150 Notities kwijtgeraakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Een paar dagen raakte ik mijn 150 notities kwijt die in de Apple App: Notities stonden..

Eerst kreeg ik een melding van Apple dat mijn iCloud vol zat. Ik heb voor de rest na die melding niks gedaan.
De volgende dag toen ik bij mijn notities keek, waren 150 notities van mij (heel belangrijk) opeens weg.
Ze zaten ook niet tussen de verwijderde items, heel raar. Ik heb na die melding van Apple ook niet Notities geopend. Kan iemand mij helpen AUB, want het gaat om super belangrijke notities.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn ze ook weg uit de cloud (dus op andere apparaten of iCloud.com)?

Apple al gesproken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Dat is wel erg vreemd. Dat de iCloud vol zit betekend niet dat er zaken van je iPhone gewist worden. Ik heb 2 weken geleden ook diezelfde melding gekregen en heb wat gedeelde foto albums met vrienden/familie verwijderd, nadat ik deze lokaal heb opgeslagen. Er was verder niets verwijderd ofzo.

Heb je de iPhone al opnieuw opgestart, of een harde reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil, ik heb net gekeken op icloud.com en andere apparaten, en daar staat ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cougar, ik ga nu de iphone een harde reset geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harde reset werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je backups in itunes? Of ergens anders? Als het zo belangrijk is... dan zou ik echt backuppen, of een andere dienst zoals evernote gebruiken... of onenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:44:
Donstil, ik heb net gekeken op icloud.com en andere apparaten, en daar staat ook niks..
Als de iCloud echt leeg is dan heeft resetten enz niet zoveel zin. De cloud is lijdend.

Wat zegt Apple? Anders je back-up terug zetten.

(op Tweakers is het trouwens de bedoeling dat je alleen een nieuw bericht plaatst als je zelf niet meer de laatste bent. Zolang je dat bent pas je dat bericht aan met de Wijzig knop rechts boven in het bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Je bent nog wel gewoon ingelogd op iCloud op je iPhone? Even controleren in de instellingen. Werkt dat niet, en ze staan ook echt niet meer in de cloud dan toch even Apple support contacten lijkt me. 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 20:32
Ik heb ook wel eens gedacht dat ik notities kwijt was. Maar uiteindelijk zag ik dat ik ze de ene keer opsloeg op mijn iCloud. En de andere keer lokaal

Weet je zeker dat je in de juiste map zit te kijken?
Open je notities. Druk links boven op het < teken. Dan krijg je alle mappen te zien. Staat daar iets 😄?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom is het bericht van “cougar” het Beste antwoord?

Daar zit toch helemaal geen oplossing of nieuwe informatie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onno_Devine, ik heb ook bij de andere mappen gekeken 😅.
Donatil, ging per ongeluk. Ik heb geen nog geen oplossing, maar ik ga Apple proberen te bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:32:
Onno_Devine, ik heb ook bij de andere mappen gekeken 😅.
Donatil, ging per ongeluk. Ik heb geen nog geen oplossing, maar ik ga Apple proberen te bellen morgen.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Kan het niet zo zijn dat je notities niet op iCloud staan, maar op bijvoorbeeld op Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:29:
Hallo,
Een paar dagen raakte ik mijn 150 notities kwijt die in de Apple App: Notities stonden..

Eerst kreeg ik een melding van Apple dat mijn iCloud vol zat. Ik heb voor de rest na die melding niks gedaan.
De volgende dag toen ik bij mijn notities keek, waren 150 notities van mij (heel belangrijk) opeens weg.
Ze zaten ook niet tussen de verwijderde items, heel raar. Ik heb na die melding van Apple ook niet Notities geopend. Kan iemand mij helpen AUB, want het gaat om super belangrijke notities.
heb je een mac waar ze naar werden gesynched?
Dan zou je dit soort dingen nog kunnen proberen: https://www.easeus.com/ma...er-deleted-notes-mac.html
of ~/Library/Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes/.

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 25-07-2018 14:18 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo,

Misschien te simpel ( en zeker geen oplossing ) maar waarom heb je dan niets gedaan ?
Die melding dat de opslag vol zit krijg je nl. niet zomaar.

En de minst favoriete reactie :
Als het zo belangrijk is, waarom dan geen (extra) backup ?

Ik zou in eerste instantie kijken naar je automatische backups ( icloud ) de reden dat die volloopt is dat in 9 van de 10x er teveel devicebackups in staan.
Als je je telefoon hersteld naar een datum (vlak) voor het verdwijnen, is de kans aanwezig dat ze daar nog in terug te vinden zijn.

Maar needless to say :
Maak backups ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hallo,

In je andere topic heb je als beste antwoord aangegeven dat je tijdelijk uitbreiding van je iCloud kon kopen en dit daarna weer kon uitzetten. Heb je dit gedaan? Zo ja, kan het probleem daar misschien mee te maken hebben?

Staat bij Instellingen -> Accounts en Wachtwoorden -> iCloud ->
de button bij Notities wel op 'aan'?

Zo nee, zou je die eens aan kunnen zetten en kijken wat er gebeurt. Hoewel het wel vreemd is dat je ze dan ook niet bij iCloud.com ziet. Overigens, notities worden NIET meegenomen in een reservekopie!
https://support.apple.com/nl-nl/HT207428

Hier staat hoe e.e.a. werkt wanneer je iCloud gaat downgraden:
https://support.apple.com/nl-nl/HT207594
Uit die link blijkt dat bij een overschrijding van je iCloud-ruimte er geen nieuwe gegevens naar iCloud kunnen worden geschreven. Nergens staat dat gegevens worden verwijderd. Je zult dus toch waarschijnlijk zélf ergens op 'ja' of 'akkoord' hebben gedrukt ben ik bang.

[ Voor 24% gewijzigd door Icephase op 25-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Icephase schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Zo nee, zou je die eens aan kunnen zetten en kijken wat er gebeurt. Hoewel het wel vreemd is dat je ze dan ook niet bij iCloud.com ziet. Overigens, notities worden NIET meegenomen in een reservekopie!
https://support.apple.com/nl-nl/HT207428
op iOS that is. Als je bijv ook notes op macOS hebt en je hebt daarop timemachine backups aanstaan, dan heb je nog wel een lokale, eigen backup van je notes (ik heb het nog niet gecheckt thuis)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Menesis schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:02:
[...]
op iOS that is. Als je bijv ook notes op macOS hebt en je hebt daarop timemachine backups aanstaan, dan heb je nog wel een lokale, eigen backup van je notes (ik heb het nog niet gecheckt thuis)
Dit topic staat waarschijnlijk niet voor niets in het subforum 'iPhones & iPads'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Icephase schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Dit topic staat waarschijnlijk niet voor niets in het subforum 'iPhones & iPads'...
Ja maar het kan dat hij naast een iPhone ook een mac heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 25-07-2018 21:34 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:01
Mijn notities op mn iPhone verdwijnen als ik mn gmail account verwijder. Hier slaat ie ook notities op. Dus kijk even of je laatst een ander account hebt verwijderd. Zo ja, dan even terugzetten.
Pagina: 1