Geen signaal hoofdaansluiting, wat kan monteur doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:02
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben onlangs verhuisd en op mijn nieuwe adres kreeg ik Ziggo niet aangesloten. Monteur is langsgeweest en deze constateerde dat er geen signaal uit de hoofdaansluiting komt. Hij is naar de meterkast/verdeler (of hoe het ook heet) van de wijk gelopen en checkte daar het uitgaande signaal. Dit was prima in orde. Er zit dus ergens iets niet goed in de kabel van wijkkast naar hoofdaansluiting bij mij thuis. Die kabel loopt echter van het eerste huis in het huizenblok onderlangs naar de mijne. Vanmiddag komt een kabelmonteur langs van Ziggo om de boel uit te meten maar ik vraag mij af wat deze monteur kan betekenen? Wellicht loop ik wat vooruit op de zaken en moet ik gewoon de boel afwachten hoor, maar wat kan deze monteur behalve bevestigen dat de kabel inderdaad niet goed is? Om het op te lossen zal waarschijnlijk toch een nieuwe kabel getrokken moeten worden en afgestemd moeten worden met de buren.

Ziggo

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Je tekening klopt niet. Ziggo heeft geen doorlus netwerk maar ieder huis een eigen kabel. Deze kan prima door andere kruipruimtes lopen van buren.

Daarnaast kan een monteur vrij weinig behalve de aannemer inschakelen bij kabelschade. Een monteur kan niet toveren en magische handelingen uitvoeren. Je zult dus inderdaad moeten afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Elk huis heeft inderdaad zoals hierboven gegeven een eigen kabel naar de straatkast.
De monteur die bij mij langskwam, had voor glasvezel een kastje waarmee hij de afstand tot de kabelbreuk kon meten, voor coax zal er vast ook zoiets zijn. Dan hoeven ze niet de hele straat los te graven.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 23-07-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:02
@Ernemmer oh top :) goed om te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33
Ze kunnen gewoon meten waar de storing zit. Voor glasvezel heet zo'n ding een OTDR, voor coax heb je een vergelijkbaar iets (met een puls meten waar het mis gaat)
(TDR is de gebruikte techniek, waarbij voor glasvezel de O staat voor Optical)

Wikipedia: Time-domain reflectometer

En idd, het is niet doorgelust, allemaal 1:1 kabels tot de straatkast. Je kabel kan idd wel door de kruipruimtes van buren lopen.

https://www.radiodetectio...ts/tdr-kabeltester/1205cx is zo'n meter.