Het bekende 200 vs 266 FSB Verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik wil nu eens duidelijkheid, ik heb de search al tien keer gebruikt, en er is zelfs een topic gesloten omdat ik de search maar moest gebruiken, maar ik heb nog steeds geen antwoord gevonden.

Dit heb ik wel gevonden:
Een 266FSB CPU kan altijd zonder problemen op een 200FSB bord, maar een 200FSB CPU kan wel eens voor problemen zorgen op een 200FSB bord.

Maar wat ik dan niet snap: op een 266FSB bord draait een 1GHz proc. op 7.5x133, en als je hem op een 200FSB bordje zet, moet ie dan op 10x100 draaien. Toch? Maar de multiplier is bij T-Birds toch standaard gelockt :?

Ja, ik weet dat je hem kan unlocken door een paar bruggen te verbinden, maar out-of-the-box??

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
antwoord1 : ja
antwoord2 : ja

je vraagt naar de bekende weg....specificeer je nader

• axis
Als de processor multiplier-locked is, dan kan ie toch niet de ene keer op een multiplier van 7.5 draaien en de andere keer op 10?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Is er misschien sprake van een multiplyer, afhankelijk van de FSB? Dus wel automatisch aan de hand van de FSB maar niet handmatig (zelf) want gelocked?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm heb je hem ook weer :) van die vage vragen |:(

je kan de processor unlocken door met potlood streepjes de switches in te kleuren en dan kun je de multip omhoog gooien

• axis
Op woensdag 18 juli 2001 09:41 schreef _MaLa_ het volgende:
mm heb je hem ook weer :) van die vage vragen |:(

je kan de processor unlocken door met potlood streepjes de switches in te kleuren en dan kun je de multip omhoog gooien
Hoezo vaag?? Voor mij is het een duidelijke vraag :)

Ik vraag juist of out-of-the-box 266FSB processoren op een 200FSB bord draaien. De meningen zijn verdeeld..

Is het zo dat je de proc dat perse MOET unlocken, of is de processor-multiplier-lock afhankelijk van de FSB?

• _MaLa_
ik heb al 3x zoiets geprobeerd en is altijd gelukt als je de proc maar kunt unlocken...

er zijn altijd praatjes makers >:)

• axis
Hehe, hallelujah, eindelijk iemand die een zinnig antwoord heeft.. je moet de proc unlocken, anders krijg je 'm dus niet aan de praat op 200FSB bord..

• _MaLa_
hehe !!! haha das logisch maar er zijn altijd mensen die onzin posten die je in de verkeerde hoek duwen kan ik ook nie helpen..

die thunderbirdjes zijn bij de 1200 geunlockt en neem dan axia core is stabieler zeggen ze en beter over te clocken

je kan ze altijd hand matig unlocken door die potlood streepjes !

ga je er een nieuwe proc in knallen ?

• axis
Ja.. ik ben aan het sparen voor de thunder K7, maar ik wil ondertussen alvast wel een thunderbird 1400 kopen, dan heb ik nu alvast een snellere pc, en over een maandje of twee-drie koop ik er wel eentje bij.

edit: ik weet dat daar de mp voor bedoeld is, maar gewone tb moet ook werken, en is goedkoper.

• _MaLa_
word die tb 800 nu al oud ? vind je die te traag ??? ik vind da ding nog altijd relax werken je schiet er nie veel mee op denk hoor met een 1400... je merk ietsjes maar vooral met zware meuk

Verwijderd

[topic=163141]

[topic=131312]

[topic=173947]

• axis
Die TB800 draait lekker, maar ik merk gewoon dat ik toch nog een minuut zit te wachten als ik een te complexe SQL Query schrijf. Voor het developen kun je geen te zware bak hebben. Gewoon lomp rekenwerk. En je merkt ook dat hoe sneller je pc is, des te sneller dat ie reageert als je op een willekeurig knopje klikt.

Kijk photoshop start nu op in 5 seconden, en dat bevalt me goed.. Ik klaag niet.. maar als ik een berg PCD foto's wil omzetten naar PSD op een grote resolutie, doet ie daar nog 30 sec. per foto over. En als je zo een paar cd's moet omzetten...

En het is ook zo dat ik steeds het nieuwste van het nieuwste wil hebben hoor.. En ik heb toch bijna mijn hele salaris te besteden, de een geeft het uit aan dure kleren, de ander is bezeten van zijn auto, en ik van mijn pc :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 23:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Weer een typisch gevalletje van de Search gebruiken.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.