Ik heb een iPhone 5 en die begint onderhand toch wel echt heel traag te worden, dus tijd voor iets anders. Ik dacht altijd dat ik een Apple telefoon wilde hierna, maar ik kan eigenlijk niet goed bedenken waarom. Ik heb wel een Mac thuis, maar ik doe bijna niks dat rechtvaardigt weer een Apple te kopen. Als het onder de 400 euro kan zou wel prettig zijn.
Ik ben totaal geen power-user van een telefoon, dus mijn belangrijkte eisen zijn:
- De standaard apps (WhatsApp, Google Maps navigatie, ABN), maar dat kan elke telefoon wel
- Goede camera
- No nonsense, geen onnodige dingen als vingerafdruk, waterdicht, etc
- Liefst zo 'stock mogelijk'
- Goede update-policy (zeker 3 jaar)
- Bovenal: snappy en soepele user experience
- Bovenstaande moet allemaal kunnen zonder custom ROMs etc
- Minstens 3 jaar mee gaan
Let wel, het hoeft geen Apple te zijn dus, maar kan wel
Wat heb je zelf al gevonden?
Tja... wat een lading mogelijkheden. Mijn vrouw heeft in de afgelopen jaren 2x een Xiaomi gehad en die had 2x problemen (vuil op lens, krakende microfoon met bellen) en qua garantie is dat lastiger. Maar er zijn ook zat mensen die problemen met Apple apparatuur hebben gehad dus tja.
Kijkend naar: categorie: Smartphones
Zie ik een Motorola Moto G6. Huawei P20 Lite en een Nokia 7 Plus. Tja, allemaal bekende merken en ze zien er prima uit, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat mijn criteria betreft. Samsung heeft ongetwijfeld goede telefoons, maar dat merk en ik werken niet lekker samen dus heb weinig zin daar tijd in te stoppen. Genoeg alternatieven denk ik.
Ik ben totaal geen power-user van een telefoon, dus mijn belangrijkte eisen zijn:
- De standaard apps (WhatsApp, Google Maps navigatie, ABN), maar dat kan elke telefoon wel
- Goede camera
- No nonsense, geen onnodige dingen als vingerafdruk, waterdicht, etc
- Liefst zo 'stock mogelijk'
- Goede update-policy (zeker 3 jaar)
- Bovenal: snappy en soepele user experience
- Bovenstaande moet allemaal kunnen zonder custom ROMs etc
- Minstens 3 jaar mee gaan
Let wel, het hoeft geen Apple te zijn dus, maar kan wel
Wat heb je zelf al gevonden?
Tja... wat een lading mogelijkheden. Mijn vrouw heeft in de afgelopen jaren 2x een Xiaomi gehad en die had 2x problemen (vuil op lens, krakende microfoon met bellen) en qua garantie is dat lastiger. Maar er zijn ook zat mensen die problemen met Apple apparatuur hebben gehad dus tja.
Kijkend naar: categorie: Smartphones
Zie ik een Motorola Moto G6. Huawei P20 Lite en een Nokia 7 Plus. Tja, allemaal bekende merken en ze zien er prima uit, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat mijn criteria betreft. Samsung heeft ongetwijfeld goede telefoons, maar dat merk en ik werken niet lekker samen dus heb weinig zin daar tijd in te stoppen. Genoeg alternatieven denk ik.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.