Vaak geen foto's kunnen versturen via Whatsapp of iMessage.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar wij hebben de laatste tijd een issue met onze iPhones.
Wij gebruiken een gedeelde Apple id zodat we alle foto’s in ons bezit hebben altijd.

Laatste tijd zijn foto’s heel traag zichtbaar in de foto app
Daarnaast kunnen we beiden bij Whatsapp of iMessage heel vaak geen foto’s selecteren om te versturen. Ook al zijn die met de betreffende telefoon gemaakt. Het is erg willekeurig wanneer dit optreed.

Kan ik ‘s middags nog een foto versturen, paar uur later lukt lukt het met diezelfde foto ineens niet meer. Dan weer wat later doet ie het weer. Is erg vervelend.

Het is bij Whatsapp maar dus ook bij berichten (iMessage). Soms helpt het om direct vanuit ‘foto’s’ de foto te versturen via berichten.

Het bewerken van foto's lukt op dat moment ook niet. Ik zie dan extreem lang de melding 'downloaden' in beeld.

Zowel ik als mijn vrouw hebben hier last van. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met iCloud. Maar dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het grootste iCloud storage abo (2TB). ~530GB daarvan wordt gebruik voor foto's (~64.000).

Ik denk dat we hier nu zo'n maand of 2 last van hebben.

Is dit een herkenbaar issue? en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

readytoflow schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:21:
Maar wij hebben de laatste tijd een issue met onze iPhones.
Wij gebruiken een gedeelde Apple id zodat we alle foto’s in ons bezit hebben altijd.

Laatste tijd zijn foto’s heel traag zichtbaar in de foto app
Daarnaast kunnen we beiden bij Whatsapp of iMessage heel vaak geen foto’s selecteren om te versturen. Ook al zijn die met de betreffende telefoon gemaakt. Het is erg willekeurig wanneer dit optreed.

Kan ik ‘s middags nog een foto versturen, paar uur later lukt lukt het met diezelfde foto ineens niet meer. Dan weer wat later doet ie het weer. Is erg vervelend.

Het is bij Whatsapp maar dus ook bij berichten (iMessage). Soms helpt het om direct vanuit ‘foto’s’ de foto te versturen via berichten.

Het bewerken van foto's lukt op dat moment ook niet. Ik zie dan extreem lang de melding 'downloaden' in beeld.

Zowel ik als mijn vrouw hebben hier last van. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met iCloud. Maar dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben. Ik heb het grootste iCloud storage abo (2TB). ~530GB daarvan wordt gebruik voor foto's (~64.000).

Ik denk dat we hier nu zo'n maand of 2 last van hebben.

Is dit een herkenbaar issue? en is er een oplossing voor?
Ja, niet gelijk alles delen en opslaan foto's direct uit je filmrol kun je dan gewoon sturen. anders duurt het langer en via WiFi gaat het iets sneller. Ik zou gewoon (oudere) foto's elders opslaan en je recente op je toestel behouden en in je reservekopie. gescheiden ID dus. Gewoon na zoveel tijd ff je foto's van je toestel halen. ik kijk sowieso wekelijks mijn foto's en video's na, of ik ze überhaupt blijf bewaren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daar is iCloud toch juist voor bedoeld? Het heeft tot voor kort vlekkeloos gewerkt. Waar ligt de grens dan wanneer het ineens niet meer zou werken?

En het gaat dus ook om foto's die ik zelf neem en naar iemand anders wil sturen. Dat werkt soms niet dus. foto staat dan gewoon nog op mijn toestel. Was laatst op een festival en daar gewoon 4G. maar fotootje sturen was vaak erg lastig. Gewoon appen en foto's ontvangen niet.