• Marciano96
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-10 13:14
Naja dit is een vreemd topic want ik heb zelf ook geen enkel idee wat het moet voorstellen.

Laat ik maar beginnen met het zeggen dat ik niet op zoek ben naar een baan of iets dergelijks. Het gaat me om de mensen die (I guess?) beta testers zijn van producten/bedrijven. Ik denk dat we allemaal wel een 'mannetje' kennen die altijd de nieuwste dingen heeft en ze ook soms verkoopt. Nu vraag ik me af is er een register of bedrijf waar je je kan inschrijven voor zoiets, of zeggen deze 'mannetjes' dat als smoesje om te verhullen dat het eigenlijk van de vrachtwagen gevallen dingen zijn?

Reden dat ik me dit afvraag is omdat mijn vader via zo een 'mannetje' (collega) een smartwatch kocht voor minder dan de helft van de winkelprijs. Als er zoiets bestaat zou ik er wel eens wat meer over willen weten. Ik hoor graag ervaringen of meer informatie. Ohja en als dit topic in een ander forumsectie beter ligt mag het verplaatst worden!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-12 19:29
Nouja ik heb bij een bedrijf gewerkt dat consumenten producten produceerde. En de eerste consumenten kregen deze producten als beta gratis en als alpha test tegen gereduceerd tarief.
Echter deze systemen mochten niet worden doorverkocht, tsja of iemand dat uiteindelijk doet kun je bijna niet controleren.

Dit waren overigens bijna altijd bekenden van het bedrijf zodat hier ook feedback van gevraagd kon worden. Dus eigen personeel, personeel van leveranciers en dergelijke.

Always look on the bright side of life.

• Marciano96
Dat lijkt me inderdaad het meest voor de hand liggende.

Is in die context een Alpha product later/nieuwer dan de Beta? (Gewoonlijks is dat andersom toch?)

Bedankt voor de informatie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alpha is eerder dan beta.

Had je de Frontpage op GoT al eens bekeken? Veel games komen eerst in besloten alpha-rings, daarna (besloten) beta en dan pas retail.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

@Foritain mooi topic voor je ;).

Cunning linguist.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Marciano96 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:55:
Het gaat me om de mensen die (I guess?) beta testers zijn van producten/bedrijven.
Dit gebeurt inderdaad. Bij nieuwe consumentenelektronica wil een fabrikant bijvoorbeeld graag weten of er misschien een bepaald onderdeel bij normaal gebruik te snel verslijt, of er sommige dingen te onduidelijk zijn in de handleiding, maar vooral wat de (hoogste) prijs is die de gemiddelde consument voor het product zou willen betalen.

Dit is dus compleet wat anders dan het betatesten van software.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Marciano96
@MAX3400 Inderdaad de alpha/beta varianten van games is wat bekender voor me, dat is denk ik ook omdat het toegankelijker is aangezien het software is.

@aawe mwan Worden er dan doelgroepen aangesproken/gevraagd of ook zoals eerder gezegd personeel en bekenden zodat de producten wat dichter bij huis blijven. Hoe wordt die hoogste prijs dan bepaald? Ik kan me voorstellen dat apple mensjes wel geld uitgeven voor een beta product maar ik zie me dat zelf niet doen voor een beta product.
Pagina: 1