Voor de nieuw aan te sluiten basisstations voor VoIP-telefonie, ben ik tegen een probleem aan gelopen. Ik zoek een manier om de internetbekabeling voor de VoIP-basisstations aan te leggen.
Huidige situatie:
Modem: alle internetaansluitingen zijn vol, bij wisseling telefonie komt er 1 beschikbaar, ik heb er 2 nodig.
Hub: HP ProCurve 10Base-T Hub 8 (sowieso al niet verouderd als ik lees op internet? Alle aansluitingen zijn vol. Gaan allemaal naar het switchpaneel (zover ik kan zien en kan snappen)
Switch: nog diverse plekken open, maar zover ik snap is is dit bedoeld voor naar patch-->WCD
Patch: zie verhaal Switch, speelt zover ik snap geen rol in mijn probleem.
Bedachte oplossing:
Andere hub (of betere variant op) aanschaffen met meer ruimte, zodat ik basisstations in patchkast kan plaatsen.
Graag jullie advies hierin, alvast bedankt!
Marnix
Huidige situatie:
Modem: alle internetaansluitingen zijn vol, bij wisseling telefonie komt er 1 beschikbaar, ik heb er 2 nodig.
Hub: HP ProCurve 10Base-T Hub 8 (sowieso al niet verouderd als ik lees op internet? Alle aansluitingen zijn vol. Gaan allemaal naar het switchpaneel (zover ik kan zien en kan snappen)
Switch: nog diverse plekken open, maar zover ik snap is is dit bedoeld voor naar patch-->WCD
Patch: zie verhaal Switch, speelt zover ik snap geen rol in mijn probleem.
Bedachte oplossing:
Andere hub (of betere variant op) aanschaffen met meer ruimte, zodat ik basisstations in patchkast kan plaatsen.
Graag jullie advies hierin, alvast bedankt!
Marnix