full bandwidth 4k poorten.
- - Geen 120Hz, maar heeft hij zoals mijn oude Pana nog een 72Hz modus (3x24fps)
- - Software werd op mijn oude Pana niet lang onderhouden, wat dan een probleem wordt als ik externe apparaten ga moeten aansluiten om de native apps te vervangen met de 2 full bandwidth poorten. De bedoeling is om de TV te houden tot microled eraan komt
- - Geen Dolby Vision
- + Beeld zou echt wel het beste zijn en heeft ook een THX modus.
- + Soundbar van Technics, maar ik moet ze wel eens gaan beluisteren.
- + HDR10+
- + LG, de maker van alle panelen.
- + Dolby Vision.
- + Zou een vlotte interface hebben.
- + Geluid delay zou instelbaar zijn bij LG, ook per source?
- - Geluid zou iets minder zijn dan de Harmon Kardon periode, die de E7 nog zou hebben, maar zonder naamvermelding.
- - Geen HDR10+
Bedenkingen bij de Sony waardoor die waarschijnlijk gaat afvallen door het feit dat het geluid nogal directioneel zit en ik niet altijd recht voor het scherm zit.
- +/- Geluid komt uit het scherm, geen soundbar nodig.
- - Je zou recht voor het scherm moeten zitten om stereo te ervaren, omdat de speakers recht naar voor blazen.
- - Android TV, zou niet echt fijn werken.