De beste optie is eentje met draad, dat zal altijd beter werken dan een draadloze muis. Vervolgens is het de vraag hoeveel knoppen je wilt en waar ze moeten zitten. Persoonlijk vind ik twee duimknoppen genoeg maar sommigen hebben liever zoveel mogelijk knoppen op hun muis.
Persoonlijk zou ik echt bij Logitech of Razer blijven als merk, die hebben consequent de beste muizen. Er zijn wel andere fabrikanten die een goede serie uitbrengen maar dan moet je echt op zoek naar reviews terwijl dat bij Logitech of Razer niet hoeft.
En het belangrijkste is de fit, een muis kan op papier geweldig zijn maar als hij te zwaar is of niet bij je hand past gaat het niet helpen. Zo wilde ik graag de Logitech G502 hebben vanwege de extra knoppen. Echter lag hij niet lekker in de hand en waren de knoppen slecht bereikbaar dus ben ik voor de Logitech G403 gegaan omdat die kleiner en lichter was en de knoppen wel op de juiste plek had.
Verder kan je naar features kijken, sommige muizen hebben een "sniper" knop, daarmee wordt de DPI verlaagt zolang je de knop ingedrukt houd zodat je heel nauwkeurig kan mikken. Vind ik zelf onzin maar sommigen vinden het een leuke toevoeging.
En let niet teveel op DPI, muizen kunnen een DPI halen van 8000 wat betekent dat ze in theorie heel nauwkeurig zijn maar in de praktijk gebruiken ze softwarematige foefjes om dit te behalen en de meeste spelers komen niet boven de 800 of 1200 DPI uit omdat ze anders niet nauwkeurig genoeg zijn.
En hier een mooi artikel nog:
https://www.tomsguide.com...ing-mice,review-2220.html
[
Voor 14% gewijzigd door
Tsurany op 23-07-2018 15:51
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N