@home snelheid vraagje

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
ffkus een vraagje over de maximale snelheid van @home.

Ik dacht dat het mogenlijk is om max. 512KB/s te krijgen.

Nu heb ik gisteren voor een collega SP2 gedownload met downloadaccelarator en die gaf een snelheid aan van 850KB/s. 101MB in 2 1/2 minuten binnen. :7

Wat is nu de maximale snelheid die je zou kunnen halen?????

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

De 10 MBits van je netwerkkaart zijn de absolute limiet... Da's ongeveer 1,2 MBytes/s

Er zijn gebieden waar uit voorzorg wat meer wordt geknepen (zo heb ik het althans begrepen), daar haal je dan nooit meer dan 400 kbytes/s, maar als jij in een rustige buurt woont dan kun je redelijk zwaar pompen.

Maarja, met 400 kbytes/s zou ik ook al tevreden zijn :'(

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
ff uitgerekent. Het duurde 2 1/2 minuut.

Snelheid die dap aangeeft is dus niet goed, ik kom op 689 KB/s.

400KB/s is redelijk standaard moet ik zeggen. Alleen maar op rustige servers natuurlijk. Gemiddeld zit ik op 350KB/s.

Daarom vond ik de snelheid die DAP aangaf zeer hoog. Het enigste wat ik wel weet is dat hij over 101MB 2 1/2 minuutt deed.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home is afgeknepen op 3.8 mbit oftewel 475 kb/sec :) Dat DAP wel eens wat meer aangeeft komt omdat DAP gewoon FOUT is ;) Kan aan meerdere dingen liggen maar ga er maar vanuit dat @home goed afknijpt.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 09:53 schreef IceStorm het volgende:
@home is afgeknepen op 3.8 mbit oftewel 475 kb/sec :) Dat DAP wel eens wat meer aangeeft komt omdat DAP gewoon FOUT is ;) Kan aan meerdere dingen liggen maar ga er maar vanuit dat @home goed afknijpt.
Kijk ff hoelang ik deed over 101MB te downloaden. 2 1/2 minuut.

Maar aan je antwoord heb ik genoeg. Dit wou ik weten THX!! Vond het ook wel erg hoog.

Hoe heet dat progje om je snelheid te bekijken. Niet DU meter maar dat andere, zag hem in het desktop topic van een tijdje geleden????

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 18 juli 2001 09:59 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ja ik ben nog even aan het denken hoe dat zou kunnen :)

Verwijderd

Nou, als je de proxy server hebt aanstaan, en je download iets wat op de proxy server staat, dan hanteert men de limiet van je netwerkkaart, en niet 3,8Mbits cap

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 10:19 schreef Jaromir het volgende:
Nou, als je de proxy server hebt aanstaan, en je download iets wat op de proxy server staat, dan hanteert men de limiet van je netwerkkaart, en niet 3,8Mbits cap
Proxy staat gewoon uit!!!!!.

Die 2 1/2 minuut is echt waar !!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Toen ik net mijn @home aansluiting had (als een van de eersten in de stad), haalde ik ook gigantisch hoge snelheden. Idd ook boven de 800 KB/s. Ik denk dat ze hem toen nog niet hadden afgeknepen of zo. Na een week of twee haalde ik nooit meer dan een 450 KB/s.
(waar ik ook altijd tevreden mee ben geweest, trouwens :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 18 juli 2001 10:24 schreef Hyp Hyper het volgende:
Toen ik net mijn @home aansluiting had (als een van de eersten in de stad), haalde ik ook gigantisch hoge snelheden.
Klopt, in het begin hanteerde ze idd geen limiet. Ik had hier ook als 1 van de eerste kabel (zat toen in mijn eentje op zo'n wijkhub of hoe ze dat ook noemden :)) en heb meerdere malen 800 kb/sec gehaald . Tegenwoordig is die 480 ca. dus max. Ben ik ook blij mee ;)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 10:29 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Klopt, in het begin hanteerde ze idd geen limiet. Ik had hier ook als 1 van de eerste kabel (zat toen in mijn eentje op zo'n wijkhub of hoe ze dat ook noemden :)) en heb meerdere malen 800 kb/sec gehaald . Tegenwoordig is die 480 ca. dus max. Ben ik ook blij mee ;)
Hoe heet dat progje nu om je snelheid te meten??/ Geen DU meter maar die andere. Zit al een uur te zoeken. Volgens mij gebruikte jij die ook Icestorm. Kwam hem tegen in desktop topic in de huiskamer of SG. Kan alleen niet zoeken in de twee forums :'(

Verwijderd

hey guys

toevallig is de kabelboervan @home net bij me weg :P ik heb nog wat vraagjes gestelt en oa wat de maximale snelheidt was gecapped op 4 (nog wat) :) ben ik dus vergeten!! maar TERING! wat laden de PAGINA's SNEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jezus ik ben altijd casema gewend en dit is HEMEL :))

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
veel plezier er mee. @home gaat lekker

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 18 juli 2001 10:34 schreef Blue_White_Army het volgende:
Hoe heet dat progje nu om je snelheid te meten??/
SOrry ik gebruik alleen DU-meter en dan niet zo zeer om snelheid te meten als wel voor statistiekjes en kijken OF er wel dataverkeer is :) (en hoeveel upload bijv etc etc).

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
THX, ga ik ook maar proberen, kan het andere progje toch niet vinden.

Verwijderd

Gewoon de limiet v/d netwerkkaart volgens mij, 'k heb ook wel 'ns gehad dat ie begon met 1MB/s en dan afzakte naar 300kb/s, maar toch heeft ie het toch 2sec gehaald of zo.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 18 juli 2001 10:51 schreef blueeyes het volgende:
maar toch heeft ie het toch 2sec gehaald of zo.
Ja dat is dus gewoon fout gemeten. Dan krijg je van die burst speeds waarop ie gemiddeldes gaat uitrekenen. Jij begint iets te downloaden van 10 mb. DAP heeft pas na 1 sec door dat er wat gedownload wordt en rekent dan de snelheid uit (jij download 'echt' met 300 kb/sec zullen we even zeggen). Echter na 1,1 sec heb jij dus al 330 kb binnen terwijl DAP pas 0.1 sec meet. Tada.. zie hier de fout.

Zo gaat het dus 'ongeveer' ... :)

Verwijderd

Hmmm guys ik heb ff war servers nodig om me download te testen >:) mordax.nl geeft nu 207kB per sec aan das denk ik wel redelijk maar toen ik met kazaa downloaden zijn ze rond de 30Kb per sec dat vind ik toch wel jammer maar dat ligt natuurlijk aan de andere kant ook :( :)

maar goed pagina's laden zo lekker goten is weer fun :)

Verwijderd

De snelheid van @home is volgens mij hardcapped op 16kb upstream p/s en 486kb downstream per seconde. Je kan dus wel 1mb per seconde halen maar als je bv alle data over 1 minuut gaat rekenen dat binnenkomt dan kom je max uit op 486kb p/s.

Volgens @home is het niet mogelijk om sneller te downloaden dan 486kb p/s en om eerlijk te zijn is mij dat zelfs met het downloaden van 10ftp servers nog nooit gelukt..

Newsbin geeft ook 2200kb p/s aan maar dat betekend ook niet dat ik 2.2mb p/s binnenkrijg toch? :D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Hoe heet dat progje om je snelheid te bekijken. Niet DU meter maar dat andere, zag hem in het desktop topic van een tijdje geleden????
AnalogX NetStat Live!
Helemaal gratis en VET handig...... :) :)

stukken beter dan dat brakke DU meter!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 11:13 schreef FYA het volgende:
Hmmm guys ik heb ff war servers nodig om me download te testen >:) mordax.nl geeft nu 207kB per sec aan das denk ik wel redelijk maar toen ik met kazaa downloaden zijn ze rond de 30Kb per sec dat vind ik toch wel jammer maar dat ligt natuurlijk aan de andere kant ook :( :)

maar goed pagina's laden zo lekker goten is weer fun :)
ff hier zoeken naar de link van SP2 en dan downloaden. Ging bij mij gisteren zeer hard

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 10:58 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ja dat is dus gewoon fout gemeten. Dan krijg je van die burst speeds waarop ie gemiddeldes gaat uitrekenen. Jij begint iets te downloaden van 10 mb. DAP heeft pas na 1 sec door dat er wat gedownload wordt en rekent dan de snelheid uit (jij download 'echt' met 300 kb/sec zullen we even zeggen). Echter na 1,1 sec heb jij dus al 330 kb binnen terwijl DAP pas 0.1 sec meet. Tada.. zie hier de fout.

Zo gaat het dus 'ongeveer' ... :)
Dacht ff te kunnen snakken, is het weer iets anders :P

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 18 juli 2001 10:29 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik mag met trots zeggen dat ik de 1e aansluiting bij ons in het dorp had :) , maar boven die 480 ben ik nog nooit geweest. Hier is het dus wel vanaf dag 1 gecapped :(

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chello gebruikers worden op 192 kb/sec geknepen, maar moeten al blij zijn als ze 100 halen :r :r :r

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:22 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

ff hier zoeken naar de link van SP2 en dan downloaden. Ging bij mij gisteren zeer hard
sorry SP2???? ik vol ff niet meer :P vertel FF rustig :P

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
s e r v i c e p a c k 2 v o o r w i n d o w s 2 0 0 0

i s 1 0 0 m b g r o o t.

Z o l a n g z a a m g e n o e g ?? :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:22 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

AnalogX NetStat Live!
Helemaal gratis en VET handig...... :) :)

stukken beter dan dat brakke DU meter!
Zekers alles van ANALOGX ROELS!... maar wel jammer dat die gozer die site niet meer updated want ie is goed!!!!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 12:51 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Zekers alles van ANALOGX ROELS!... maar wel jammer dat die gozer die site niet meer updated want ie is goed!!!!
Daar ben ik 't toch niet helemaal mee eens.

AnalogX probeerde mij ooit 's wijs te maken dat ik met 19kb/sec had gedownload met een single ISDN verbinding.
Okay, hardware compressie kan, maar ik vond dit toch iets overdreven.

Sindsdien voor mij geen AnalogX meer.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 12:40 schreef Blue_White_Army het volgende:
s e r v i c e p a c k 2 v o o r w i n d o w s 2 0 0 0

i s 1 0 0 m b g r o o t.

Z o l a n g z a a m g e n o e g ?? :)
s o r r y s c h a t

ik heb windows98 >:)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
kan jij ook niks aan doen jongen :P

Verwijderd

hey guys van @home ik haal vanaf servers zoals download.com gewoon 30/40kb toch wel jammer hoor hebben jullie dat nou ook!? terwijl mordax aangeeft dat me download toch echt 199kB per sec is??

Verwijderd

Ik wil ook @Home ;( Maar voorlopig is Slownera de enige die Internet aanbiedt hier :( :r

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 14:15 schreef FYA het volgende:
hey guys van @home ik haal vanaf servers zoals download.com gewoon 30/40kb toch wel jammer hoor hebben jullie dat nou ook!? terwijl mordax aangeeft dat me download toch echt 199kB per sec is??
zit veel hoger

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 14:36 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

zit veel hoger
1: wat geeft Mordax bij jou aan? (download)

2: hoe hoog?

3: welk gebied

? :P

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op woensdag 18 juli 2001 15:08 schreef FYA het volgende:

[..]

1: wat geeft Mordax bij jou aan? (download)

2: hoe hoog?

3: welk gebied

? :P
345KB/s
15KB/s hoog
Den Bosch

ps/ :P :9 is van vorige week, vanmorgen knipperde mijn lampje ;(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

FYA: Mordax haalt vanzelfsprekend veel hogere scores. Die zit op een snelle Nederlandse server, en download.com zit in Amerika. Vind je het gek dat het downloaden dan langzamer gaat?

M.a.w., wat Mordax zegt is niet dé downloadsnelheid maar enkel de snelheid die je bij hun kunt halen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ok Thnx.... ik zit trouwens in VUGHT dat is tegen Den Bosch aan :P dus.... en heb het pas vandaag dus wie weet wordt het allemaal nog mooier ;)

Verwijderd

Je zou dit ook nog ff kunnen doen, wie weet helpt et je wat bij mij hielp et: http://www.xs4all.nl/~larry/files/mtupatch98-athome.reg

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 17:15 schreef Nehnee het volgende:
Je zou dit ook nog ff kunnen doen, wie weet helpt et je wat bij mij hielp et: http://www.xs4all.nl/~larry/files/mtupatch98-athome.reg
/newbeu

wat is het en wat mot ik doen?

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 18 juli 2001 17:39 schreef FYA het volgende:
wat is het en wat mot ik doen?
Het is een patch die bepaalde register sleutels wijzigt (uit mijn hoofd de grootte van je datapakketjes en dat soort meuk). Je downloadt het gewoon en dan dubbelklik je ene keer ;) Klaar.

Het kan geen kwaad.

Als je het niet vertrouwt kun je op www.speedguide.com hem ook downloaden (downloads--> cable --> mtupatch) ;).

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 12:45 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Het is een patch die bepaalde register sleutels wijzigt (uit mijn hoofd de grootte van je datapakketjes en dat soort meuk). Je downloadt het gewoon en dan dubbelklik je ene keer ;) Klaar.

Het kan geen kwaad.

Als je het niet vertrouwt kun je op www.speedguide.com hem ook downloaden (downloads--> cable --> mtupatch) ;).
psssst Icestorm, het is .net hoor ;)

• Mr.Axe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06-2008

Mr.Axe

[..]

Nou als je toch ziet dat het maximaal 475 k/s gaat .. kun je het toch gemakkelijk uitrekenen: (101*1024)/475=217.73 seconden
en dat is weer 3 minuten en 37 seconden

Maar dan moet de download wel contstand op 475 blijven... (2 1/2 minuut is dan wel een beetje erg kort :) )

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Toch is het zo :P

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 12:45 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad.

thANX :) Ik had er al op dubbelgedrukt :) (ben altijd zo nieuwsgierig hi hi >:))

:P wow de snelheidt is zoooooooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer :P >:) NOT!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Kijk anders eens op ivis.

Op de site worden de snelheden naar verschillende site's gemeten. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Pagina: 1