Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jhingha
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-08 16:39
O+ Context
Ik ben geruime tijd aan het kijken voor het bouwen van een Windows Systeem. Afgelopen 5-10 jaar alleen maar Apple hardware gehad. Zojuist m'n vorige (stofhappende) Windows built (DDR2 uit 2007, nuff said) bij het grof vuil gezet. 8)7

Sinds m'n nieuwe werkgever weer meer met Windows gaan werken en ook besloten zelf een mooi systeem neer te zetten waar ik een lange tijd plezier aan beleef.
Ben zelf groot fan als verschillende onderdelen bij elkaar 'passen', vandaar mijn NZXT oriented keuze. Besef me heel goed dat ik daar een 'premium' prijs voor betaal.

}:O Relevante software en hardware die ik gebruik
Er zal Windows 10 Pro op komen te draaien.
Werkgerelateerde zaken die zich vooral bezig met houden met Cisco en andere netwerkzaken etc en in m'n eigen tijd vooral FPS gaming.

Ik heb de randapparatuur al compleet (tobo: Razer Chroma v2, muis: Razer Basilisk, Monitor: Alienware AW2518h (240hz/Full-HD/G-Sync)

Conclusies hieruit: G-Sync videokaart / een monster van een videokaart om af en toe toch de grenzen van het monitor op te zoeken.

:) Waar ben ik nu met m'n zoektocht

Hieronder mijn RML:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1NZXT N7 Z370 Wit€ 275,95€ 275,95
1EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC Black Edition GAMING€ 836,90€ 836,90
1NZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1NZXT Puck Wit€ 15,45€ 15,45
1NZXT Kraken G12 Wit€ 26,50€ 26,50
2NZXT Kraken X72€ 195,05€ 390,10
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR€ 384,01€ 384,01
1Corsair RM750x Wit€ 128,50€ 128,50
1Samsung 860 EVO 1TB€ 209,-€ 209,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 89,39€ 89,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.890,75

|:( Waar loop ik tegenaan
  • Het installeren van de CPU koeler - geen ervaring mee met een water/fan koeler zoals de Kraken X72
  • Het installeren van de GPU koeler - GPU uit elkaar halen, hoe moeilijk is dit? Kraken G12+X72
  • Leveranciers die het systeem willen bouwen laten niet snel toe dat je erbij kan zijn. - bijv Azerty
  • Het liefst bouw ik het systeem zelf (leergierig) met hulp? - Bestaan bedrijven die dit doen of Tweakers op het Fora?
  • Er is nog een klein budget over, zijn er onderdelen waar ik het systeem tekort aan doe? - Meer opslag heb ik voorlopig niet nodig.
  • Overclocken? - Is dat tegenwoordig zo makkelijk als wat BIOS instellingen aanpassen? Stabiliteit?
Hoor graag jullie input! _/-\o_

Jhingha wijzigde deze reactie 23-07-2018 16:12 (10%)
Reden: update RML

• OverloadOfRed
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

OverloadOfRed

Bla, blabla

- CPU koeler is over het algemeen schroeven of druk-klik systeem waarbij het pinnetje vast'klikt'. Waterkoelers voor CPU's zijn geen losse pompen met buizen die je zelf hoeft aan te sluiten, het is (vaak) een gesloten systeem waarbij je alleen het CPU blok op de CPU hoeft te schroeven.
- GPU koeler gaan de meeste bedrijven niet voor je doen. De risico's zijn imo wat groter, vergelijk het met een CPU delid, je pakt een standaard onderdeel er vanaf en plakt er een zelfgemaakt blok op. Als je dat wil LATEN doen, er zullen vast wel tweakers op VA zijn die dat willen doen voor je tegen betaling.
- Ik zou ook liever geen klant boven m'n neus hebben hangen terwijl ik z'n pc bouw, webshops heb je dan inderdaad minder kans dan de computershop op de hoek.
- Is niet zo moeilijk, geavanceerde lego noemt men het wel eens. Waterkoeling met custom loops etc, dat is meer gevorderd en ga ik je niet aanraden om als eerste build te doen. Nogmaals voor laten doen, VA.
- Je geeft aan het genoeg te vinden, maar games gaan snel. Per game kan je 50-100gig toch wel gaan rekenen.
- Er zijn genoeg tutorials online te vinden, ook op tweakers zijn genoeg topics over OC te vinden waarmee je kan beginnen. Kopieer niet zomaar klakkeloos instellingen van internet, elke CPU is anders, zelfs dezelfde modellen. Wil je serieus gaan overclocken kan je overwegen om je CPU gelijk te laten delidden.

Je hebt nog flink wat onderzoek te gaan denk ik zo :P

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:06
Wat heeft een witte voeding voor zin als deze onder een cover zit, maar vooruit. De Hale82 is geen voeding die thuis hoort in een high-end systeem. Daarvoor schieten kwaliteit en prestaties tekort. pricewatch: Corsair RM750x Wit is stukken beter en heeft witte kabels. Alternatief is pricewatch: Seasonic Prime Snow Silent 750W Titanium

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-08 22:52
Je idee is tof, maar in mijn inziens betaal je mega veel voor looks en andere extra's. Natuurlijk kan je met al die cooling leuk overclocken, maar je kan uit hetzelfde budget veel meer power halen als het je daarom zou gaan. Ik denk zelfs dat als je een normale Define R5 kast zou kopen, i.c.m. een i7 8700K en 2x 1080ti (zoals ik heb) je ook binnen budget zou kunnen blijven. Of een i9 o.i.d. i.c.m 1080ti.

• Renzema
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-08 08:56
quote:
OverloadOfRed schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:42:

- Je geeft aan het genoeg te vinden, maar games gaan snel. Per game kan je 50-100gig toch wel gaan rekenen.
Ik weet precies welke FPS games je speelt maar met een Call of Duty en een Battlefield zit je als snel op zo'n 150 GB.

• Jhingha
quote:
OverloadOfRed schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:42:
- CPU koeler is over het algemeen schroeven of druk-klik systeem waarbij het pinnetje vast'klikt'. Waterkoelers voor CPU's zijn geen losse pompen met buizen die je zelf hoeft aan te sluiten, het is (vaak) een gesloten systeem waarbij je alleen het CPU blok op de CPU hoeft te schroeven.
- GPU koeler gaan de meeste bedrijven niet voor je doen. De risico's zijn imo wat groter, vergelijk het met een CPU delid, je pakt een standaard onderdeel er vanaf en plakt er een zelfgemaakt blok op. Als je dat wil LATEN doen, er zullen vast wel tweakers op VA zijn die dat willen doen voor je tegen betaling.
- Ik zou ook liever geen klant boven m'n neus hebben hangen terwijl ik z'n pc bouw, webshops heb je dan inderdaad minder kans dan de computershop op de hoek.
- Is niet zo moeilijk, geavanceerde lego noemt men het wel eens. Waterkoeling met custom loops etc, dat is meer gevorderd en ga ik je niet aanraden om als eerste build te doen. Nogmaals voor laten doen, VA.
- Er zijn genoeg tutorials online te vinden, ook op tweakers zijn genoeg topics over OC te vinden waarmee je kan beginnen. Kopieer niet zomaar klakkeloos instellingen van internet, elke CPU is anders, zelfs dezelfde modellen. Wil je serieus gaan overclocken kan je overwegen om je CPU gelijk te laten delidden.

Je hebt nog flink wat onderzoek te gaan denk ik zo :P
- Snap het! Hou er ook niet van om te werken met gehijg in m'n nek. VA it is.
- OC zal denk ik pas induiken nadat alles soepeltjes draait. Daarna kijken of specs tekort schieten, mogelijk pas op lange termijn. Wie weet zal Crysis nog draaien op de hoogste instellingen.

Thanks voor je reply.
quote:
Uszka schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:59:
Wat heeft een witte voeding voor zin als deze onder een cover zit, maar vooruit. De Hale82 is geen voeding die thuis hoort in een high-end systeem. Daarvoor schieten kwaliteit en prestaties tekort. pricewatch: Corsair RM750x Wit is stukken beter en heeft witte kabels. Alternatief is pricewatch: Seasonic Prime Snow Silent 750W Titanium
- Totaal niet over nagedacht. Dacht dat dit redelijk 1 pot nat was. Thanks, zal er eens induiken! O+
quote:
Inverted_World schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:06:
Je idee is tof, maar in mijn inziens betaal je mega veel voor looks en andere extra's. Natuurlijk kan je met al die cooling leuk overclocken, maar je kan uit hetzelfde budget veel meer power halen als het je daarom zou gaan. Ik denk zelfs dat als je een normale Define R5 kast zou kopen, i.c.m. een i7 8700K en 2x 1080ti (zoals ik heb) je ook binnen budget zou kunnen blijven. Of een i9 o.i.d. i.c.m 1080ti.
Wat ik tegenkwam in m'n research was dat SLI juist minder stabiel werkt en tegenwoordig niet heel veel meerwaarde bied bij gaming. Wel bij Mining etc? Dacht aan het begin ook zeker aan SLI maar dat was met de gedachtengang van m'n vorige systeem.
quote:
Renzema schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:07:
[...]

Ik weet precies welke FPS games je speelt maar met een Call of Duty en een Battlefield zit je als snel op zo'n 150 GB.
- 1TB it is.

Jhingha wijzigde deze reactie 23-07-2018 12:13 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:03

br00ky

Moderator Harde Waren

• Jhingha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:51

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Voor dit geld (250 voor ramgeheugen), zou ik er lekker 32GB in drukken.

@Jhingha SLI zou ik niet voor kiezen, aantal nieuwe games met support hiervoor is beperkt en de kosten zijn veel te hoog. Kunt beter over 2 jaar een 1280Ti kopen bij wijzen van.

Afhankelijk van de software die je gebruik zou je een 500GB OS SSD kunnen overwegen.

Tortelli wijzigde deze reactie 23-07-2018 15:52 (69%)

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Jhingha
quote:
Tortelli schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:47:
Voor dit geld (250 voor ramgeheugen), zou ik er lekker 32GB in drukken.

@Jhingha SLI zou ik niet voor kiezen, aantal nieuwe games met support hiervoor is beperkt en de kosten zijn veel te hoog. Kunt beter over 2 jaar een 1280Ti kopen bij wijzen van.

Afhankelijk van de software die je gebruik zou je een 500GB OS SSD kunnen overwegen.
Heb je een voorbeeld van 3200mhz 32GB DDR4 RAM.
Gezien dat de prijzen overal gigantisch hoog liggen.

Eens met de SLI comment, was ik ook zeker niet van plan!

Jhingha wijzigde deze reactie 23-07-2018 15:54 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdeBird
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-08 10:00
quote:
Jhingha schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Als ik de QVL memory list van de moederbord aanhoud dan kom ik uit op https://tweakers.net/pric...b-f4-3200c16q-32gtzr.html

• Jhingha
quote:
What wut? :/

Ik 'mag' er niet eens 16GB in stoppen of dit is de max?

• BdeBird
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-08 10:00
quote:
Jhingha schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:03:
[...]

What wut? :/

Ik 'mag' er niet eens 16GB in stoppen of dit is de max?
Lijstje zijn alle modules die ze getest hebben en werken. Je kan er ook wat anders in stoppen maar ze garanderen dan niet dat het werkt afaik.

• Tortelli

Tortelli

quote:
Jhingha schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Geheugen is inderdaad zeer duur, mijn geachte was; 32GB heb je voor zo'n 300. RGB is echter wel prijzig zie ik........ (ben zelf een beetje anti RGB, je breng alleen maar meer warmte in je case 8)7).

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-08 09:02
quote:
Tortelli schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:11:
[...]

Geheugen is inderdaad zeer duur, mijn geachte was; 32GB heb je voor zo'n 300. RGB is echter wel prijzig zie ik........ (ben zelf een beetje anti RGB, je breng alleen maar meer warmte in je case 8)7).
Ik denk niet dat jij die paar ledjes in je kast gaat merken aan je temps :P

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - Phanteks Eclipse p400s - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

quote:
Korkss schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Ik denk niet dat jij die paar ledjes in je kast gaat merken aan je temps :P
True, maar van de verlichting ga ik ook niets merken met mijn dichte case ;).

• HennyHart
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-08 23:03
Ik denk dat je nog zo'n nzxt usb hub nodig hebt met die twee Kraken.
Als je het niet erg vind om naar Oegstgeest te komen wil ik hem wel met je inelkaar zetten :)
Hebben we het in pm wel over als je dat wilt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Wat een leuk idee die thema build.

Houd er wel rekening mee dat een i7 voor games niet veel meerwaarde heeft. vaak levert de i7 maar marginaal meer fps op dan een systeem met een i5. (dacht max 10 frames meer in speciefieke games)
andere workloads zoals: rendering of compilen kunnen misschien wel profiteren van de i7. Natuurlijk afhankelijk van de gebruikte programma's

Ga je voor de i5 dan houd je wat geld over voor extra zoals de hub hierboven beschreven

als je Oestgeest te ver vind kan ik je ook in utrecht helpen.

larsje wijzigde deze reactie 29-07-2018 22:19 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:47
Met een 240hz heeft een i7 zeker wel een voordeel. Of in ieder geval een cpu die de gpu tot de max kan aansturen.

En aangezien een 1080ti een kaart is die nogal wat vraagt, als je deze voluit wil krijgen(elke fps eruit krijgt)zeker niet voor minder dan een 8700k gaan.

Welke games speel je TS?

freaky35 wijzigde deze reactie 29-07-2018 22:37 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhingha
quote:
freaky35 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:33:
Met een 240hz heeft een i7 zeker wel een voordeel. Of in ieder geval een cpu die de gpu tot de max kan aansturen.

En aangezien een 1080ti een kaart is die nogal wat vraagt, als je deze voluit wil krijgen(elke fps eruit krijgt)zeker niet voor minder dan een 8700k gaan.

Welke games speel je TS?
Crysis on full settings. |:(
(Is dat nog steeds een grap die gemaakt wordt vandaag de dag?)

• HennyHart
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-08 23:03
Aangezien ik geen ja / nee reactie van je krijg, vervalt mijn aanbod.
Succes ermee.

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-08 20:42
Heeft het zin om te zeggen dat zowat alles overkill is aan deze build?

1080Ti nu nog kopen en dat voor een 'simpel' 1080p scherm, ja leuk die 240hz, maar met een 1070Ti of een 'gewone' 1080 kan je daar ook top FPS uit halen... verschil merk je niet/amper, kost minstens 30% minder... Waste of money net voor de release van een nieuwe generatie kaarten...

32GB RAM, want? Hopelijk heb je er nut aan werkgerelateerd want voor gaming is het nutteloos.

Alle andere onderdelen (dure case, exteem duur mobo, dure koeling, andere prutsen, veel te zware voeding, dubbele SSD, geven je nog eens een meerprijs van minstens 800 zonder dat je er effectief enig verschil van gaat merken als je effectief aan het gamen/werken bent. En daarboven weet je amper of je het zelf kan bouwen, dan hoef je ook al niet te denken aan overclocken, aan de basic overclock heb je kwa ingame performance ook niks...

Iedere week is er wel zo'n topic als dit, iemand nieuw op het forum die z'n droombuild effe post en dan komen er allerhande kwijl reacties. Je kan net zo goed een fancy PC komen (inclusief wit thema en RGB) en dan binnen 3 jaar nog een voor hetzelfde geld, en die blijkt dan een pak betere performance te bieden dan deze. Tja... Doe er mee wat je wil maar bekijk de alternatieven eens en doe op z'n minst een beetje aan prijs/kwaliteit...

• larsje
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Zoals ts al zij is het een themabuild. dan kies je bewust voor meer geld uitgeven om een bepaald thema vast te houden.

Wat betreft i7 en i5 ook in 2018 heeft een i7 maar marginaal winst tov de i5. op verschillende fora zijn deze testen langs gekomen met 1080 ti als video kaart. i7 presteert dan net 15 frams meer maximaal soms zelfs niks beter dan de i5. maar als je het geld hebt dan zeg ik koop voor die 12fps toch een i7.

qua ram zijn er ook genoeg benchmarks voor games (oa linus techtips op YouTube) die uitkomen op 8 GB genoeg is en meer nauwelijks uitmaakt. je zou ook van het overige ram een ram disk kunnen maken. dit verminderd de laad tijden van sommige games. (geen online want dat werkt toch niet als de rest dat niet doet)

succes met bouwen

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-08 20:42
quote:
larsje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:16:
Zoals ts al zij is het een themabuild. dan kies je bewust voor meer geld uitgeven om een bepaald thema vast te houden.
Thema is dus overpriced, ok we zitten op dezelfde lijn _/-\o_

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:52

Jorissie87

No diggity

Als je alles zoveel mogelijk 1 a 2 merk wilt hebben en niet perse voor NZXT hoeft te gaan kun je ook een ASUS/Corsair build maken. Dan kun je op de processor na alles van die 2 merken kiezen (zelfs de randaparatuur mocht je die ooit willen vervangen)

Zoiets: https://de.pcpartpicker.com/list/HQWK29

Jorissie87 wijzigde deze reactie 01-08-2018 16:41 (9%)

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: SS Siberia Frost Illuminated | M: Zowie FK1

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:26

pino85

Im just a Bird in the Sky

@Jhingha

Dat word een mooie themabuild,ik ben zelf er ook mee bezig en dan ook dit merk.
Dat mensen aangeven dat bepaalde zaken duur zijn dat klopt,thema builds zijn dat 9vd10x.
Wat niet wil zeggen dat je niet een stuk goedkoper uit kan zijn zonder het thema teniet te doen of de prestaties.

Toch zou ik bezuinigen op je werkgeheugen,16GB is ruim voldoende.

Tevens 2x de x72? Ik kies voor 1x de x62 en 1x de x42,je bespaart erg veel geld echter behoud je het thema en de uitstraling. Ja wellicht koelt het 1a2 graden minder maar maakt dat echt uit? Of is dit een kwestie van omdat het kan?

De ssd’s, Kies gewoon 1ssd bv de mx500.

Verder ziet er goed uit,post je foto’s als je alles draaiende hebt?

Edit 2;

Wil je ook een RGB sync thema of niet?zo ja die staan nog niet in je lijst.
Vergeet dan ook niet dat je een Grid+V3 om alle fans te regelen nodig hebt.
Ik dacht ook dat de HUE+ zal nodig zijn mits je de led strips en de Fans tegelijk wilt gebruiken.
Ook denk ik dat je een interne USB hub nodig zal hebben die NZXT ook verkoopt.

@Foritain weet hier meer over te vertellen!

pino85 wijzigde deze reactie 13-08-2018 13:26 (35%)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True