Vervanging Klipsch speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Momenteel in het bezit van een volledige 5.1 set van Klipsch met de RF82's als front speakers, RC62 als center & RS62 als rears aangevuld met een klipsch subwoofer.

Mijn vriendin vindt na al die jaren dat het genoeg geweest is en wil eigenlijk dat de setup kleinere speakers omvat, natuurlijk zal ik in mijn ogen gigantisch inboeten aan audio kwaliteit (ze vindt de speakers erg groot, lomp, ...).

Welke sets raden jullie aan die toch nog steeds voldoende kwaliteit geven op het gebied van audio?

Doel : Games + films & TV (in beperkte mate muziek).

Zelf had ik gelezen dat de Kef E305 een zeer goeie set is.

Alvast bedankt voor jullie input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:33
Budget indicatie zou handig zijn.
Daarnaast zet je best bookshelfs op een staander, zodat het geheel toch weer wat "lomp" en "groot"overkomt.
Anders eens bij ZREVIEWS kijken
https://www.youtube.com/channel/UC3XdYJjWliOdKuZMNaTiP8Q

[edit] : daarnaast zou ik ook eens kijken naar de kleine Klipsch speakers (RP-150M) en de Jamo C93 (tegenwoordig ook onderdeel van Klipsch) ... deze krijgen beide hele goede reviews.

[ Voor 27% gewijzigd door wiemelen op 23-07-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dali opticon serie moet ook op je short list staan

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Hoi,

Bedankt allemaal voor de repons!
Qua budget heb ik niet meteen iets in gedachten.. Natuurlijk zou ik de speakers die ik nu heb ook kunnen verkopen natuurlijk en zal ik daar wel nog iets uithalen.

Eventueel zou ik gewoon de 2 RF82 speakers kunnen verkopen en gewoon 2 nieuwe fronts (bij voorkeur van Klipsch) kopen. Want het zijn voornamelijk de 2 front speakers die voor mijn vriendin erg in de weg staan :)

De RP-150m heb ik al eens bekeken maar die zijn wel erg duur vind ik persoonlijk of zie ik dit verkeerd? Qua klank & volume zal dit toch wel een pak minder zijn dan de RF82 of zie ik dit mis?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
niniansix schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:33:
De RP-150m heb ik al eens bekeken maar die zijn wel erg duur vind ik persoonlijk of zie ik dit verkeerd? Qua klank & volume zal dit toch wel een pak minder zijn dan de RF82 of zie ik dit mis?

Thx!
Onderstaande review van ZREVIEWS geeft een duidelijker beeld.
Klankbeeld zal mogelijk wel anders zijn ... wil daarom niet zeggen dat het beter of slechter is.
De Focal Chorus 826W die in mijn woonkamer draaien klinken ook anders dan de Klipsch RP-280F die ik net in de mancave heb geïnstalleerd. Anders, compacter, misschien minder geschikt voor HT en zeker minder bas dan de Klipsch ... maar zeker niet slechter.
https://www.youtube.com/watch?v=PXi-20hxkok
https://www.youtube.com/watch?v=SciE6--HSeQ

Extra tip : Als je de Klipsch RP-280F plaatst, heb je geen subwoofer meer nodig 8) ... kan je misschien als argument gebruiken om toch (grote) vloerstaanders te houden :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
wiemelen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Extra tip : Als je de Klipsch RP-280F plaatst, heb je geen subwoofer meer nodig 8) ... kan je misschien als argument gebruiken om toch (grote) vloerstaanders te houden :Y
Huh? Dan heb je nog steeds 2x een R-SW115 nodig hoor :P

Ik ben overgestapt van een Klipsch set met oa RF82 front speakers, naar B&W CM9, maar eigenlijk valt dat gewoon tegen, zal vast muzikaler zijn maar dat hoor ik niet. Denk dat je daarom het beste kan overstappen naar RF7's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Malt007 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:12:
[...]
Huh? Dan heb je nog steeds 2x een R-SW115 nodig hoor :P
Jij neemt de Klipsch slogan precies nogal letterlijk :)
"Pissing off the neighbours since 1946"
Ik ben overgestapt van een Klipsch set met oa RF82 front speakers, naar B&W CM9, maar eigenlijk valt dat gewoon tegen, zal vast muzikaler zijn maar dat hoor ik niet. Denk dat je daarom het beste kan overstappen naar RF7's :)
Die RF7 vond ik een beetje overkill voor de mancave, zeker ook wat prijs betreft.
Maar als mijn Focals in de woonkamer ooit versleten zijn (zijn nu 8 jaar of zo), dan staat de RF7 zeker op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
wiemelen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Jij neemt de Klipsch slogan precies nogal letterlijk :)
"Pissing off the neighbours since 1946"

[...]

Die RF7 vond ik een beetje overkill voor de mancave, zeker ook wat prijs betreft.
Maar als mijn Focals in de woonkamer ooit versleten zijn (zijn nu 8 jaar of zo), dan staat de RF7 zeker op de shortlist.
Ik denk overigens serieus dat je met een setje 280F nog steeds een subwoofer nodig hebt hoor, het lijkt heel wat zonder, tot je er een sub bij zet. Zet er 2 R115 SW's bij en je kan niet meer zonder.

RF7 vind ik zeker geen overkill, hoogstens qua formaat. De prijzen stijgen wel de pan uit inderdaad, denk zelfs meer dan verdubbeld vergeleken met een paar jaar geleden. Wat wel overkill was waren de RF62's die ik als surrounds had.

Ben nu voor de looks gegaan met een B&W setje uit een hoger segment, maar het geluid van Klipsch bevalt me toch beter. De Klipsch Subs heb ik gewoon gehouden, die vallen niet heel erg uit de toon qua uiterlijk en voor het geld ga je nooit wat beters vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mijn vrouw was ook geen fan van grote speakers, maar sinds we de Dali Zensor 7 in het wit hebben staan, heeft ze er geen probleem mee. Doordat ze wit zijn, vallen ze veel minder op en ogen ze een stuk minder massief.

Afbeeldingslocatie: https://www.audiovisualonline.co.uk/media/dali/zensor-7/zensor7_white_s_1-large.jpg

Klinken daarnaast ook nog geweldig voor die prijs.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik weet niet in hoeverre je waarde hecht aan surround, maar met die fronts die je hebt staan + sub kun je natuurlijk een prachtig stereobeeld neerzetten lijkt me.

Dan verdwijnen er al 3 speakers uit het beeld. Ik heb destijds van samenwonen gewoon geeist dat de speakers met mij meegaan. Vaak bepaald de vrouw al zoveel andere zaken in huis. Ik destijds: "Ik vind alles best, je mag veel bepalen, maar één ding is van mij, en dat is de stereo-installatie, en die gaat mee". Als je dat stellig genoeg zegt went ze er vanzelf aan :P

succes! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niniansix
Ik heb m'n vriendin al meer kunnen overtuigen om de speakers toch te behouden :)
Daarbij ik heb al een mooie luxman set naar de zolder/mancave laten verhuizen...

Zelf gebruik ik de set enkel maar voor films, tv & games en daarin zijn ze wel erg goed vind ik.
Jullie voorstellen ivm de andere speakers zijn zeer erg interessant dus laat maar komen ! Indien ik m'n vriendin toch niet volledig kan overtuigen kan de zoektocht verdergezet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Ik zou trouwens niet voor zo'n surroundsetje gaan, wellicht voor de zijspeakers ok, maar de fronts en de sub presteren in verhouding waardeloos.

Wellicht een setje mooie monitors op strakke palen zoeken? Desnoods op marktplaats ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

niniansix schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:24:
Indien ik m'n vriendin toch niet volledig kan overtuigen kan de zoektocht verdergezet worden :)
Dali Opticon 6! Waarom, andere luidspreker techniek met de befaamde bandtweeter i.c.m de dome tweeter. Ook nog verkrijgbaar in mooi wit. Dat kost je wel een lieve duit.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 25-07-2018 16:11 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Lip schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Dali Opticon 6! Waarom, andere luidspreker techniek met de befaamde bandtweeter i.c.m de dome tweeter. Ook nog verkrijgbaar in mooi wit. Dat kost je wel een lieve duit.
Zien er idd wel zalige speakers uit maar wel niet goedkoop.. 849 per stuk en dan moet ik gans m'n set wel vervangen naar Dali om dezelfde klankkleur te hebben...

Hangt ook allemaal af wat ik voor m'n huidige set zou krijgen uiteraard maar is zeker 1tje om mee te nemen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mijn broertje heeft 749,- in de BTW per stuk betaald . Als je interesse hebt, kan ik na vragen welke zaak dat was. Gewoon bij de hand zijn, en brutaal om korting vragen! Hebben wij ook gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 25-07-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap dat van die fronts wel, zijn flinke zwarte blokken die tegen een meestal witte muur staan. Das aanwezig. Dr staan hier twee Klipsch F3 fronts van 1,10m hoog, ik ken het probleem :+

Heb zelf overwogen ze te wrappen, maar dat uiteindelijk niet gedaan omdat in mijn geval de wrap de vermoedelijke dagwaarde van de speakers zou overstijgen. En ik twee jonge kinderen heb, dus ze waren bij hun geboorte eigenlijk al afgeschreven. Maar ik zou het in jouw geval als een serieuze optie beschouwen om hem te wrappen of desnoods laten spuiten. Wat je doet: plak eens een zut A4tjes aan elkaar en bedek daat de speakers mee. Kijken wat je vriendin daar van vind, gewoon voor het effect. Weet je meteen genoeg en welke richting je in moet: ander kleurtje of echt kleiner :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Hoi Hoi Beste Tweakers,

Sorry voor het late berichtje maar had m'n vriendin kunnen overtuigen ze toch de laten staan :)

Echter... Sinds vorige week een OLED paneel aan de muur gehangen (vorige TV stond gewoon op onze TV kast) waardoor de grote, lompe speakers sterker opvallen.
Voor mij geen probleem, echter voor mijn vriendin....

Daarom even gesurft en toen kwam ik toevallig op volgend setje uit :
'Focal Sib Evo 5.1.2 Set'

Ik kan deze zaterdag gaan beluisteren in Tilburg bij Iear.nl.
Is natuurlijk wel een eindje rijden en volgens de verkopers is het een uitstekend product.
Daarom vroeg ik mij af of er iemand hier reeds ervaring mee heeft?
Volgens de reviews op het web, zie ik toch wel veel + reacties.

Alvast bedankt om deze met mij sharen!

Mvg
Ninian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak gewoon een nieuw topic. Je nieuwe vraag gaat heel ergens andrs over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, ben je weer aan het overwegen om je Klipsch speakers te vervangen. Wat mij betreft blijf je binnen dit topic dan.

Of de genoemde Focals iets zijn, kun je alleen zelf bepalen in een luistersessie. Smaak qua geluid is immers zeer persoonlijk. Het is echter een set op basis van satelliet speakers dus zal niet vergelijkbaar zijn met de vloerstaanders die je nu hebt.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
S1NN3D schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:50:
Als ik het goed begrijp, ben je weer aan het overwegen om je Klipsch speakers te vervangen. Wat mij betreft blijf je binnen dit topic dan.

Of de genoemde Focals iets zijn, kun je alleen zelf bepalen in een luistersessie. Smaak qua geluid is immers zeer persoonlijk. Het is echter een set op basis van satelliet speakers dus zal niet vergelijkbaar zijn met de vloerstaanders die je nu hebt.

[...]

Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.
Bedankt voor de info!
Het zal inderdaad qua geluid helemaal niet te vergelijken zijn. Al moet ik eerlijk toegeven dat m'n speakers die ik nu heb staan eigenlijk zelden gebruik zoals ze eigenlijk zouden moeten gebruikt worden...

Ze nemen veel plaats in voor een living (totale opp is slechts 32 m², waar ze op een ruimte van 14 m² staan) en ik begrijp m'n vriendin hier wel in dus moet ik op zoek gaan naar een betaalbaar alternatief...

Zouden ze nog setjes zijn die ik in rekening kan brengen? Ik had de samsung soundbar gezien (HW K950) maar dit waarschijnlijk helemaal geen aanrader ?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-05 18:08
niniansix schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:55:
[...]

Bedankt voor de info!
Het zal inderdaad qua geluid helemaal niet te vergelijken zijn. Al moet ik eerlijk toegeven dat m'n speakers die ik nu heb staan eigenlijk zelden gebruik zoals ze eigenlijk zouden moeten gebruikt worden...

Ze nemen veel plaats in voor een living (totale opp is slechts 32 m², waar ze op een ruimte van 14 m² staan) en ik begrijp m'n vriendin hier wel in dus moet ik op zoek gaan naar een betaalbaar alternatief...

Zouden ze nog setjes zijn die ik in rekening kan brengen? Ik had de samsung soundbar gezien (HW K950) maar dit waarschijnlijk helemaal geen aanrader ?

Thx!
Je gaat natuurlijk van het ene uiterste naar het andere, van full size vloerstaanders naar melkpakjes 8)7 :)

Ik verwacht niet dat er onderling enorme verschillen zitten tussen deze setjes (in die prijsklasse), en zal het geluid wat ze voortbrengen vooral persoonlijke voorkeur zijn. Ze hebben allemaal dezelfde technische beperkingen en zijn daarom niet in staat hetzelfde te doen als speakers die wat meer kastvolume hebben.

Het is gewoon een afweging, de beste keus in het geval van de concessie de jij moet doen is een potente sub aanvullen met twee kwaliteits boekenplank speakers welke passen bij jou persoonlijke smaak aangevuld met een center uit dezelfde serie. Dan haal je qua absolute kwaliteit het maximale eruit en heb je toch een relatief kleine footprint, de rear speakers beschouw ik als minder belangrijk. Als je toch ergens melkpakjes wil kan die positie het minste kwaad.

Naar alle anders setjes kan je 100 keer luisteren maar zal je vrede moeten hebben met de beperkte capaciteiten die ze hebben O-)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
DjaRoel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:59:
[...]

Je gaat natuurlijk van het ene uiterste naar het andere, van full size vloerstaanders naar melkpakjes 8)7 :)

Ik verwacht niet dat er onderling enorme verschillen zitten tussen deze setjes (in die prijsklasse), en zal het geluid wat ze voortbrengen vooral persoonlijke voorkeur zijn. Ze hebben allemaal dezelfde technische beperkingen en zijn daarom niet in staat hetzelfde te doen als speakers die wat meer kastvolume hebben.

Het is gewoon een afweging, de beste keus in het geval van de concessie de jij moet doen is een potente sub aanvullen met twee kwaliteits boekenplank speakers welke passen bij jou persoonlijke smaak aangevuld met een center uit dezelfde serie. Dan haal je qua absolute kwaliteit het maximale eruit en heb je toch een relatief kleine footprint, de rear speakers beschouw ik als minder belangrijk. Als je toch ergens melkpakjes wil kan die positie het minste kwaad.

Naar alle anders setjes kan je 100 keer luisteren maar zal je vrede moeten hebben met de beperkte capaciteiten die ze hebben O-)
Ik moet inderdaad van het ene uiterste naar het andere :( Wat zijn vaak de beperkingen bij melkpakjes? Dat ze niet voldoende bereik hebben? Ik verschiet soms wel van sommige sets qua helderheid & dynamiek ze hebben ondanks hun size.
Welke boekenplank speakers zijn dan aan te raden? Want opnieuw daar heb je verschillende geuren & kleuren bij wijze van spreken... Idealiter zou ik opnieuw Klipsch nemen, dan kan ik m'n woofer & rears die ik nu heb behouden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23
@niniansix Oi, dat word een overgang! Heb je überhaupt al de suggestie van @The Eagle geprobeerd en een van de 82's aan 1 kant met witte A4tjes (en wat plakband) beplakt om te zien of dat een hogere acceptatie heeft van je vriendin?
Zo ja, dan kun je je speakers bekleden met een 'wrap' om ze een gewenste andere uitstraling te geven, een andere kleur geeft al snel een andere impressie, en ook het weglaten van de front roosters kan helpen, geen massief zwart blok aan beide kanten van je TV komt ook al anders over.

Ik ben wat dat betreft blij dat ik zelf voor de kersenhouten uitvoering van mijn RF 83's ben gegaan, in het zwart waren ze echt veel te massaal aanwezig, ze lijken nu beter in het interieur te passen. Gelukkig was het mijn echtgenote die er op stond om de vloerstaanders te kopen, ipv klein spul, 'dat klinkt anders voor geen meter', haar uitspraak niet de mijne :D

[ Voor 19% gewijzigd door RoosW op 18-12-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-05 18:08
niniansix schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:30:
[...]

Ik moet inderdaad van het ene uiterste naar het andere :( Wat zijn vaak de beperkingen bij melkpakjes? Dat ze niet voldoende bereik hebben? Ik verschiet soms wel van sommige sets qua helderheid & dynamiek ze hebben ondanks hun size.
Welke boekenplank speakers zijn dan aan te raden? Want opnieuw daar heb je verschillende geuren & kleuren bij wijze van spreken... Idealiter zou ik opnieuw Klipsch nemen, dan kan ik m'n woofer & rears die ik nu heb behouden uiteraard.
Het advies luidt altijd zelf gaan luisteren, er bestaan tot op zekere hoogte geen slechte of goede speakers dat is uiteindelijk vanaf een acceptabel prijsniveau een persoonlijke smaak. Daar kan ik je niet bij helpen, elke A merk heeft meerdere boekenplank speakers in hun line-up welke in potentie allemaal geschikt zijn, de klankkleur verschilt per merk anders zou iedereen alleen op basis van uiterlijk speakers kopen.

Als jij Klipsch fijn vindt klinken moet je misschien overwegen daar wat in aan te schaffen. ;)

Met name het feit dat de cross over frequentie tussen sub en satellieten in dit geval veel te hoog zal liggen is het grootste probleem. Nu geen tijd om daar een heel betoog over te houden maar het forum of Google zal daar ook wel het een en ander over uit kunnen leggen. 8)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
RoosW schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:38:
@niniansix Oi, dat word een overgang! Heb je überhaupt al de suggestie van @The Eagle geprobeerd en een van de 82's aan 1 kant met witte A4tjes (en wat plakband) beplakt om te zien of dat een hogere acceptatie heeft van je vriendin?
Zo ja, dan kun je je speakers bekleden met een 'wrap' om ze een gewenste andere uitstraling te geven, een andere kleur geeft al snel een andere impressie, en ook het weglaten van de front roosters kan helpen, geen massief zwart blok aan beide kanten van je TV komt ook al anders over.

Ik ben wat dat betreft blij dat ik zelf voor de kersenhouten uitvoering van mijn RF 83's ben gegaan, in het zwart waren ze echt veel te massaal aanwezig, ze lijken nu beter in het interieur te passen. Gelukkig was het mijn echtgenote die er op stond om de vloerstaanders te kopen, ipv klein spul, 'dat klinkt anders voor geen meter', haar uitspraak niet de mijne :D
Dit heb ik al geprobeerd maar helaas :) Ik kon ze niet overtuigen :(
Nu heb ik de boekenplankspeakers gezien van klipsch (RP 600) en die lijkt me best wel ok te zijn op het eerste zicht en m'n vriendin zou zich hier ook in kunnen vinden denk ik...

Zou ik veel moeten inleveren als ik de RP600 zou plaatsen ipv de RF82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
DjaRoel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:24:
[...]

Het advies luidt altijd zelf gaan luisteren, er bestaan tot op zekere hoogte geen slechte of goede speakers dat is uiteindelijk vanaf een acceptabel prijsniveau een persoonlijke smaak. Daar kan ik je niet bij helpen, elke A merk heeft meerdere boekenplank speakers in hun line-up welke in potentie allemaal geschikt zijn, de klankkleur verschilt per merk anders zou iedereen alleen op basis van uiterlijk speakers kopen.

Als jij Klipsch fijn vindt klinken moet je misschien overwegen daar wat in aan te schaffen. ;)

Met name het feit dat de cross over frequentie tussen sub en satellieten in dit geval veel te hoog zal liggen is het grootste probleem. Nu geen tijd om daar een heel betoog over te houden maar het forum of Google zal daar ook wel het een en ander over uit kunnen leggen. 8)
Boekenplank speaker lijkt me idd wel een goed alternatief te zijn... Er zijn echter weinig winkels dichtbij die klipsch verdelen of deze speakers in de showroom hebben staan. Bijgevolg zijn ze dan ook nog eens een pak duurder dan in NL :o
Zou ik veel moeten inleveren qua kwaliteit indien ik de RP600 boekenplank zou nemen ipv de RF82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Heel lang verhaal kort gemaakt, Ja.

Van grote staanders naar boekenplank verlies je een boel, ik heb zelf de RP150M als zijspeakers in een 7.1 uitvoering, en ze zijn prima qua geluid, maar plat als een vloeitje vergeleken met mijn RF82's die ik nu als 'back' gebruik (lang verhaal wederom), en al helemaal t.o. de 83 die ik als mains heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
RoosW schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:09:
Heel lang verhaal kort gemaakt, Ja.

Van grote staanders naar boekenplank verlies je een boel, ik heb zelf de RP150M als zijspeakers in een 7.1 uitvoering, en ze zijn prima qua geluid, maar plat als een vloeitje vergeleken met mijn RF82's die ik nu als 'back' gebruik (lang verhaal wederom), en al helemaal t.o. de 83 die ik als mains heb.
Ok snap ik :)
Bedankt voor de info!
Via doublepoint.nl zeiden ze me dat de RP260F wel nog een alternatief is voor de RF82... Hij is kleiner en ik zou qua klank niet veel moeten inboeten... integendeel, ze vermelden dat de klant beter zou zijn wegens nieuwer model. Klopt het wat ze hier zeggen? De grootte moet ik nog eens googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
RF82:
FREQUENCY RESPONSE 33Hz-23kHz ± 3dB
POWER HANDLING 150W RMS / 600W Peak
SENSITIVITY 98dB @ 2.83V / 1m
NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms compatible
HIGH FREQUENCY DRIVERS 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression
driver mated to 90˚x 60˚ square
Tractrix® Horn
HIGH FREQUENCY CROSSOVER 2000Hz
LOW FREQUENCY DRIVERS Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™
cone woofers
ENCLOSURE TYPE Bass-reflex via dual rear-firing ports
HEIGHT 43.6" (110.7cm) (w/feet)
WIDTH 9.5" (24.1cm)
DEPTH 16.25" (41.3cm)
WEIGHT 66 lbs (30kg)

RP260F:

FREQUENCY RESPONSE 34-25kHz +/- 3dB
SENSITIVITY 97dB @ 2.83V / 1m
POWER HANDLING (CONT/PEAK) 125W/500W
NOMINAL IMPEDANCE 8 Ohms Compatible
CROSSOVER FREQUENCY 1800Hz
HIGH FREQUENCY DRIVER 1" Titanium LTS Tweeter with Hybrid Tractrix Horn
LOW FREQUENCY DRIVER Dual 6.5" Cerametallic Cone Woofers
ENCLOSURE MATERIAL MDF
ENCLOSURE TYPE Bass Reflex via rear-firing Tractrix port
INPUTS Dual binding posts / bi-wire / bi-amp
HEIGHT 39.6” (100.6 cm)
WIDTH 9.01” (22.9 cm)
DEPTH 17.65” (44.8 cm)
WEIGHT 49.5 lb (22.45 kg)

6 cm lager en 2 cm smaller en een stuk lichter, tja, ik weet niet of ze dit 'kleiner' genoeg vind ;-)
Boekenplank speakers zet je op een voet als main speakers, brengt weer extra kosten (verbazend duur een beetje mooi ogende!) en dat vind ze dan misschien net zo lomp.
Je doet er goed aan haar mee te nemen, cd's oid met haar favoriete muziek meenemen en gaan luisteren naar staanders en boekenplank speakers, er bestaat een kans dat zij het zelf ook voldoende minder ervaart om 'over' de 82's heen te kijken ;-)

Mijn ex kon de geluidskwaliteit niets schelen, die wilde ze het liefst onzichtbaar hebben, dan kun je sowieso niet winnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

RoosW schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:28:
......
Mijn ex kon de geluidskwaliteit niets schelen, die wilde ze het liefst onzichtbaar hebben, dan kun je sowieso niet winnen..
Natuurlijk kun je dit winnen, als de dame in kwestie nu "ex" is dan heb je de enige juiste keuze gemaakt. _/-\o_
niniansix schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:55:
[...]
Boekenplank speaker lijkt me idd wel een goed alternatief te zijn... Er zijn echter weinig winkels dichtbij die klipsch verdelen of deze speakers in de showroom hebben staan. Bijgevolg zijn ze dan ook nog eens een pak duurder dan in NL :o
Zou ik veel moeten inleveren qua kwaliteit indien ik de RP600 boekenplank zou nemen ipv de RF82?
Dat die RF82's niet moeders mooiste zijn om naar te kijken is wel voor te stellen, maar waarom schiet je nu meteen in het andere uiterste??
Die melkpakjes gaan je na deze speakers niet gelukkig maken en boekenplankspeakers waarschijnlijk ook niet.
En waarom blijf je naar Klipsch kijken, er is echt meer onder de zon. :Y

Wat geluid betreft zijn de RF82's prima speakers, maar gelukkig zijn er veel vloerstaanders te koop die zich hiermee prima kunnen meten en er stukken leuker uitzien.
Niemand kan hier voor jou bepalen wat jullie zowel optisch als qua sound samen mooi moeten gaan vinden.

Wij hebben hier 4 grote vloerstaanders, plus een stel grote elektrostaten in de kamer staan en ik vermoed dat het hier bij slechts 2 speakers was gebleven als ik net zulke zwarte zeecontainers had gekozen. :+

Ga lekker samen op luistersessies en neem er gezellig de tijd voor met hapjes en drankjes na afloop, wees lief en rechtvaardig, maar ook assertief, dan wijst het zich vanzelf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
RoosW schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:28:
RF82:
FREQUENCY RESPONSE 33Hz-23kHz ± 3dB
POWER HANDLING 150W RMS / 600W Peak
SENSITIVITY 98dB @ 2.83V / 1m
NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms compatible
HIGH FREQUENCY DRIVERS 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression
driver mated to 90˚x 60˚ square
Tractrix® Horn
HIGH FREQUENCY CROSSOVER 2000Hz
LOW FREQUENCY DRIVERS Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™
cone woofers
ENCLOSURE TYPE Bass-reflex via dual rear-firing ports
HEIGHT 43.6" (110.7cm) (w/feet)
WIDTH 9.5" (24.1cm)
DEPTH 16.25" (41.3cm)
WEIGHT 66 lbs (30kg)

RP260F:

FREQUENCY RESPONSE 34-25kHz +/- 3dB
SENSITIVITY 97dB @ 2.83V / 1m
POWER HANDLING (CONT/PEAK) 125W/500W
NOMINAL IMPEDANCE 8 Ohms Compatible
CROSSOVER FREQUENCY 1800Hz
HIGH FREQUENCY DRIVER 1" Titanium LTS Tweeter with Hybrid Tractrix Horn
LOW FREQUENCY DRIVER Dual 6.5" Cerametallic Cone Woofers
ENCLOSURE MATERIAL MDF
ENCLOSURE TYPE Bass Reflex via rear-firing Tractrix port
INPUTS Dual binding posts / bi-wire / bi-amp
HEIGHT 39.6” (100.6 cm)
WIDTH 9.01” (22.9 cm)
DEPTH 17.65” (44.8 cm)
WEIGHT 49.5 lb (22.45 kg)

6 cm lager en 2 cm smaller en een stuk lichter, tja, ik weet niet of ze dit 'kleiner' genoeg vind ;-)
Boekenplank speakers zet je op een voet als main speakers, brengt weer extra kosten (verbazend duur een beetje mooi ogende!) en dat vind ze dan misschien net zo lomp.
Je doet er goed aan haar mee te nemen, cd's oid met haar favoriete muziek meenemen en gaan luisteren naar staanders en boekenplank speakers, er bestaat een kans dat zij het zelf ook voldoende minder ervaart om 'over' de 82's heen te kijken ;-)

Gisteren heb ik even mijn RF 82 afgekoppeld en ernaast mijn B3 synergy speaker (uit m'n 'mancave') ernaast geplaatst. Zo had ik aan de ene kant m'n B3 staan en aan de andere kant 1 RF82. Ik moet eerlijk bekennen dat je wel kon horen dat de RF82 meer 'bass' had maar voor de rest hoorde ik niet echt grote verschillen buiten het feit dat hij wel 'voller' & 'luider' klonk. Natuurlijk moeten we ook rekening houden dat de B3 reeks een beetje het instapmodel is van Klipsch...
Wat ik persoonlijk wel vond, is dat ik bij de B3 iets meer detail kon horen (zeker qua hoge tonen). Dit kan natuurlijk aan mijn gehoor liggen ook...

Dus ik vermoed als ik de RP 600 speakers als fronts zou nemen, dat het verschil dan wel kleiner zou zijn?
Zelf heb ik al contact gehad met een Klipsch verdeler en die kon mij vertellen dat de RP600 echt wel top zijn. Natuurlijk kunnen dit verkoopspraatje zijn ook uiteraard.

Nu toonde ik wel de nieuwe RP260 op foto aan m'n vriendin en die zei letterlijk 'oh mooie speakers he'.... Kun je dit nu geloven? Ze vindt die qua design dus ergens wel mooier dan mijn huidige speakers...
Nu weet ik het helemaal niet meer uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:32:
[...]

Natuurlijk kun je dit winnen, als de dame in kwestie nu "ex" is dan heb je de enige juiste keuze gemaakt. _/-\o_

[...]

Dat die RF82's niet moeders mooiste zijn om naar te kijken is wel voor te stellen, maar waarom schiet je nu meteen in het andere uiterste??
Die melkpakjes gaan je na deze speakers niet gelukkig maken en boekenplankspeakers waarschijnlijk ook niet.
En waarom blijf je naar Klipsch kijken, er is echt meer onder de zon. :Y

Wat geluid betreft zijn de RF82's prima speakers, maar gelukkig zijn er veel vloerstaanders te koop die zich hiermee prima kunnen meten en er stukken leuker uitzien.
Niemand kan hier voor jou bepalen wat jullie zowel optisch als qua sound samen mooi moeten gaan vinden.

Wij hebben hier 4 grote vloerstaanders, plus een stel grote elektrostaten in de kamer staan en ik vermoed dat het hier bij slechts 2 speakers was gebleven als ik net zulke zwarte zeecontainers had gekozen. :+

Ga lekker samen op luistersessies en neem er gezellig de tijd voor met hapjes en drankjes na afloop, wees lief en rechtvaardig, maar ook assertief, dan wijst het zich vanzelf. _/-\o_
De reden dat ik blij Klipsch blijf, is omdat ik eigenlijk geen zin heb om een volledig nieuwe set te kopen :) Ik kan inderdaad al een 5.0 setje van Jamo vinden voor 800-900 euro maar dit is wrs qua kwaliteit sterk beneden mijn huidige set.
De bedoeling was eigenlijk om gewoon de fronts te verlichten omdat deze nogal 'aanwezig' zijn in de living.
Ik wil nogmaals bedrukken dat deze speakers enkel voor films & games en tv gebruikt worden en niet voor muziek waardoor ik vermoed dat een goeie boekenplank speaker zeker zijn werk zal kunnen doen?

Daarom vond ik die Focal 5.1.2 atmos speakers wel een goeie oplossing omdat ik dan overal wat kleine speakers zou hebben maar natuurlijk zal ik een pak aan geluidskwaliteit verliezen.
Alhoewel de mannen van iear.nl beweren dat deze speakers echt subliem zijn en ik er zwaar zou van verschieten... Dit zijn natuurlijk verkoopspraatjes denk ik dan weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11
Gaat het je vriendin dan om de letterlijke ruimte die je speakers innemen, of gaat het om de ruimte die de speakers innemen qua kleur? Als je bijvoorbeeld zwarte speakers voor een witte muur zet ja dat is nogal lomp puur vanwege het grote contrast. Zet je witte speakers voor een witte muur dan vallen ze veel minder op. Kijk je daarnaast bijvoorbeeld naar de hierboven genoemde Dali Zensor 5 of 7 in het wit, dan zijn ze ook nog qua formaat een stuk kleiner dan de Klipsch fronts. Die Focals die je noemt vind ik persoonlijk echt oerlelijk en vallen misschien nog wel meer negatief op als je die aan je muur hangt dan de Zensor. B&W heeft ook erg mooie compacte modellen.

Mijn tip is dus; ga samen met je vriendin kijken en luisteren. Laat Klipsch los en heb een open mind.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 19-12-2018 08:45 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ramon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:40:
Gaat het je vriendin dan om de letterlijke ruimte die je speakers innemen, of gaat het om de ruimte die de speakers innemen qua kleur? Als je bijvoorbeeld zwarte speakers voor een witte muur zet ja dat is nogal lomp puur vanwege het grote contrast. Zet je witte speakers voor een witte muur dan vallen ze veel minder op. Kijk je daarnaast bijvoorbeeld naar de hierboven genoemde Dali Zensor 5 of 7 in het wit, dan zijn ze ook nog qua formaat een stuk kleiner dan de Klipsch fronts. Die Focals die je noemt vind ik persoonlijk echt oerlelijk en vallen misschien nog wel meer negatief op als je die aan je muur hangt dan de Zensor. B&W heeft ook erg mooie compacte modellen.

Mijn tip is dus; ga samen met je vriendin kijken en luisteren. Laat Klipsch los en heb een open mind.
Het gaat haar echt over de ruimte die ze innemen...
De kleur is inderdaad zwart en op een lichte achtergrond valt dit natuurlijk meer op.
Wit zou echter niet meteen passen in ons interieur denk ik... Vrouwen hé |:(
Pagina: 1