Exact Globe Release 416 Facturen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Voor mij is dit de eerste keer op het forum maar mijn frustratie is zo groot dat ik het toch even kwijt moet. Wij werken met ons bedrijf al bijna 25jaar met Exact zijn ooit begonnen onder Dos wat prima werkte,
dus we zijn denk ik een loyale klant.

Maar nu komt het na vele problemen in performance vast lopers etc etc hebben wij 3 weken geleden, geüpdate naar Release 416 het zag er in de eerste instantie goed uit ging een stuk sneller en minder foutmeldingen.

Tot dat er een van onze klanten belde waarom hij geen facturen meer krijgt !, toen kwamen we er achter dat exact geen facturen meer via outlook heeft verstuurd, dus gebeld naar de helpdesk daar wisten ze mij direct te vertellen dat er een fout in hun software zit en dat ze er mee bezig zijn en waarschijnlijk wordt dit opgelost bij de volgende release update ???!!! wtf.

Toen ik vroeg hoe te doen met de facturen die wel zijn gefactureerd maar niet verzonden, werd er gemeld ja ff een kopietje versturen wij hebben ruim 1000 facturen verstuurd niet echt een optie, tja het is niet anders, en met nieuwe facturen dan, ja is niet echt een work around voor was het antwoord.

Begrijp met goed er kan altijd iets misgaan maar dit is wel een hele heftige, en eigenlijk wat ik het allerergste vind is dat ze ons niet geïnformeerd hebben ze hebben ook een zorgplicht.

Ben ik nu de enigste met dit soort frustraties ik hoor het graag

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als een kleine rant; wij kunnen het euvel niet oplossen voor je maar had Exact geen rollback voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik begrijp niet precies wat je bedoeld met "kleine rant" maar Exact heeft op dit moment geen enkele oplossing, hun programmeurs zijn er al 3 weken mee bezig en ze kunnen geen etos geven ongelofelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:34:
Sorry ik begrijp niet precies wat je bedoeld met "kleine rant" maar Exact heeft op dit moment geen enkele oplossing, hun programmeurs zijn er al 3 weken mee bezig en ze kunnen geen etos geven ongelofelijk !!
Hoezo "geen enkele oplossing"? Heb vaker gezien dat een update van "pakket X" niet werkte zoals verwacht.

Daar heb je dan een rollback voor; je gaat terug naar de situatie van een uur of een dag geleden.

Sterker nog, als nu jouw Exact-omgeving uitbrandt, ga je middels backup/restore toch ook terug naar een eerdere point in time?

Globe 416 is, uit mijn hoofd, niet verplicht om te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Inderdaad, terugdraaien naar een oudere versie van Exact waar het wel op werkte.
Erg vervelende situatie uiteraard!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik begrijp je rant, maar het zal niet helpen. Exact Globe is sinds een tijdje een rampenpakket (was het niet) en het algemene advies is eigenlijk om, mits je geen maatwerk hebt, zo snel mogelijk naar Exact Online te gaan.

Wat wel helpt is een rollback, maar dan zul je dus ook je database moeten terugrollen. Aangezien het probleem er al drie weken is, is dat wellicht niet mogelijk, want dan ben je drie weken aan data kwijt.

Wat zegt jullie Exact consultant hierover? En bedoel je met de volgende release een nieuw SP of een complete upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 13:38

VW-Arjan

★★★★★

En vervolgens een belletje naar de accoutnmanager.
Dat die maar eens even op de koffie komt.
(Kan ie meteen wat facturen mee versturen)

[ Voor 0% gewijzigd door VW-Arjan op 23-07-2018 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Damage control: als je een pdf van de facturen hebt, en een lijst mailadressen, dan kan je een scriptje maken die ze dan 'van ellende' maar zo stuurt. Of, Exact kan een dergelijk script prima zelf (o.b.v. best effort) maken en delen met de klanten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Hoezo "geen enkele oplossing"? Heb vaker gezien dat een update van "pakket X" niet werkte zoals verwacht.

Daar heb je dan een rollback voor; je gaat terug naar de situatie van een uur of een dag geleden.

Sterker nog, als nu jouw Exact-omgeving uitbrandt, ga je middels backup/restore toch ook terug naar een eerdere point in time?

Globe 416 is, uit mijn hoofd, niet verplicht om te installeren?
Klopt wat je zegt alleen kwamen wij er vorige week achter nadat wij al 3 weken aan het draaien waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VW-Arjan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:52:
En vervolgens een belletje naar de accoutnmanager.
Dat die maar eens even op de koffie komt.
(Kan ie meteen wat facturen mee versturen)
Die is lekker op vakantie maar melde dat ze het heel vervelend vond en dat ik afgelopen week wat zou horen jajaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar bestaat er voor dit soort situaties geen zorg/meld plicht vanuit de fabrikant cq ontwikkelaar denk daarbij aan bijvoorbeeld een informatie actie had mij een hoop problemen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:21:
Maar bestaat er voor dit soort situaties geen zorg/meld plicht vanuit de fabrikant cq ontwikkelaar denk daarbij aan bijvoorbeeld een informatie actie had mij een hoop problemen voorkomen.
Blijkbaar niet; ze zijn eind mei begonnen met gefaseerde uitrol. Dat is grofweg 2 maanden geleden. Geen van de klanten die deze update hebben geinstalleerd hebben het a) gemeld of b) ondervonden.

Zoals je zelf de afgelopen weken/maanden/jaren hebt kunnen lezen; Intel, Microsoft en andere bedrijven gaan ook niet vrijuit door bepaalde "backdoors" dik een decennium niet te patchen / melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zelf erg vreemd vind ik ben ook gaan zoeken naar onafhankelijke gebruikers forms voor Exact Globe waarschijnlijk zitten die erg diep weggestopt of gefilterd ik heb er niet 1 kunnen vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:53:
Wat ik zelf erg vreemd vind ik ben ook gaan zoeken naar onafhankelijke gebruikers forms voor Exact Globe waarschijnlijk zitten die erg diep weggestopt of gefilterd ik heb er niet 1 kunnen vinden !
Inloggen op je contract-portal en vanaf daar kan je verder klikken naar (beperkte) support-artikelen op basis van je SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Inloggen op je contract-portal en vanaf daar kan je verder klikken naar (beperkte) support-artikelen op basis van je SLA.
Maar dit is nou niet een erg onafhankelijk platform dit is van Exact zelf de slager die zijn eigen vlees keurt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:21:
Nee. Daarvoor heb je een ondersteuningsovereenkomst met je Exact partner. Die doet het beheer en support. Wij hebben ook een aantal klanten met Exact Globe, alleen is er specifiek voor Exact Globe een uitsluiting in onze MSP voorwaarden. Dit moet altijd via een externe partner. Meer dan best effort support kunnen wij niet leveren, omdat Exact Globe een ramp is om te beheren. Daar verdienen de support partners dan weer hun geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 13:38

VW-Arjan

★★★★★

Je moet even goed je SLA nalezen. Daarin staat opgenomen hoe wat en wanneer wordt gedaan.

Overigens leuk dat de accountmanager op vakantie is, maar er eis vast een escalatiemanager die zijn taken tijdelijk over kan nemen.
Bij mij zou een leverancier er niet zomaar mee weg komen door op vakantie te gaan en te zeggen bij de volgende release is het opgelost.

Enkele 1000-en facturen handmatig opnieuw versturen is iets anders dan een venster wat eens blijft hangen oid.

Hoe betalen jullie exact? 1x per x jaar? Of per maand?
In het laatste geval wellicht de factuur van Exact even opzij leggen? Iets met leverage?

Ooit eens met KPN gedaan en die wilden toen ineens wel op gesprek komen met allerlei bobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Los van de rant van TS, welke standaardstappen heb je al uitgevoerd om het probleem te verhelpen? Emailproblemen zijn bij Exact Globe meer default dan uitzondering. Zo kun je bijvoorbeeld het volgende doen:

• Office 365 rollback naar vorige versie - Exact Globe is vaak niet compatible met de laatste releases
• Verzenden via Direct Send i.p.v. Outlook - Exact Globe is vaak buggy i.c.m. Outlook

• redfury
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
*Knip*. Vast goed bedoeld maar GoT is niet bedoeld voor acquisitie. In het topic helpen scripten kan. De topicstarter kan altijd zelf op zoek naar een betaald iemand om te scripten.

[ Voor 73% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneke05
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-01-2023
Hallo Michel,
Ook ik gebruik Exact Globe en vanwege een vraag daarover ook op zoek geweest naar gebruikersforums. Helaas geen enkele gevonden. Jammer, want gebruikers zouden elkaar best eens goed kunnen helpen...
Maar goed, op zoek naar de vraag op mijn antwoord kwam ik jouw vraag tegen. Ik zou graag weten of het probleem met het opnieuw versturen van de facturen inmiddels gelukt is (wel te hopen na 9 maanden...) en zo ja, hoe je dit aangepakt hebt of dat er vanuit Exact inmiddels een oplossing gekomen is.

Zelf had ik nl. ook problemen met verzenden van facturen via Outlook, en dan met name dat facturen naar hotmail en live accounts ofwel helemaal niet aankwamen ofwel vaak in spamboxen terecht kwamen. Vandaar dat we zakelijk en puur voor het versturen van facturen via Exact Globe, een gmail account aangemaakt hebben en dat gebruiken. Misschien komt dit niet professioneel over maar sindsdien is het probleem wel verholpen.
Overigens (maar dit heeft niets met jouw vraag te maken maar wil ik toch even kwijt) ben ik het volkomen oneens met de opmerking van "Trommelrem" om snel over te stappen naar Exact Online, of het moet zijn dat dit de laatste 2 jaar zeer verbeterd is. Zelf al zeer slechte ervaringen mee gehad en gelukkig een tijdje slechts als "schaduwadministratie" gebruikt, maar heeeel blij dat ik weer met Globe werk. Ik houd ook nog steeds de reviews over Online bij en die liegen er ook niet om....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorlandt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik zie nu dit bericht over Exact Globe. Ik ben werkzaam bij Advisie en wij leveren niet alleen Exact Globe, maar ook onze eigen oplossingen boven op Exact. Voor dit probleem hebben wij zelf een connector die de facturen zou kunnen versturen op welke manier dan ook. Tevens zou AutoDoc ook een mooie oplossing kunnen zijn. Met andere woorden, wij kunnen een oplossing bieden voor jullie probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

dorlandt schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:33:
Ik zie nu dit bericht over Exact Globe. Ik ben werkzaam bij Advisie en wij leveren niet alleen Exact Globe, maar ook onze eigen oplossingen boven op Exact. Voor dit probleem hebben wij zelf een connector die de facturen zou kunnen versturen op welke manier dan ook. Tevens zou AutoDoc ook een mooie oplossing kunnen zijn. Met andere woorden, wij kunnen een oplossing bieden voor jullie probleem.
Van twee jaar geleden. Chapeau

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Topic is oud en gaat dus op slot.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.