Onze Samsung Ue46d7000ls gaat vanzelf uit een aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploegmeister
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-07-2018
Mijn vraag,
Onze Samsung tv van het type Ue46d7000ls gaat sinds enkele dagen uit en weer aan en meerdere malen achter elkaar. Na de stekker er een aantal minuten uit gehad te hebben gaat het weer een poosje goed.
Ik heb de tv al opnieuw gereset door de exit knop 20 sec ingedrukt te houden en dat heeft een dag of 2 geholpen, maar nu doet hij het opnieuw.
Weet iemand hier war het probleem kan zijn en of dit op te lossen is?
Mvg, René.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk een brakke voeding.

Bekijk dit filmpje eens, uit elkaar halen van je TV en een aantal condensatoren bekijken kun je zelf. Misschien ook wel solderen, geen idee hoe vaardig je bent:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:23
Ik zou eerst eens kijken of nog garantie hebt voordat je de boel uit elkaar haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HamMetKaas schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:56:
Ik zou eerst eens kijken of nog garantie hebt voordat je de boel uit elkaar haalt.
Er zijn geen actuele prijzen bekend van dit product. De laatst bekende laagste prijs was € 1.199,- op donderdag 11 april 2013
;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploegmeister
Garantie zal er wel afwezen. Toestel is 7 jaar oud. Maar koste destijds 1800 euro. En de beeldkwaliteit is echt super. Wou hem daarom nog niet graag kwijt😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daarom eerst zelf open maken en kijken. Met kijken naar condensatoren kun je al een heleboel te weten komen. Uiteraard kun je ze ook nameten op het moment dat je niks kunt zien. Maar elektronische apparaten, zeker TV's, staan er om bekend om te falen op een onderdeel van een kwartje. In veel gevallen goedkopere condensatoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:23
In dit geval ben ik het dan met @Sypie eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploegmeister
Bedankt voor jullie reacties.
We gaan er mee aan de slag💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moreno83
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
LED tv's hebben tegenwoordig bijna geen bolle elco's meer , deze set ook niet. Zonde van je tijd. Dat is alleen bij de oude LCD tv's.

Kans is 90% dat je mainboard dood is. De 5000/6000 en 7000 modellen geven idd mooi beeld maar zijn tv's met veelal panel + mainboard problemen en eerlijk gezegd mag je blij zijn dat die het nog zo lang heeft vol gehouden.
Je hebt vast wel een tijd indicatie van "hij valt zo weer uit.." ? Je kan het uit sluiten door de kabel tussen het mainboard en de voeding los te maken en dan de tv aan zetten door de stekker in het stopcontact te drukken. De tv gaat meteen aan met uiteraard alleen de backlight. Laat hem zo maar eens staan en ik denk dat die dan niet uit valt.

Bekijk meteen het mainboard maar eens en dan zul je zien wat een belachelijk klein koelblokje op de cpu zit. Nadeel dat alle tv's zo dun mogelijk moeten zijn ..........

Ben benieuwd naar je bevindingen! Indien die niet uit valt heb je dus een nieuw mainboard nodig.
Pagina: 1