Hulp/advies nodig bij aankoop Playstation 4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje te twijfelen welke Playstation nu ik zou moeten kopen. Nou is dit natuurlijk heel simpel, PS4 Pro kopen en klaar. Maar nee, ik zoek eigenlijk nog naar wat feedback naar het desbetreffende idee dat ik op dit moment heb.

Relevante software en hardware, programma's, game's die ik graag wil gebruiken:
- Netflix (4k),
- Eigen gedownloade films/series en BluRay's,

- Games zoals The Last Of Us, Ratchet & Clank tot de komende SpiderMan game.

Wat is mijn idee op dit moment:
Ik denk er nu zelf aan om de Playstation 4 Slim, en de Playstation 4 Pro aan te schaffen. De slim wil ik graag gebruiken voor o.a. Netflix, BluRay's kijken, tot mijn eigen series en films te zien op een eventuele aangesloten harde schijf. Dus geen enkele gaming komt hierbij kijken, puur 'TV vermaak'. De slim wil ik dan ook eventueel uitbreiden qua harde schijf, zodat ik er ook films/series zelf er op kan zetten. Al met al moet ik erbij zeggen dat ik geen enkel verstand heb van console's en PC's. Ik kan voor de PC gaan, maar om er alleen achter te zitten vindt ik niks. Ik zit veel liever van een afstandje op een TV of monitor te genieten met een controller in de hand. Ook vindt ik het fijner wanneer iemand anders mee kan kijken en/of spelen. De ultieme PC graphics geef ik haast niks om, geef mij maar een leuke game met een mooi verhaallijn erin.

Verder wou ik de Pro dan gebruiken voor het gamen. Dit voor verschillende spellen, van A tot Z.

Nou wou ik graag wat feedback hierbij horen. Is dit wel verstandig om te doen? Of kan ik het gewoon beter om het bij een PS console te houden? Iemand anders die een PS console alleen gebruikt voor het kijken van ... ? In 2021 zal waarschijnlijk de PS5 komen, dus ik heb nog zo'n 2.5 jaar om ervan te genieten. Mocht ik dit idee aanhouden, dan zal ik waarschijnlijk de Pro verkopen, en dan de PS5 aanschaffen. Hierdoor houdt ik er dan nog steeds 2 PS consoles.

Ik zag een nieuwe PS4 Slim bundel tevoorschijn komen met een Fortnite skin erbij. Wellicht is dat wel wat. Hiernaast had ik als doelstelling om de normale PS4 Pro te kopen, en deze in goede staat behouden zodat ik die later eventueel kan doorverkopen. (ivm PS5)

Ook ben ik nog op zoek naar een goede (4K/HDR) monitor/TV, maar hierover zal ik een andere keer over beginnen in een nieuw topic. Voor nu wou ik het graag hierop richten.

Alvast bedankt voor de feedback.

Fijne avond,

- qvdbrandhof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom? Anders dan 2 Playstations tegelijk te gebruiken, zie ik geen reden voor deze setup?

Kan je misschien, voor de eenvoudige lezer, beargumenteren waarom je 2 Playstations nodig hebt en waarom jouw idee van gebruiken niet op 1 Playstation kan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:04:
Waarom? Anders dan 2 Playstations tegelijk te gebruiken, zie ik geen reden voor deze setup?

Kan je misschien, voor de eenvoudige lezer, beargumenteren waarom je 2 Playstations nodig hebt en waarom jouw idee van gebruiken niet op 1 Playstation kan?
Ik heb echt geen 2 Playstations nodig, maar met deze thread/topic wou ik wat feedback aanhoren.
Zo zit er op de Pro 1TB om op te vullen met games/films en ga zo maar door. De Pro wou ik dan graag gebruiken voor games alleen.

De Slim aan de andere kant, wou ik puur gebruiken voor films en series. Heb al vele gedownloade series die o.a. niet meer op Netflix staan, en dan kan ik deze mooi zien op de Slim. De Slim heeft 500 GB aan geheugen, en met de films/series ik momenteel heb, zit ik daar ook al gauw op. Door een extra harde schijf hieraan te sluiten heb ik eindeloos series / films plezier.

Dit was een beetje mijn insteek ervan, wellicht klinkt het zéér autistisch. Wou in ieder geval eerst wat feedback aanhoren, dus hierbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Ik zie hier het nut echt niet van. Je kunt dan toch gewoon een externe HDD kopen voor je films en de rest zoals gamen en Netflix met je ps4 pro? Of desnoods ipv externe HDD een Nvidia shield als je zo graag zoiets wilt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:10:
[...]

Dit was een beetje mijn insteek ervan, wellicht klinkt het zéér autistisch. Wou in ieder geval eerst wat feedback aanhoren, dus hierbij.
Het is niet autistisch maar het is wel heeeel basaal. Ik koop toch ook niet een nieuwe PC omdat de schijf van de oude vol is? Er zijn verschillende manieren om in huis je media te ordenen; met externe USB-schijven, een NAS of anderszins, zoals @Leoon. ook hint. Ik heb geen PS4 maar het lijkt me sterk dat je niet met Plex of een andere app je data niet kan afspelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn betere/goedkopere/gebruiksvriendelijkere oplossingen voor het afspelen van video in je woning. Ik denk dat daar de onbegrip vandaan komt. :)

Heb je bepaalde redenen om een PS4 als mediahub te willen gebruiken? Op zich snap ik wel dat af en toe fatsoenlijk kunnen gamen op een ander scherm zonder gedoe al reden genoeg is om een wat gekke aankoop te rechtvaardigen. Als het je puur om het afspelen van media gaat, zou ik echter een andere oplossing dan een PS4 slim aanraden.

De nieuwste Chromecast kan 4K streamen. Je download je series etc al ergens op. Daar vandaan kun je vast streamen. Ben je voor 80 piek klaar. En heb je geen enorme kast onder je TV staan. Er zijn allerlei mediaspelers verkrijgbaar. Een PS4 (of Xbox) is geen goede mediaspeler voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als dedicated media player zijn er veel betere opties dan een ps4. Ik heb zelf gewoon een goedkope Lenovo pc aan mijn tv hangen. En daar zijn tientallen alternatieven voor. En ik durf ook niet te stellen dat een ps4 zo maar alles af kan spelen.

Sowieso ontgaat het nut van 2 x PS4 mij. Je kan ook alles op die pro doen. Je hebt alleen maar extra schijfruimte nodig. Anders is het alsof je twee auto's hebt, een voor rechtdoor en een voor de bochten. Makes no sense.

Ben geen fan van Chromecast. Die dingen zijn veel te storingsgevoelig. Leuke voor presentaties maar daar houd het wel mee op.

[ Voor 12% gewijzigd door RoamingZombie op 23-07-2018 07:16 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
De PS4 blokkeert nogal eens wat qua gedownloade media, dus die zou ik zeker niet als mediaspeler gebruiken. Let ook op dat er geen 4k bluray speler in zit, mocht dat een wens zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1