Hoi Tweakers,
Ik ben Bezig met een eigen projectje ik wil een raspberry(Raspberry PI 3b+) gaan omtoveren tot GPS.
Nu dacht ik zelf goed research gedaan te hebben blijkbaar toch niet zo goed…….
Ik heb de volgende module GPS module gekocht -> NEO6M gps
Nu heb ik deze gesoldeerd en aangesloten zoals het hoort volgens deze Tutorial
Echt gebeurd er helemaal niks als ik sudo cat /dev/ttyAMA0 uitvoer, ik heb ook al diversen andere tutorials geprobeerd zonder resultaat.
nu ben ik er wel achter gekomen dat als ik de TX op de RX zet dat ik wel iets van data binnen krijg , uiteraard niet goed, als ik ze dus correct aansluit gebeurt er niks, draai ik de RX op de TX gebeurt er ook niks.
Ik ben op dit gebied zeer oneraveren kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspbian
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hier boven.
Ik ben Bezig met een eigen projectje ik wil een raspberry(Raspberry PI 3b+) gaan omtoveren tot GPS.
Nu dacht ik zelf goed research gedaan te hebben blijkbaar toch niet zo goed…….
Ik heb de volgende module GPS module gekocht -> NEO6M gps
Nu heb ik deze gesoldeerd en aangesloten zoals het hoort volgens deze Tutorial
Echt gebeurd er helemaal niks als ik sudo cat /dev/ttyAMA0 uitvoer, ik heb ook al diversen andere tutorials geprobeerd zonder resultaat.
nu ben ik er wel achter gekomen dat als ik de TX op de RX zet dat ik wel iets van data binnen krijg , uiteraard niet goed, als ik ze dus correct aansluit gebeurt er niks, draai ik de RX op de TX gebeurt er ook niks.
Ik ben op dit gebied zeer oneraveren kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspbian
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hier boven.