Beste vervangende controllers voor PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Allen,

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik moet af en toe een nieuwe controller hebben voor de PS3. Laten we het er maar niet over hebben waarom >:) .

Nu is het probleem zo dat de originele versies niet meer gemaakt worden door Sony, waardoor je bent aangewezen op 2e hands of nieuwe 'third-party controllers'.

Met 2e hands originele controllers heb ik inmiddels slechte ervaringen. Er is eigenlijk altijd wel wat mis mee (ik heb al diverse 2e hands winkels geprobeerd). Vaak reageren bepaalde knoppen niet meer goed, zijn de joysticks niet meer goed of is de batterij versleten.

Nu heb ik ook eenmaal een third-party controller gebruikt van een merk die controllers maakt die een soort replica zijn. Wat ik helaas hierbij merkte is dat de knoppen en vooral de 2 joysticks een stuk minder fijnmazig/precies reageren als het origineel. Dit merk je bijvoorbeeld in racegames waar het ineens lastig wordt om op hoge snelheid volledig zonder in een rechte lijn te rijden (elke beweging is snelheidsverlies immers) of in voetbalspellen waarin je de spelers niet precies genoeg kunt besturen waardoor het uitspelen van een tegenstander niet lukt of je schoten naast gaan (of juist precies in het midden van de keeper belanden). Een voorbeeld waarbij je dit ook de reviews terugziet is: https://www.bol.com/nl/p/...art-ps3/1004004004998858/.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen en wat zijn wel waardige vervangers van het origineel, zeker qua precisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 02:54
Volgens mij werken ps4 controllers ook op ps3. Word wel een duur grapje als je elke keer nieuwe moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30
Pyrone89 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:56:
Laten we het er maar niet over hebben waarom >:) .
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig.

Je kunt natuurlijk er altijd eentje nemen met een slechte accu, deze vervangen kost ook weer niet zo veel en is doodsimpel.
HamMetKaas schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:13:
Volgens mij werken ps4 controllers ook op ps3.
Geen rumble, geen motion controls, geen drukgevoelige actieknoppen. Nu worden die laatste twee wel wat minder gebruikt, maar het is toch niet helemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
hcQd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:19:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje nieuwsgierig.

Je kunt natuurlijk er altijd eentje nemen met een slechte accu, deze vervangen kost ook weer niet zo veel en is doodsimpel.

[...]

Geen rumble, geen motion controls, geen drukgevoelige actieknoppen. Nu worden die laatste twee wel wat minder gebruikt, maar het is toch niet helemaal hetzelfde.
Laten we het erop houden dat het telkens net niet registreren van een hitbox terwijl je net iemand hebt beslopen met je knife, terwijl je al evil aan het lachen was, gevolgd door een instant kill van je beoogde slachtoffer nogal eens een controller heeft laten kennismaken met IKEA meubilair. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Oude controllers willen ook nog wel eens de neiging hebben willekeurig knoppen te registreren als je deze tordeert, als dat het probleem was geweest was het eenvoudig op te lossen. Jouw probleem heb ik zo gouw geen oplossing voor, PS4 controllers gebruiken lijkt me een dure hobby worden. Misschien iets anders (liefst iets zachts) in de buurt leggen om je op af te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Haha, goed plan ja.

Hoe los je torderen op als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12
Pyrone89 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Laten we het erop houden dat het telkens net niet registreren van een hitbox terwijl je net iemand hebt beslopen met je knife, terwijl je al evil aan het lachen was, gevolgd door een instant kill van je beoogde slachtoffer nogal eens een controller heeft laten kennismaken met IKEA meubilair. :o
Een cursus " anger management" lijkt me op de lange duur goedkoper dan steeds weer nieuwe controllers kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Pyrone89 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:50:
Haha, goed plan ja.

Hoe los je torderen op als ik vragen mag?
Het schuimrubbertje dat de ribbonkabel tegen de printplaat drukt raakt na verloop van tijd zijn veerkracht kwijt. Deze ietsje verhogen, zelf heb dat met een stukje pleister gedaan, zorgt ervoor dat hij weer goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-03 00:41
Ps4 controller lijkt me geen optie. Ik heb zelf namelijk nog niet gta 5 werkend gekregen ermee. denk dat je aan een ps3 controller gewoon moet uithalen. Als de ps4 controller al niet werkt ermee, denk ik dat andere merken ook niet echt gaan werken
Pagina: 1