Accu in mijn MBP. Melding ‘Vervang nu’

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePruus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:47
Mijn vraag
Ik heb onlangs een nieuwe accu geplaatst in mijn MBP 15 inch. Dat ging zeer goed. Twee weken later kwam er een probleem. Er staat bij de accu de melding, boven in, ‘Vervang nu’. Als ik Coconut Battery draai. Dan zie ik dat de accu 96% is. De adapter blijft groen. De checkdrukknop voor de accu laat alle lampjes een paar keer oplichten. .

Relevante software en hardware die ik gebruik
high Siërra 10.13.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd een Vram Pram te doen. Niets helpt. Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Wat voor accu heb je geplaatst? Origineel of?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:08
Accu is niet origineel. Zelf plaatsen mag vanuit Apple voor de accu ook niet, dit zal via Apple moeten.

[ Voor 63% gewijzigd door woutertjuh88 op 23-07-2018 11:11 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ach haal de battery vermelding van je bar af en klaar.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

DePruus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:04:
Heb je dit al een keer probeert? https://support.apple.com/en-us/HT201295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePruus
De Smc heb ik ook geprobeerd, gaf geen oplossing. Coconut geeft dus nog steeds spanning aan. Als ik de adapter afkoppel, dan gaat de laptop uit. In Coconut zie ik dat hij totaal 5 keer geladen is en de capaciteit 106% is. Aan die kant zijn alle signalen goed. Nog maar eens accu losgekoppeld, en opnieuw geplaatst, extra gelet op connector. Geen relaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Waarom niet gewoon bij Apple een nieuwe accu erin laten zetten? Prijs valt wel mee: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 09:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Liliuokalani schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:54:
Waarom niet gewoon bij Apple een nieuwe accu erin laten zetten? Prijs valt wel mee: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service
Afhankelijk van het model. Niet langer ondersteunde modellen worden niet meer geservicet, ook niet tegen betaling. Modellen van 2011 en ouder vallen buiten de boot sinds een maand of twee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat voor MBP is het? En wat voor accu? Wat zegt HWSensors qua voltage/amperage/wattage? (https://github.com/kozlek/HWSensors/releases)

Als je een namaak accu hebt kan daar wel eens een brakke battery chip in zitten, dat zou een reden kunnen zijn voor het DC-DC circuit om niet op de accu te kunnen draaien. Een andere reden is een kapotte sensor, komt ook vaak genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
nelizmastr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Afhankelijk van het model. Niet langer ondersteunde modellen worden niet meer geservicet, ook niet tegen betaling. Modellen van 2011 en ouder vallen buiten de boot sinds een maand of twee.
En toch staan die nog gewoon in het lijstje: 13-inch/15-inch MacBook Pro. Want de retina versies staan apart vermeld. Of zou dat enkel voor de mid-2012 non-Retina gelden? Die dezelfde batterij gebruikt als de 2011. Nee, dat denk ik niet. Op de Amerikaanse pagina staat zelfs de 17-inch MacBook Pro (vintage) nog vermeld. Tenzij ze in de VS een andere reparatieservice hebben, en dat denk ik niet, klopt het niet wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:16:
[...]
En toch staan die nog gewoon in het lijstje: 13-inch/15-inch MacBook Pro. Want de retina versies staan apart vermeld. Of zou dat enkel voor de mid-2012 non-Retina gelden? Die dezelfde batterij gebruikt als de 2011. Nee, dat denk ik niet. Op de Amerikaanse pagina staat zelfs de 17-inch MacBook Pro (vintage) nog vermeld. Tenzij ze in de VS een andere reparatieservice hebben, en dat denk ik niet, klopt het niet wat je zegt.
Vintage betekent al dat er geen service meer voor wordt verleend. Accu's zijn allicht een uitzondering, maar verdere reparaties worden vanaf die status geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
nelizmastr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:30:
[...]

Vintage betekent al dat er geen service meer voor wordt verleend. Accu's zijn allicht een uitzondering, maar verdere reparaties worden vanaf die status geweigerd.
Nee, vintage betekend hier oudere modellen. Want er staat gewoon een prijs achter van $ 179 dollar voor het vervangen van een 17-inch MacBook Pro (vintage). Oftwel, ze repareren het gewoon. Idem voor de 13-inch MacBook (vintage) en 13-inch/15-inch MacBook Pro (non-Retina).

Edit: wellicht dat ze het logic-board e.d. niet meer repareren. De batterij vervangen ze dus nog wel.

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 23-07-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Edit: wellicht dat ze het logic-board e.d. niet meer repareren. De batterij vervangen ze dus nog wel.
Dat bedoelde ik idd met de reactie op je voorgaande opmerking. Batterij zal een uitzondering zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Laatst online: 10:08
ThomasG schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:33:
Mits nog leverbaar in het land waar deze besteld wordt. Als het om een non-Retina of 17" gaat is deze niet meer leverbaar. Alleen als de MacBook in Turkije of Californië gekocht is, dan kun je hier ook naar toe om nog aan onderdelen te komen.
Voor de non-retina 13" is deze nog wel leverbaar, aangezien deze het zelfde is van de late 2009 tot late 2012 (tot oktober 2016 verkocht) model. Non-Retina 15" mid 2012 is ook nog leverbaar.

Heeft TS een Retina, dan zijn deze allemaal nog leverbaar, alleen is het vanuit Apple verboden om de batterij los te maken van de topcase. Gebeurt dit wel en je wilt toch een origineel topcase/batterij, dan dien je deze te kopen vanuit Apple ipv gebruikelijke omruiling. Je raad het al €€€.

Aangezien TS niet aangeeft welke Macbook hij heeft, kan ik niet het juiste advies geven. Wel een tip voor de volgende keer: Neem contact op met Apple als je onderdelen vervangen wilt hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePruus
Hij is weer ter reparatie. Ben benieuwd. En anders gaat hij in onderdelen de markt op.....
Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DePruus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:04:
Mijn vraag
Ik heb onlangs een nieuwe accu geplaatst in mijn MBP 15 inch. Dat ging zeer goed. Twee weken later kwam er een probleem. Er staat bij de accu de melding, boven in, ‘Vervang nu’. Als ik Coconut Battery draai. Dan zie ik dat de accu 96% is. De adapter blijft groen. De checkdrukknop voor de accu laat alle lampjes een paar keer oplichten. .

Relevante software en hardware die ik gebruik
high Siërra 10.13.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een niet originele accu/batterij geeft deze aanduiding zowel in iPhone als

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePruus
De accu werkte eerst 14 dagen tot volle tevredenheid. En dan in een keer. Blijft raar. Ik las dat er ook wel eens problemen zijn in de powermanagementchips of circuit van Apple. En helaas geen garantie meer.
Pagina: 1