Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Werken met data voor amateur voetbalteam

Pagina: 1
Acties:

• Japie Gijs
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 16:02
Lijkt me leuk om beginnend vanaf het nieuwe voetbalseizoen wat data te kunnen verzamelen over iets wat te maken heeft met conditie, hartslag, gelopen meter en wat je al niet meer kunt verzamelen en later vergelijken.

Als ik op 'meetapparatuur' zoek hiervoor kom ik bij de grote jongens uit, prijzen op offertebasis met alles erop en eraan. Maar zijn er ook amateurs die iets met data doen? Of misschien jijzelf voor jezelf? Wat zijn daarin de mogelijkheden?

Zelf heb ik wel een apple watch, maar voor een voetbaltraining geeft dat dan weer niet echt de data waar ik naar op zoek ben..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:50

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al gekeken of/hoe de AVG van toepassing is?

Defensie haalt ondertussen allerlei van dit soort "apps" weg bij militairen want persoonsgegevens en strategisch onverantwoord bij uitlekken.

OnePlus 5 8/128 te koop!!

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-05 07:16
Welke data ben je dan wel naar op zoek? Kun je iets verder uitleggen wat je precies van plan bent? Iets met data doen is een vrij ruim begrip, hoeveel kennis heb je over training schema's, periodisering, 0 metingen, data lezen etc etc?

Uiteraard moeten alle mensen toestemming geven om hun data te verwerken, daar moet je ook goed naar kijken.

• Dryjognos
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 24-05 11:24
Ik heb zelf geen ervaring met activitytrackers o.i.d., maar het lijkt mij wel iets wat zou kunnen werken? Dan kan je hartslag en gelopen meters sowieso meten. Dan moet je alleen achteraf de data delen en combineren, maar dat moet wel te doen zijn.

AVG-technisch zie ik geen probleem als het je eigen voetbalteam is..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
MAX3400 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:48:
Heb je al gekeken of/hoe de AVG van toepassing is?

Defensie haalt ondertussen allerlei van dit soort "apps" weg bij militairen want persoonsgegevens en strategisch onverantwoord bij uitlekken.
Niet zozeer persoonsgegevens als locatie gegevens. Probleem was dat je aan de looproutes kon zien hoe een basis ongeveer ingedeeld was . Dat lijkt me bij een voetbalclub niet echt een probleem :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:19
Ha leuk een topic over mijn dagelijkse werk ;).

Voor amateurs kan je denken aan de volgende systemen:

DashTag (nog niet op de markt in Europa)
PLAYR van Catapult
eventueel Polar Team Pro bij wat groter budget.

Mocht je gerichte vragen hebben stuur me even een DM.

• Japie Gijs
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-02 16:02
quote:
Ruut88 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:22:
Ha leuk een topic over mijn dagelijkse werk ;).

Voor amateurs kan je denken aan de volgende systemen:

DashTag (nog niet op de markt in Europa)
PLAYR van Catapult
eventueel Polar Team Pro bij wat groter budget.

Mocht je gerichte vragen hebben stuur me even een DM.
Ja dit is wel wat ik zoek. DashTag hangt er ook een prijs aan waardoor je het eens zou kunnen proberen. Heb ook aangemeld bij Playr en krijg een melding als deze naar Nederland geshipt wordt.

Wat ik precies zocht ligt eigenlijk aan de techniek die er beschikbaar is. Liefst meet je alles, maar dat zal met zo'n systeem niet mogelijk zijn, maar zag wel een screenshot/heatmap van je posities op het veld, cool!

Thanks voor je suggesties, ik blijf het even in de gaten houden en als ik heel specifiek ga zoeken stuur ik je een dm :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True