Toon posts:

Webservice niet te bereiken, via localhost op machine wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:15
Topictitel is net wat te globaal, maar meer ruimte was er niet. Hieronder zal ik het scenario schetsen. :)

Ik werk gemiddeld 1x in de week thuis en moet hierbij ook een een interne machine benaderen, zie onder voor wat basic info:

Situatie op het werk:
- Laptop: 10.2.x.x ip-adres
- VM: 10.2.x.x ip-adres, maar wel alleen te benaderen via het vaste bedrade netwerk van kantoor
VM draait IIS voor een website, https:// en deze draait op 8080

Situatie thuis:
- Laptop: 192.168.178.x ipadres

Op laptop:
- Putty op laptop geïnstalleerd, deze maakt een SSH tunnel naar extern ip-adres.
- Hostsfile zo ingesteld dat verkeer voor specifieke url in browser gemapped wordt naar ipadres VM.
- Tunnel mapped verkeer van localhost:33891 naar VM:3389.

Kantoor:
- Ik kan zonder gebruik van RDP de localhost van de VM benaderen dmv hostsfile aanpassing, zodat ik niet telkens remote op VM werk (want de delay is verschrikkelijk irritant).

Thuiswerk (op laptop):
Via Putty inloggen -> via RDP kan ik netjes deze VM openen en haar via https://url benaderen.
Maar via browser lokaal kan ik niet meer op die pagina komen.

Wat ik al geprobeerd heb / troubleshoot info
- Hostsfile aanpassing eruit gooien, want er wordt een andere ip range gebruikt.
- Ip van VM is niet pingable.
- In putty een nieuwe tunnel aangemaakt van localhost:443 naar VM:8080
Dit alles zonder resultaat

De oplossing welke zeker niet mogelijk gaat zijn is het accepteren van verbindingen van buitenaf, dat valt af.

Verbinding is er wel, anders zou RDP naar deze VM niet werken. Heeft dit te maken met de verschillende ipranges van kantoor/thuis? Collega op kantoor kan namelijk wel gewoon via browser de VM benaderen. Of moet hiervoor iets op de VM ingesteld worden, of iets worden aangepast in de tunnel (config op laptop danwel externe machine) waarmee ik verbinding maak?

Iemand enig idee? Thanks!

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aan je netwerkbeheerder vragen?

Want als je een tunnel maakt naar de WAN-IP van werk, zal daar dus het issue zitten. Want op werk (lokaal netwerk) werkt alles wel.

Aangezien het een Windows VM is, kan ik me ook voorstellen dat je je https-binding moet uitbreiden.

Beiden morgen controleren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33
poort 8080 die niet open staat in de tunnel ?

Check dit en help mee!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:15
Update wegens vakantie, een oplossing is inmiddels doorgevoerd'.

Het was kennelijk niet mogelijk om de localhost op die machine te benaderen omdat dit met het type tunnel te maken had. Omdat het veel werk was om het e.e.a. om te zetten is daar niet voor gekozen, maar met komende netwerkaanpassingen zou het wel mogelijk moeten zijn, maar zou nog weken gaan duren.

De oplossing die we nu hebben gekozen werkt ook.
Website op VM toegankelijk gemaakt via subdomein.domein.nl. Nu kan ik alsnog via RDP bij de machine zelf en thuis op laptop de website benaderen.
Hiervoor hebben we een 2e hostfile aanpassing moeten doen, maar het werkt prima. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vergeet het pluimpje voor de netwerkbeheerder niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee