Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exitnl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-10-2020
Beste leden,

Ik heb hier een asus Rampage IV Extreme mobo met 32 ram geheugen. Nou wil ik graag 16(8x2) erbij prikken,alleen hebben deze twee rams een ander timings en voltages. Is het verstandig om deze twee te gaan gebruiken(heeft dit consequenties voor mijn systeems)?, Hoop dat jullie mij hier een sluitend antwoord kunnen geven? Mijn kennis is erg beperkt helaas:-(.

Met vriendelijk groet,

exitnl

Beste antwoord (via exitnl op 27-07-2018 14:21)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
@exitnl Ik heb zelf 16GB ram op mijn moederbord zitten en dat is prima voor prive foto's en video bewerken. Dat geheugen is bij mij iig nooit vol. Als je 2x 8 zou doen, zou je later nog 2x 8 erbij kunnen zetten mocht het wel nodig zijn. Maar dat is testen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Het wordt niet aangeraden om geheugen met verschillende timings en voltages te mixen. Je kan dan allerlei ongein en rariteiten verwachten, van BSOD's tot geheel niet willen booten.
Het beste is om een gelijkwaardig setje te krijgen als wat je al hebt, of gaan voor een nieuwe complete kit van 4 DIMM's.
Maar wat ben je van plan met 64GB?? Je systeem wordt er niet sneller van.

Edit:
Je kan het natuurlijk altijd proberen, als je die andere 2 DIMM's al hebt, al zul je dan wel de timings gelijk moeten zetten in je BIOS en vervolgens het voltage pakken van het setje dat de hoogste spannnig nodig heeft.
Let wel, als je low-power geheugen hebt (~1.35V) en het andere setje heeft 1.65V nodig, dat de levensduur behoorlijk verkort kan worden van het low-power setje ( of kan overlijden in het ergste geval ), als je 1.65V instelt.
Dat is 1 van de redenen dat je geheugen met verschillende voltages het beste niet mixt.

[ Voor 48% gewijzigd door DaLoona op 23-07-2018 21:12 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exitnl
Beste Daloona, uw verhaal is geheel duidelijk nu. Gelukkig heeft een tweaker mij dit forum geadviseerd om een bericht achter te laten.Ik heb me suf op internet gezocht en gegooggeld maar helaas. Ik wil u en alle tweakers hierbij nogmaals bedanken! Wil graag foto's/films gaan bewerken/rederen en dacht hoe meer hoe beter :-). Ik ben geen professional maar alleen voor prive gelegenheden.

Met vriendelijk groet,
exitnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exitnl
Beste Tweakers, Ik heb hier namelijk twee hele oude moederborden namelijk: A8N SLI DELUXE en ASUS Rampage IV Extreme. Kan ik hier SATA 3 SSD schijf op zetten? zie graag Jullie antwoord tegemoet.

Mvg, exitnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hiervoor zou je eigenlijk een nieuw topic aan moeten maken, maargoed.

Als die moederborden een SATA poort hebben zal een SATA 3 harde schijf daar ook wel op werken. Je zult echter niet de SATA 2 of SATA 3 snelheid halen als je moederbord niet over een dergelijke snelle poort beschikt.

Concreet zul je op de A8N dus 1,5 Gbit/s halen. De rampage heeft 2 soorten poorten, Op de zwarte haal je 3 Gbit/s en de rode (en e-SATA) haal je 6 Gbit/s.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
@exitnl Ik heb zelf 16GB ram op mijn moederbord zitten en dat is prima voor prive foto's en video bewerken. Dat geheugen is bij mij iig nooit vol. Als je 2x 8 zou doen, zou je later nog 2x 8 erbij kunnen zetten mocht het wel nodig zijn. Maar dat is testen.
Pagina: 1