Voorwiel zelf in nieuwe fiets gezet - spatbord zit scheef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik heb online een nieuwe fiets besteld. Ik moest zelf het voorwiel erin zetten. Op zich het wiel volgens mij 100% recht alleen zit het spatbord aan 1 kant te dicht op het wiel. Het raakt soms de band. De fiets rijdt ook prima verder, behalve dit probleem dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l02wj31.jpg

Ik heb al voorzichtig aan de stangetjes lopen buigen en trekken maar dat heeft niet geholpen. Heeft er misschien iemand een tip?

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 22-07-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42

Oekol

waka waka hey hey

Je link werkt niet. Als je je fiets op de kop hebt en dan je wiel er in doet, kun je hem draaien en dan zie je of hij goed zit. Dan om en om de schroeven vast draaien en telkens controleren. Dan moet 't goed komen.

Is de band dezelfde maat als de andere? Heb dit zelf ook gehad en opgelost door het spatbord een beetje te buigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 22-07-2018 17:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Op deze plek kun je het verstellen: YouTube: Stap 3 het spatbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Leoon. schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:08:
Je link werkt niet. Als je je fiets op de kop hebt en dan je wiel er in doet, kun je hem draaien en dan zie je of hij goed zit. Dan om en om de schroeven vast draaien en telkens controleren. Dan moet 't goed komen.
Dit heb ik inderdaad gedaan met het resultaat als boven.

Ik heb de indruk dat de fiets wat hard handig is vervoerd, gezien een andere beschadiging. Ik heb reeds contact met de klantenservice maar die lijken erg laks te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08 11:39

iichel

Gazoooo

als dat een plastic spatbord is, kun je gewoon eens kijken of je iets overtuigender kunt buigen en anders eens kijken of het wiel wel recht in de vork zit.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Bedankt. Ik denk dat dit de oplossing is. Ik had al geprobeerd er aan te draaien maar hij kwam nog niet los. Ik ga het nog een keer proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
Je kan proberen om de andere kant van het spatbord het klemmetje los te draaien ( imbus los draaien ) en deze iets naar achter te verstellen. Hierdoor zal het spatbord aan de andere kant meer ruimte krijgen.
Pagina: 1