Beste,
Wij hebben recent onze intrek genomen in ons nieuw huis waar er een Komfovent C4 ventilatiesysteem aanwezig is. Jammer genoeg reikt mijn kennis niet ver genoeg om deze correct te programmeren
Ik heb reeds de handleiding 2x grondig doorlezen, maar hoofdzakelijk worden de verschillende instellingen doorgenomen maar nergens te bespeuren wanneer je welke intensiteit gebruikt van het ventilatiesysteem.
As we speak ziet het display er zo uit:

In de handleiding wordt er 1 voorbeeld getoond van een planning:

Hoe programmeer ik de week het best?
Momenteel staat deze gepland van maandag tot zondag zoals in het voorbeeld maar pas je die planning aan naar de momenten dat je het meest thuis bent? Thuis zijn en "actief' moet een intensiever programma zijn dan slapen? Lijkt mij niet onlogisch en dan vraag ik het even ter bevestiging
Ik neem dan ook aan dat tijdens het weekend, het overdag een hoger level mag zijn dan op werkdagen (daar je toch niet thuis bent)?
Wij hebben recent onze intrek genomen in ons nieuw huis waar er een Komfovent C4 ventilatiesysteem aanwezig is. Jammer genoeg reikt mijn kennis niet ver genoeg om deze correct te programmeren
Ik heb reeds de handleiding 2x grondig doorlezen, maar hoofdzakelijk worden de verschillende instellingen doorgenomen maar nergens te bespeuren wanneer je welke intensiteit gebruikt van het ventilatiesysteem.
As we speak ziet het display er zo uit:

- Actuele temperatuur 31.2gr (display staat in slaapkamer)
- "0" betekent dat er geen ventilatie actief staat (level gaat van 0 - 3)
- De 15gr Celcius mag genegeerd worden gezien er geen airco module op aangesloten is
- Level 1: Toevoegen 40% // Afvoeren 60%
- Level 2: Toevoegen 60% // Afvoeren 80%
- Level 3: Toevoegen 80% // Afvoeren 100%
In de handleiding wordt er 1 voorbeeld getoond van een planning:

Hoe programmeer ik de week het best?
Momenteel staat deze gepland van maandag tot zondag zoals in het voorbeeld maar pas je die planning aan naar de momenten dat je het meest thuis bent? Thuis zijn en "actief' moet een intensiever programma zijn dan slapen? Lijkt mij niet onlogisch en dan vraag ik het even ter bevestiging
Ik neem dan ook aan dat tijdens het weekend, het overdag een hoger level mag zijn dan op werkdagen (daar je toch niet thuis bent)?
- De lucht die wordt toegevoegd, is deze dan koude lucht? Lijkt mij niet warm noch koud te zijn
- Het ventilatiesysteem 24/7 ingeschakeld laten?
- Werkt het ventilatiesysteem beter wanneer de deuren en ramen gesloten zijn over de verschillende kamers of laat je best alle deuren zoveel mogelijk open zodat andere ruimtes ook geventileerd worden?
- Als je dan toch beslist om even de ramen open te zetten voor wat verfrissing, leg je het systeem dan best af omdat er toch geen rendement is of echt continu laten aan staan?
[ Voor 3% gewijzigd door Stancke op 22-07-2018 18:41 ]