Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
Beste tweakers,

Ik ben van plan een cooler te kopen voor mijn cpu. Ik heb hier en daar een beetje gekeken en heb paar coolers gevonden.

Er was een meegegeven cooler aangesloten bij mijn cpu intel 6600. Bij gaming krijg ik steeds die irritante micro stutters dat gaming niet zo leuk maakt op pc. Heb mijn eigen pc gebouwd en kort geleden een monitor gekocht pg279q met iet wat backlight bleed. Ben erachter gekomen dat de meeste stutters van mijn cpu komt, cooler is oud geworden het koelde mijn cpu niet meer goed daardoor kreeg ik 100 celsius. Gelukkig had ik een extra meegegeven koeling thuis van mijn vorige pc. Ik weet dat die stutters niet helemaal weg gaan ook bij een gekke rig met 1080ti, 8800 cpu enz. Maar toch merk ik wel wat verschil wanneer het beter gekoeld word. Andere iedeeen zijn welkom natuurlijk, kan ook aan mijn mobo liggen weet niet. Ik heb mijn onderzoek al gedaan hier en daar kwam bij mijn koeling terecht. Test het nu ook 2-3 dagen.

Kort gezegt heb een nieuwe koeling nodig messchien dat iemand me kan helpen heb paar koelings gevonden. Ik vind design wel belangerijk moet ook zijn werk doen. Mijn enige twijfel past die in mijn behuizing. Wat ik gezien heb hier en daar meestal past die er gewoon in :D

Mijn specs:

- i5 6600
- msi b150 gaming m3
- msi1070 8g gaming
- nzxt s340
- corsair 550x
- wd bleu 1tb
-samsung 850 ssd 250gb

Heb games getest zoals witcher 3, mad max, batman. Deze spellen zijn zowizow slecht geoptimaliseerd maar goeie koeling verminderd stuttering nog wel. witcher 3 op 2k, ultra, 60fps lock en hairworks off. nvidia configuratie heb ik al geprobeert ter informatie. En voor witcher kwam dit het beste uit zover. Maar ben open voor ideeen natuurlijk.

Als laatst wil ik nog iets zegge. Mijn cpu draait soms 100% usage, zou het toch slim zijn om voor een nieuwe cpu te gaan..

Gevonden koelings:

- Cooler Master Hyper 212 EVO
- Scythe Kotetsu
- quiet! Pure Rock
- Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart, jammer dat het op de verkeerde plek staat (Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! zou toch duidelijk moeten zijn...)

Ik verplaats even. Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

alle genoemde koelers zijn prima voor je CPU; een Mugen 5 is denk ik wel aardig overdreven; maar goed, op mijn 6600 zit ook een TC14PE... Ik zou de suggesties van @Uszka ook zeker meenemen, de Tornado ken ik niet, maar de vorige versie van de Tranquillo beviel mij ontzettend goed!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou hier even kijken voordat je een beslissing neemt;

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Summum = Noctua NH-D15 ;) maar weet niet wat je budget is.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
oke bedankt hoe is die Scythe Kotetsu, scythe kotetsu ziet er goed uit. Die gelid solutions lijkt me ook wel wat.
keur0000 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:20:
Zou hier even kijken voordat je een beslissing neemt;

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Summum = Noctua NH-D15 ;) maar weet niet wat je budget is.
Budget is 100 euro maar dan niet perse 100. Als die het gewoon goed doet geen geluid goed temp goed

Algemeen op pc heb je die micro stutter probleem zo irritant.csgo enz stuttert gwn. Heb een goeie monitor en al, ze maken die pc games gewoon slecht. ps4 op pg279q heb ik geen probleem.
NLBUURMAN schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:14:
alle genoemde koelers zijn prima voor je CPU; een Mugen 5 is denk ik wel aardig overdreven; maar goed, op mijn 6600 zit ook een TC14PE... Ik zou de suggesties van @Uszka ook zeker meenemen, de Tornado ken ik niet, maar de vorige versie van de Tranquillo beviel mij ontzettend goed!
Hoe bevalt die 6600 bij youw? geen stutter enz
Pagina: 1