Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een goede muis voor shooters

Pagina: 1
Acties:

• Yasincelebi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-08 21:24
Hallo medetweakers!

Ik ben op zoek naar een muis voor eigenlijk 80% shooter games vooral cs go en de overige 20% zal ik mmo's of race games spelen.

Mijn vraag is: welke muis is goed? Ik kan namelijk door de vele producten niet echt een keuze maken omdat er bij allen wel slechte dingen over staan. Mijn budget is max €60

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt voor het advies :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor race games heb je geen muis nodig dus dat is al eentje minder :)

Voor shooters en MMO's is de vraag meer: wil je een snelle reaktie of wil je meerdere knoppen die (eventueel) programmeerbaar zijn?

De volgende vraag is: wil je wired, wireless (bluetooth) of anderszins? En voor welk OS moet de muis / software geschikt zijn?

Welke had je zelf al gevonden? Welke nadelen zitten er aan de gevonden muizen? Hoeveel mensen/reviews zijn het eens met die nadelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
No nonsense gaming muis: Zowie FK1 of Zowie EC2-A.

Logitech heeft een aantal goede muizen maar de looks zijn naar mijn mening iets minder.

Zoek een goede sensor en je bent een heel eind.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Wat heb je zelf al gevonden? ik zoek mijn muizen uit op voornamelijk pasvorm, sommige zullen me afschieten, maar wil je hem bedraad of draadloos? (ik ben zo kansloos dat een bedrade muis mij niet beter maakt :)) zelf heb ik goede ervaring met logitech muizen. je kan je ook verdiepen in de sensoren, kijken wat de betere sensoren momenteel zijn en in welke muizen die te vinden zijn. maar dan is nogsteeds van belang, houd je hem prettig vast en hoeveel knoppen ga je gebruiken? heb je 1 of 2 duimknoppen nodig en een extra knop bovenop?

dus ga ook eens passen bij een MediaMarkt oid.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De beste optie is eentje met draad, dat zal altijd beter werken dan een draadloze muis. Vervolgens is het de vraag hoeveel knoppen je wilt en waar ze moeten zitten. Persoonlijk vind ik twee duimknoppen genoeg maar sommigen hebben liever zoveel mogelijk knoppen op hun muis.

Persoonlijk zou ik echt bij Logitech of Razer blijven als merk, die hebben consequent de beste muizen. Er zijn wel andere fabrikanten die een goede serie uitbrengen maar dan moet je echt op zoek naar reviews terwijl dat bij Logitech of Razer niet hoeft.

En het belangrijkste is de fit, een muis kan op papier geweldig zijn maar als hij te zwaar is of niet bij je hand past gaat het niet helpen. Zo wilde ik graag de Logitech G502 hebben vanwege de extra knoppen. Echter lag hij niet lekker in de hand en waren de knoppen slecht bereikbaar dus ben ik voor de Logitech G403 gegaan omdat die kleiner en lichter was en de knoppen wel op de juiste plek had.

Verder kan je naar features kijken, sommige muizen hebben een "sniper" knop, daarmee wordt de DPI verlaagt zolang je de knop ingedrukt houd zodat je heel nauwkeurig kan mikken. Vind ik zelf onzin maar sommigen vinden het een leuke toevoeging.

En let niet teveel op DPI, muizen kunnen een DPI halen van 8000 wat betekent dat ze in theorie heel nauwkeurig zijn maar in de praktijk gebruiken ze softwarematige foefjes om dit te behalen en de meeste spelers komen niet boven de 800 of 1200 DPI uit omdat ze anders niet nauwkeurig genoeg zijn.

En hier een mooi artikel nog: https://www.tomsguide.com...ing-mice,review-2220.html

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 23-07-2018 15:51 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Zenix

BOE!

Zoek een muis met een goede sensor, kijk vervolgens wat het beste bij je handen past.
Ik heb een Zowie EC2-A en ben daar erg blij mee. Ik heb aantal jaren competitie gespeeld in FPS en verschillende muizen gehad (Logitech, Razer en Zowie) qua vorm vond ik de Deathadder altijd erg fijn, maar Zowie is net iets kleiner en past beter bij mijn handen. De kwaliteit van de Zowie muizen is ook beter.

Ik zou gewoon een paar muizen proberen bij de MediaMarkt, zodat je idee hebt welke grote/vorm je wilt hebben. Vervolgens kijken of de een goede sensor inzit.

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 17:59
Ook wel belangrijk is hoe je een muis vast pakt. Je hebt de keuze uit 3 types handpalm, claw en fingertip.

Ik heb een combinatie van claw en fingertip waarbij ik het fijnst vind als de muis niet hoger is dan 38mm en qua breedte rond 60mm. Daarbij is het aanbod helaas niet zo heel groot.

Voor claw en fingertip is een lichte muis heel fijn omdat je zin mogelijk drag wilt. Dus het liefst onder de 90 gram.

Ik kan mij voorstellen als je handpalm grip hebt dat je juist het tegenovergesteld wilt hebben zodat je hand comfortabel op de muis kan liggen. Bijv. min. hoogte van 38mm.
Pagina: 1