Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dataverbruik terwijl apparatuur niet aangesloten was

Pagina: 1
Acties:

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Duitsland waarin een wifi modem met beperkt data gebruik (100 gig per maand) hangt. Voor vertrek heeft vaders wel de stroomkabel uit het stopcontact gehaald en de telefoon aansluiting er in gelaten. Onlangs kreeg hij een rekening waarop snachts data (tot 1 gig) wordt gebruikt. Dit meerdere malen in weken dat er niemand aanwezig is.In de winkel waar hij dit modem gekocht heeft zeiden ze dat het om updates van het modem kan zijn. Mijn vraag is, kan een modem aangesloten op telefoon maar zonder voeding evengoed data verbruiken?

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Croga

The Unreasonable Man

Kan een verbrandings-motor-auto zonder brandstof rijden?
Kan een mens zonder voedsel leven?
Als één van deze vragen met "Ja" beantwoord kan worden dan kan een moden zonder stroom ook data verbruiken.....

[ Voor 7% gewijzigd door Croga op 22-07-2018 21:12 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:57

basdej

OutSystems Consultant

Mijn vraag is, kan een modem aangesloten op telefoon maar zonder voeding evengoed data verbruiken?
nee

Hoi.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nee, dat kan absoluut niet het geval zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Je hebt het over een wifi modem, die bestaan niet (of in iedergeval niet gangbaar). Het zal dus gaan om een wifi router of een router-modem. Als het het laatste geval is kan er geen data gebruikt zijn als de stroom er af is gehaald. Maar in het eerste geval zal er waarschijnlijk nog een modem voor zitten. Als deze niet van de stroom af is gehaald dan kan die theoretisch nog wat data verbruikt hebben.
Maar je zult even de exacte situatie moeten omschrijven.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
imthecool1 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:04:
[...] Voor vertrek heeft m'n vader wel de stroomkabel uit het stopcontact gehaald en de telefoonaansluiting erin gelaten. [...]
De stroomkabel van wat? Is die Wifi-router het enige netwerkapparaat of zit er ook nog een modem van de provider tussen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Een telefoonlijn waar ook telefoondienst op zit, zit ook -48 V telefoonstroom op. VZIW wordt die niet doorgegeven door de splitter die de telefoondienst van de ADSLdienst, maar het is IIG theoretisch mogelijk een ADSLmodem te klussen dat op die stroom werkt. Maar practisch is me niets bekend dat zoiets bestaat. Niet dat ik nou de expert ben. Daarnaast lijken me updates van gigabytes groot niet heel waarschijnlijk, en nog raarder dat er dan ook voor betaald zou moeten worden.

Lijkt me waarschijnlijker dat er iets anders aan de hand is. Foutjes van de provider, insluipers die het ding weer aangezet hebben en er fijn gebruik van maken, dat soort dingen.

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een router modem.
Er zit voor de rest geen andere apparatuur tussen.

[ Voor 41% gewijzigd door imthecool1 op 22-07-2018 21:37 ]

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat de router/modem al gekraakt is toen hij nog aan stond.
Daarbij zijn de inloggegevens van de provider buitgemaakt en die worden gebruikt om over een andere router/modem in te loggen en op jouw vaders kosten te internetten.

't Zou overigens ook nog zo kunnen zijn dat één van de gezinsleden een onhandige instelling op z'n laptop heeft gemaakt, zodat het voor de provider lijkt alsof er nog steeds data wordt gebruikt over die verbinding.

Anyway, de router/modem hoeft niet persé aan te staan om kosten te genereren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Duitsland waarin een wifi modem met beperkt data gebruik (100 gig per maand) hangt. Voor vertrek heeft vaders wel de stroomkabel uit het stopcontact gehaald en de telefoon aansluiting er in gelaten. Onlangs kreeg hij een rekening waarop snachts data (tot 1 gig) wordt gebruikt. Dit meerdere malen in weken dat er niemand aanwezig is.In de winkel waar hij dit modem gekocht heeft zeiden ze dat het om updates van het modem kan zijn. Mijn vraag is, kan een modem aangesloten op telefoon maar zonder voeding evengoed data verbruiken?
Een gig per nacht aan updates? Tenzij je router Windows 10 draait is dat ook schromelijk overdreven.
Brahiewahiewa schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:59:

TS gaf aan dat de stekker eruit was.

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 22-07-2018 23:07 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:21
Brahiewahiewa schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:59:
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat de router/modem al gekraakt is toen hij nog aan stond.
Daarbij zijn de inloggegevens van de provider buitgemaakt en die worden gebruikt om over een andere router/modem in te loggen en op jouw vaders kosten te internetten.
Hoe moet dat dan? De laatste keer dat ik inloginformatie in een modem heb gezien is jaren terug. Dat wordt allemaal geregeld in de POP zover ik weet.
't Zou overigens ook nog zo kunnen zijn dat één van de gezinsleden een onhandige instelling op z'n laptop heeft gemaakt, zodat het voor de provider lijkt alsof er nog steeds data wordt gebruikt over die verbinding.

Kan je dat eens uitleggen? Welke onhandige instelling zou dat kunnen zijn? Ik heb hier nog nooit van gehoord.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

JackBol schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:06:

[...]

TS gaf aan dat de stekker eruit was.
Ja. En ik gaf aan dat er ondanks dat toch mogelijkheden zijn om kosten te genereren op dat account
Besides, de ts gaf aan dat z'n vader de netstekker er uit getrokken heeft. Maar misschien is die door een inbreker of een schoonmaker er weer in gestoken
Drardollan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:16:
[...]

Hoe moet dat dan? De laatste keer dat ik inloginformatie in een modem heb gezien is jaren terug. Dat wordt allemaal geregeld in de POP zover ik weet.
Je weet niet wat voor verbinding het is. Het hoeft helemaal geen adsl verbinding te zijn. Het kan evengoed een vpn-router zijn of een ppoe verbinding met een userid/password combinatie of iets wat gebaseerd is op het mac adres van het "modem"
[...]

Kan je dat eens uitleggen? Welke onhandige instelling zou dat kunnen zijn? Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Proxy server?

[ Voor 63% gewijzigd door Brahiewahiewa op 22-07-2018 23:30 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
Dat is nou net het vreemde. Wij nemen onze laptops mee terug naar huis en verder is er geen andere apparatuur die wifi gebruikt. Er komen ook geen schoonmaakster of andere mensen in het huisje. En er is ook niet ingebroken.

[ Voor 7% gewijzigd door imthecool1 op 23-07-2018 08:26 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:59
Zoals hierboven al eens gezegd, het wachtwoord eens laten veranderen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucon

*broem*

Ik zou dit in ieder geval zeker niet zomaar laten lopen gezien de problemen die je in duitsland met illegaal downloaden kunt krijgen. Met wat pech gaat het om meer kosten dan alleen wat data.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Theo

moederbord

Is wel de goede stekker uit de muur getrokken? Niet dat de draadloze deurbel nu uitstaat terwijl het modem nog wel aan staat?

7400 Wp op het dak

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het lijkt me handig eens duidelijkheid te krijgen:

- wat voor apparaat betreft het exact ("modemrouter")?
- wanneer is stekker er exact uit gegaan?
- de rekening heeft het over dataverbruik, wordt daarbij expliciet gemaakt over welke periode gemeten is?
- als 100% zeker is dat de dataverbruik gefactureerd is over een periode waarin de stekker eruit lag en niemand rechtmatig in het huis verbleef zou ik aanraden contact op te nemen met de provider, dit aan te geven en te vragen om bewijs van hun kant over activiteit van de verbinding. Is dat al gedaan en wat was daar uitkomst van?

Oslik blyat! Oslik!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Brahiewahiewa schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:17:
[...]

Ja. En ik gaf aan dat er ondanks dat toch mogelijkheden zijn om kosten te genereren op dat account
Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet. Kan je één mogelijkheid noemen hoe een uitgeschakeld modem kosten genereert?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:39
Ik denk dat het belangrijk is om meerdere vragen te scheiden
... een rekening waarop snachts data (tot 1 gig) wordt gebruikt. Dit meerdere malen in weken dat er niemand aanwezig is. In de winkel waar hij dit modem gekocht heeft zeiden ze dat het om updates van het modem kan zijn. ...
1 Gig is zeer veel aan data voor een update van een modem.
... Mijn vraag is, kan een modem aangesloten op telefoon maar zonder voeding evengoed data verbruiken?
Nee. Zonder voeding kan dit niet. In theorie is het mogelijk om een modem te voeden via de telefoonlijn, echter zeer onwaarschijnlijk.

Belangrijker punt is hoe ze het verbruik berekenen, als ze dit rekenen op klantgegevens is stap een zorgen dat deze gewijzigd worden, wellicht zijn deze buit gemaakt. Vraag in ieder geval de verbruiksgegevens op, ook inclusief benaderde domeinen. Deze zouden ze in theorie nog bewaard kunnen hebben staan wegens bewaarplichten en het is jullie data dus zou uitgeleverd moeten kunnen worden.

Ander punt is "inbraak". Zijn er mensen die weten wanneer jullie niet in dit huisje zijn? Wellicht dat een buurman even rustig zonder z'n vrouw een "filmpje" wilt kijken 's nachts. Misschien tijd om sloten te vervangen?
Ook een goede om na te kijken is hoe hoog het verbruik 's nachts was terwijl jullie wel aanwezig waren, was dit lager of gelijk? Dan weet je zeker dat dit niet klopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Martin.Air op 23-07-2018 09:41 ]

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Kan echt van alles zijn.

- Niet de juiste stekker er uit gehaald
- Inbreker met een internetbehoefte
- Bug in het registratiesysteem van de ISP
- Inloggegevens/mac adres gestolen en elders gebruikt (dit is door ISP te achterhalen)

Mijn advies zou zijn om inloggegevens van de ISP en modempagina te veranderen en de ISP vriendelijk te vragen om iets dieper te kijken.

Weblog | Straling!

• Drardollan
Brahiewahiewa schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:17:
[...]

Besides, de ts gaf aan dat z'n vader de netstekker er uit getrokken heeft. Maar misschien is die door een inbreker of een schoonmaker er weer in gestoken
Dat zie je dan toch direct bij thuiskomst?
Je weet niet wat voor verbinding het is. Het hoeft helemaal geen adsl verbinding te zijn. Het kan evengoed een vpn-router zijn of een ppoe verbinding met een userid/password combinatie of iets wat gebaseerd is op het mac adres van het "modem"
TS geeft duidelijk aan dat het een telefoonaansluiting betreft, de aanname dat het een DSL verbinding is durf ik wel te maken. En die werken tegenwoordig amper meer met inloggegevens. En als ze dat al doen zijn ze vaak ook nog gekoppeld via de POP of MAC adres.
De kans dat iemand een modem hackt, dezelfde provider heeft en op die manier wat extra GB’s
Proxy server?
Dan zou TS ten eerste al iets moeten gebruiken wat praktisch niemand meer gebruikt, dat vervolgens instellen met een gebruikersnaam en wachtwoord (lastig) en dan moet de provider het ook nog eens toestaan dat zijn proxy server vanaf buiten zijn netwerk gebruikt mag worden (als de provider er al 1 heeft). En dan ook nog eens het dataverkeer bundelen van de DSL aansluiting en de proxy.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de kans lijkt mij zeer klein dat een dergelijke constructie zou bestaan.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet voor het een of ander, maar hou ook de 'opgehaalde' data in de gaten, aangezien er in Duistland best actieve controle is op 'minder legaal' gebruik en er zomaar een brief van de advocaat in d bus kan vallen.

Ik zou iig proberen iemand in de buurt 'even' echt te controleren wat er aan de hand ( hardwarematig) kan zijn, en ondervangen

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor vertrek heeft vaders wel de stroomkabel uit het stopcontact gehaald
Als de modem/router zonder stroom zit komt het verbruik niet daar vandaan.

Maar, als je fysiek niet aanwezig bent: Hoe weet je dan dat niet iemand anders de stekker er weer in heeft gedaan?
Kan best zijn dat iemand nu lekker in het vakantiehuisje zit met/zonder permissie.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucon

*broem*

Drardollan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:29:

TS geeft duidelijk aan dat het een telefoonaansluiting betreft, de aanname dat het een DSL verbinding is durf ik wel te maken.
Een DSL verbinding is over het algemeen toch flat rate? TS zegt een rekening voor een hoeveelheid data gekregen te hebben.. dan kom je naar mijn idee toch snel bij 3/4G uit.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou het om te beginnen bij de provider neerleggen en uitleg vragen/eisen laat ze een check doen of er apparaat verbonden is, terwijl je zelf weet dat hij uit staat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Om welke Duitse provider gaat het? (T-mobile is kans groot dat je nog met inloggegevens werkt)
Om wat voor specifieke modem/router gaat het?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TNW schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:17:
Kan echt van alles zijn.

- Niet de juiste stekker er uit gehaald
- Inbreker met een internetbehoefte
- Bug in het registratiesysteem van de ISP
- Inloggegevens/mac adres gestolen en elders gebruikt (dit is door ISP te achterhalen)
Of gewoon een rekening die vooruit factureert voor abonnementen maar achteraf voor verbruik (vrij gangbaar), dus waarbij het verbruik gaat over een periode waar wel mensen aanwezig waren en er sprake was van normaal verbruik.

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

JackBol schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet. Kan je één mogelijkheid noemen hoe een uitgeschakeld modem kosten genereert?
Je hebt kennelijk wat moeite met lezen; ik heb al drie mogelijkheden genoemd waarbij het uitgeschakelde modem kosten kan genereren
Drardollan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:29:
[...]

Dat zie je dan toch direct bij thuiskomst?
Een beetje slimme inbreken laat de situatie achter, zoals-ie 'm aangetroffen heeft
En de ts heeft nog niet aangegeven dat ze al een keer teruggegaan zijn naar Duitsland en de situatie hebben geïnspecteerd
[...]
TS geeft duidelijk aan dat het een telefoonaansluiting betreft, de aanname dat het een DSL verbinding is durf ik wel te maken. En die werken tegenwoordig amper meer met inloggegevens. En als ze dat al doen zijn ze vaak ook nog gekoppeld via de POP of MAC adres.
De kans dat iemand een modem hackt, dezelfde provider heeft en op die manier wat extra GB’s
De ts geeft niets duidelijk aan. Hij sprak in eerste instantie over een wifi modem en heeft dat na enig aandringen veranderd in een router/modem. En dat wat hij "de telefoonkabel" noemt, kan net zo goed een rj45 kabeltje naar het glasvezelmodem zijn. Zowel de ts als z'n vader lopen nou niet echt over mbt technische kennis
Dan zou TS ten eerste al iets moeten gebruiken wat praktisch niemand meer gebruikt, dat vervolgens instellen met een gebruikersnaam en wachtwoord (lastig) en dan moet de provider het ook nog eens toestaan dat zijn proxy server vanaf buiten zijn netwerk gebruikt mag worden (als de provider er al 1 heeft). En dan ook nog eens het dataverkeer bundelen van de DSL aansluiting en de proxy.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de kans lijkt mij zeer klein dat een dergelijke constructie zou bestaan.
In windows 10 staat het gebruik van een proxy server nog steeds op "automatisch".

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:54
Brahiewahiewa schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Je hebt kennelijk wat moeite met lezen; ik heb al drie mogelijkheden genoemd waarbij het uitgeschakelde modem kosten kan genereren
Nee dat heb je niet. Je hebt opties genoemd waardoor iemand anders via inloggegevens kosten kan maken wat dus niets met het modem zelf te maken heeft.
De andere mogelijkheden die je noemde zijn gewoon technisch onmogelijk.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Weet je het merk/model van de apparaat, of kan je de winkel bellen om dat te achterhalen? Wellicht dat je daar een hint uit kan halen door te zoeken op gelijke problemen voor dit model.

Is het mogelijk dat het apparaat voeding kan halen uit een nog wel aangesloten usb-aansluiting of andere kabel?

Hoe weet je dat er niet is ingebroken? Ken jij of je ouders mensen daar die dat hebben bevestigd of is dat een geautomatiseerd systeem (dat door een inbreker off-line kan zijn gezet (of data verbruikt ;-) )

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Philip Ross schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Nee dat heb je niet. Je hebt opties genoemd waardoor iemand anders via inloggegevens kosten kan maken wat dus niets met het modem zelf te maken heeft.
De andere mogelijkheden die je noemde zijn gewoon technisch onmogelijk.
Even terug naar het begin, dan. De ts beweert dat zij een rekening hebben gekregen voor internet gebruik (boven de 100 G per maand) en bij navraag bleek dat om data te gaan die verbruikt zou zijn op het moment dat zijn niet in het huis aanwezig waren Dat vonden zij vreemd, des te meer omdat de vader des huizes voor de zekerheid de netstekker van het modem er uit heeft gehaald.

Bijna iedereen in dit topic is het er over eens dat een modem zonder netspanning, geen data traffic kan genereren. Ik ook. Dan wordt m.i. de vraag: "hoe kan de isp data verbruik registreren op een modem wat uit staat?"

Ik heb daar een aantal scenario's voor gegeven. En nu is jouw stelling "het heeft niets met het modem te maken"? Maar daar waren we het al over eens; het modem staat naar alle waarschijnlijkheid uit. Wat wil je nou?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:54
Brahiewahiewa schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:58:
Ik heb daar een aantal scenario's voor gegeven. En nu is jouw stelling "het heeft niets met het modem te maken"? Maar daar waren we het al over eens; het modem staat naar alle waarschijnlijkheid uit. Wat wil je nou?
JackBol schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:39:
[...]
Kan je één mogelijkheid noemen hoe een uitgeschakeld modem kosten genereert?
Dit was de vraag waarop jij reageerde met:
[...]

Dus, je claimt op dat moment zelf dat een uitgeschakeld modem kosten kan genereren.

Daarnaast waren de eerdere opties die je noemde waardoor er kosten konden ontstaan bij de ISP (op die inloggegevens na) technisch niet mogelijk.

• itsalex
  • Niet online
Misschien heeft TS het verkeerd verstaan of is het een andere periode. Want wat uit staat, staat uit, zo simpel is het. Het kan niet zo zijn dat het modem uit eigen beweging aangaat en/of op een andere manier kan werken dan stroom icm telefoon. Als je een van deze blokken eruit haalt dan werkt het simpelweg niet.

Er is geen andere manier hoe je data dan kan verstoken dus als je kan bewijzen wanneer het modem uitstond (zie logboeken) en dit komt niet overeen met de logboeken van T-Mobile dan denk ik dat je al een stap verder bent.
Misschien staat er nog een ander apparaat op waaruit je een log kan halen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Philip Ross schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:03:
...
Dus, je claimt op dat moment zelf dat een uitgeschakeld modem kosten kan genereren.
...
Aha, we gaan op de semantische tour. Nee, OK, dat heb je heel goed gezien. Ik had moeten zeggen dat er, ondanks dat het modem uit staat, toch kosten gegenereerd kunnen worden. Puntje voor jou

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Drardollan
Yucon schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Een DSL verbinding is over het algemeen toch flat rate? TS zegt een rekening voor een hoeveelheid data gekregen te hebben.. dan kom je naar mijn idee toch snel bij 3/4G uit.
In Nederland is dat over het algemeen flat rate inderdaad. Maar ik weet dat er in zowel België als Duitsland nog volop gebruik wordt gemaakt van datalimieten op internet verbindingen.

In Nederland doet Zeelandnet dat ook nog steeds dacht ik.
[...]

[...]
Een beetje slimme inbreken laat de situatie achter, zoals-ie 'm aangetroffen heeft
En de ts heeft nog niet aangegeven dat ze al een keer teruggegaan zijn naar Duitsland en de situatie hebben geïnspecteerd
[...]

[...]

De ts geeft niets duidelijk aan. Hij sprak in eerste instantie over een wifi modem en heeft dat na enig aandringen veranderd in een router/modem. En dat wat hij "de telefoonkabel" noemt, kan net zo goed een rj45 kabeltje naar het glasvezelmodem zijn. Zowel de ts als z'n vader lopen nou niet echt over mbt technische kennis

[...]
Ik vind je behoorlijk denigrerend overkomen.
In windows 10 staat het gebruik van een proxy server nog steeds op "automatisch".
En je hebt ook een idee hoe dat systeem werkt?
Nog even los van het feit dat die instelling enkel voor IE en Edge geldt. Voor Chrome standaard wel, maar niet altijd en Firefox heeft helemaal lak aan die instelling.

[ Voor 52% gewijzigd door Drardollan op 24-07-2018 09:59 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Drardollan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:56:

Ik vind je behoorlijk denigrerend overkomen.
Ja, en ik vind dat jij teveel energie steekt in het vinden van negatieve aspecten in mijn bewoordingen en dat je te weinig energie steekt in reacties op inhoudelijk vlak
En je hebt ook een idee hoe dat systeem werkt?
Nee, ik weet precies hoe het werkt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Drardollan
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:45:
[...]
Ja, en ik vind dat jij teveel energie steekt in het vinden van negatieve aspecten in mijn bewoordingen en dat je te weinig energie steekt in reacties op inhoudelijk vlak
???
Geef eens een voorbeeld, want ik heb geen idee waar je het over hebt.

Het enige wat ik wel weet is dat de door jouw aangedragen mogelijkheden geen mogelijkheden zijn in mijn ogen. Ik vraag je om uitleg hoe jouw theorieën mogelijk zouden zijn, meer niet. Maar ook nu sla je een vervelende toon aan, sorry dat ik het zeg.
Nee, ik weet precies hoe het werkt
Leg eens uit, want misschien snap ik het niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Drardollan op 24-07-2018 19:51 ]

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

En? Wat is er gebeurd? Kan je al iets meer vertellen? Welke adviezen uit het topic heb je opgevolgd?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Pagina: 1