Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• D3F
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-05 16:22
Hoi!

Na een zeer geslaagde Paragon-playthrough in Mass Effect een aantal jaar geleden, wil ik nu de originele trilogie doorspelen maar dan als Renegade.

Waar ik de originele serie eerst speelde op de Xbox 360, heb ik de trilogie nogmaals aangeschaft maar dan voor PC, inclusief diverse DLC. Dit omdat de PC versie met behulp van wat mods een stuk mooier is dan de Xbox 360 versie.

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe je de game van Origin via Steam kan laten streamen naar een andere laptop. Mijn game-PC staat in mijn hobbykamer, en met dit weer lig ik liever languit op de bank voor de TV.

Tot nu toe ben ik helaas niet verder gekomen dan het hoofdmenu. Ik heb beeld en geluid, maar zowel tobo/muis of controller input komen niet door.

Ik heb al diverse handleidingen gevolgd en naar diverse topics afgestruind maar nog geen werkende oplossing gevonden. De dingen die ik reeds geprobeerd heb:

- Uitschakelen van de Origin overlay;
- Automatisch Origin afsluiten als ik de game afsluit (moet ik hem eerst opgestart krijgen);
- Zowel Origin, Steam, als de game als Administrator laten opstarten. Op de client-PC Steam als Administrator opstarten;
- Notepad.exe/Notepad++.exe als game toevoegen aan Steam en vervolgens minimaliseren naar de taakbalk.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt!

D3F wijzigde deze reactie 23-07-2018 15:29 (11%)

Alle reacties

• Skating_vince
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Misschien heb je er niks aan, maar misschien wel: ik heb een Steam Link in de woonkamer. Ik start op mijn PC Steam en Origin op. Dan start ik het streamen naar de Steam Link. Dan kan je op de Steam Link kiezen voor 'Minimize Big Picture' en kan ik vanuit Origin gewoon een game opstarten (Bijvoorbeeld Assassins Creed).

Ik weet niet hoe het streamen van PC naar PC werkt, maar mogelijk werkt deze manier ook voor jou?

Freelance Microsoft Azure & BizTalk Consultancy: http://www.it-grator.nl.

• D3F
quote:
Skating_vince schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:25:
Dan kan je op de Steam Link kiezen voor 'Minimize Big Picture' en kan ik vanuit Origin gewoon een game opstarten (Bijvoorbeeld Assassins Creed).
Heb dit zojuist geprobeerd maar helaas lijkt het niet te werken. Ook hier hetzelfde geval weer: de input van controller of tobo/muis komt niet door. In bijvoorbeeld Notepad komen de commando's wel door.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:11
Mocht je een Nvidia kaart hebben, in GeForce experience zit een soortgelijk systeem. Er is een app voor Chrome (alpha, maar werkt prima) welke via het shield protocol van pc naar pc kan streamen.

Zie ook https://moonlight-stream.com

Montaner wijzigde deze reactie 23-07-2018 23:15 (11%)

• D3F
Bedankt voor je reactie. Helaas geen nVidia kaart.

Heb nog een aantal dingen geprobeerd, zoals alleen tobo/muis aangesloten op laptop. Maar het lijkt erop dat het aan het spel/Origin ligt.

Als iemand nog een bijdrage heeft die dit mogelijk kan oplossen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-05 12:42
Je kan in steam ook non steam games toevoegen en vanuit daar starten.

Lukt het daar ook niet mee?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• D3F
Dat is inderdaad wat ik geprobeerd heb, naast de stappen die ik al genomen heb. Tot op heden geen succes :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-05 12:42
quote:
D3F schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:20:
Dat is inderdaad wat ik geprobeerd heb, naast de stappen die ik al genomen heb. Tot op heden geen succes :(
Als je zoekt op "Play origin games in steam" vind je tal van opties en settings die je helpen.

Ik ga ze niet allemaal uitvouwen want ik geloof er weinig van dat je deze ook hebt getest.
Alleen roepen " het werkt niet" of "heb ik al getest" kunnen wij weinig mee.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien dat je de virtualhere software van steam kunt gebruiken om je probleem op te lossen.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D3F
quote:
Wylana schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Als je zoekt op "Play origin games in steam" vind je tal van opties en settings die je helpen.

Ik ga ze niet allemaal uitvouwen want ik geloof er weinig van dat je deze ook hebt getest.
Alleen roepen " het werkt niet" of "heb ik al getest" kunnen wij weinig mee.
Heb daadwerkelijk een hele rits aan opties getest, kom gelukkig nog uit de generatie die zelf verder kijkt dan zijn neus langs is, en niet alleen de eerste pagina van Google bekijkt.

Geloof ook wel dat andere games prima zullen werken via Steam, of Steam in Big Picture Mode, maar waarschijnlijk is Mass Effect een game die dit blokkeert of waar het in ieder geval niet bij werkt.

Feit blijft dat input niet aangeboden wordt aan de game, dan kun je zeggen dat “dit werkt niet/heb ik al getest” niet voldoende informatie geeft, meer kan ik er niet van maken.

Veel andere forums/sites geven aan dat aan/af koppelen van tobo/muis en controllers kan helpen, maar ook dat werkt niet. Meer kan ik er helaas niet van maken.

Van mij mag hier een slotje op.

Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage!

D3F wijzigde deze reactie 29-07-2018 13:32 (3%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True